Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme saaneet kutsua kastejuhlaan

Kurkiaa
08.10.2018 |

Kovin usein en mieleäni pahoita, mutta nyt kyllä sen tein. Sain kuulla, että paras ystäväni, joka käytännössä asuu melkein naapurissa, pitää lapselleen kastejuhlan viikonloppuna. Minua ja miestäni ei ole kutsuttu paikalle, vaikka olemme erittäin läheisiä ja mieheni on läheistä sukua ysyäväni miehelle.

Ymmärrän, ettei kastejuhliin haluta kutsua koko sukua, mutta itse ainakin olen aina kutsunut lähimmät ja tärkeimmär ihmiset kummien ja isovanhempien lisäksi. Olisin halunnut olla paikalla juhlistamassa lasta.

Yritän ymmärtää heitä, mutta en voi sille mitään, että loukkaannuin hieman...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
2/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin loukkaantunut ,olet oikeassa ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on serkunkumminkaima?

Vierailija
4/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä paras ystävä sellainen on joka ei edes kummiksi pyydä?

Vierailija
5/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aivopesun aloitusseremoniaan sellainen hinku?

Vierailija
6/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kutsuttu muita kuin kummit, isovanhemmat, isoisovanhemmat ja meidän(eli lasten vanhempien) sisarukset. Järjestimme juhlan kotona. Tupa oli ihan tarpeeksi täynnä. Ystävien kanssa kahviteltiin sitten muuten. Ei tästä minun mielestä kukaan saa loukkaantua. Kastejuhla on mukava pitää pienenä tilaisuutena varsinkin jos järjestetään kotona.

Vierailija
7/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on serkunkumminkaima?

mieheni on serkku ja käytännössä kuin veli. Asuneet ikänsä samassa pihassa ja olleet tekemisissä joka päivä. Edelleenkin melkein joka päivä.

-ap

Vierailija
8/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä paras ystävä sellainen on joka ei edes kummiksi pyydä?

siitä en sinäänsä loukkaantunut, ymmärrän et hän halusi siskonsa kummeiksi koska ovat hänelle todella tärkeitä. Todennäköisesti olisimme mieheni kanssa seuraavan lapsen kummeja.

-ap

Vierailija
9/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provot pitäisi harkita huolellisesti, jotta niillä olisi mitään mahdollisuuksia. Jos teidän kahden ystävättären miehet ovat keskenään "läheistä sukua", he ovat siis veljeksiä tai isä ja poika. Jälkimmäisestä tuskin on kyse, joten tämä paras ystäväsi on sitten kälysi?

Vierailija
10/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen myös, että kyseessä on tila. Tai siis sen puute. Kun on kummit, mummot ja vaarit ja sisarukset, tilanne on, ettei ole tilaa enää.

Vierailija
11/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provot pitäisi harkita huolellisesti, jotta niillä olisi mitään mahdollisuuksia. Jos teidän kahden ystävättären miehet ovat keskenään "läheistä sukua", he ovat siis veljeksiä tai isä ja poika. Jälkimmäisestä tuskin on kyse, joten tämä paras ystäväsi on sitten kälysi?

Tämä ei ole provo, ja kuten aiemmassa viestissä vastasin miehemme ovat serkuksis ja käytännössä kuin veljiä. Ovat lapsuudesta asti asuneet samassa pihapiirissä ja olleet tekemisissä joka päivä. Nykyäänkin asumme aika lähekkäin (meilkein naapuruksia) ja olemme melkein joka päivä heidän kanssaan tekemisissä.

Vierailija
12/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on rajattu kutsut lapsuudenperheille ja kummeille. Eli vanhemmat, sisarukset. Ei enää serkkuja. Siellähän voisi olla toisen vanhemman puolelta olla tulossa viisi serkkua puolisoineen jos serkut kutsuttaisiin jolloin tila ei riitä

Vierailija
13/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen myös, että kyseessä on tila. Tai siis sen puute. Kun on kummit, mummot ja vaarit ja sisarukset, tilanne on, ettei ole tilaa enää.

Tilaa kyllä riittää, siitä ei ole heidän kotona puutetta.

Kuulin siis syyksi, että eivät halua "kaikkia sukulaisia tädeistä setiin paikalle" joka siis pahoitti mieleni, sillä olemme erittäin läheisiä ja en olisi uskonut että mieheni kanssa kuulumme siihen "turhaan sukulaisporukkaan"

Vierailija
14/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaksi nuorinta on kastettu ihan oman perheen kesken. Me vanhemmat ja vauvan sisarukset ja pappi. Tiedä kuin sukulaiset ja ystävät loukkaantuneet.

Vierailija
15/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkiaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulin siis syyksi, että eivät halua "kaikkia sukulaisia tädeistä setiin paikalle" joka siis pahoitti mieleni, sillä olemme erittäin läheisiä ja en olisi uskonut että mieheni kanssa kuulumme siihen "turhaan sukulaisporukkaan"

Niin. Järkevä syy. Hyvin järkevä.

Ja kun sitten rajataan, rajattiin tuosta. Molemmilla puolilla samalla tavalla.

Mikä on ongelma jos kuitenkin lähekkäin asutte ja paljon tapaatte?

Vierailija
16/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurkiaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä juuri se, että meitä ei pidetty tarpeeksi tärkeänä olemaan paikalla juhlistamaan lasta.

Vierailija
17/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kutsuttu muita kuin kummit, isovanhemmat, isoisovanhemmat ja meidän(eli lasten vanhempien) sisarukset. Järjestimme juhlan kotona. Tupa oli ihan tarpeeksi täynnä. Ystävien kanssa kahviteltiin sitten muuten. Ei tästä minun mielestä kukaan saa loukkaantua. Kastejuhla on mukava pitää pienenä tilaisuutena varsinkin jos järjestetään kotona.

Näin meilläkin.

Vierailija
18/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotan kauhulla jos kutsu tulee tollasiin juttuihin mitkä ei kiinnosta yhtään.

Vierailija
19/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkiaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurkiaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä juuri se, että meitä ei pidetty tarpeeksi tärkeänä olemaan paikalla juhlistamaan lasta.

Nyt olis viime hetki käsittää, että sillä lapsella on muutakin sukua eli se äiti ja äidin puoli.

Jos rajataan, ne rajaukset menee samalla tavoin molemmilta puolilta. Nyt on rajattu ihan normaali rajaus. Kastejuhlassa kun enimmäkseen on just vanhemmat, isovanhemmat ja vanhempien sisarukset. Sekä kummit.

Voin myös kuvitella, että ei se ole aina sille lapsen äidille herkkua asua siellä isän puolen ylitsevuotavan suvun keskellä.

Vierailija
20/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ollut kummankaan lapsen ristiäisissä kuin lapsuudenperheet ja pappi. Kummit oli noista lapsuudenperheistä.

Miehelläni on äidin puolelta järjetön suku ja sieltä tulee noita pikkuserkkujen häiden kutsuja. Emme mene niihin koskaan. Mitä järkeä kun nippa nappa tunnetaan. Omiin häihimmekään emme kutsuneet serkkuja, kummaltakaan puolelta. Vanhemmat, sisarukset ja läheisimmät ystävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme