Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme saaneet kutsua kastejuhlaan

Kurkiaa
08.10.2018 |

Kovin usein en mieleäni pahoita, mutta nyt kyllä sen tein. Sain kuulla, että paras ystäväni, joka käytännössä asuu melkein naapurissa, pitää lapselleen kastejuhlan viikonloppuna. Minua ja miestäni ei ole kutsuttu paikalle, vaikka olemme erittäin läheisiä ja mieheni on läheistä sukua ysyäväni miehelle.

Ymmärrän, ettei kastejuhliin haluta kutsua koko sukua, mutta itse ainakin olen aina kutsunut lähimmät ja tärkeimmär ihmiset kummien ja isovanhempien lisäksi. Olisin halunnut olla paikalla juhlistamassa lasta.

Yritän ymmärtää heitä, mutta en voi sille mitään, että loukkaannuin hieman...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama ongelma tulee vastaan kaikissa perhejuhlissa, kun joku aina pahoittaa mielensä.

Jos kutsuu yhden perheen ulkopuolelta, niin sitten on kutsuttava toinen, kolmas jne. ja silti joku pahoittaa siitä huolimatta mielensä.

Ihan samalla tavalla ne perheen muut ystävät pahoittaisivat mielensä, jos ap. kutsuttaisiin ja ihmettelisivät ap. tavoin, miksi ap. sai kutsun, mutta he eivät. Ja johonkin se raja on vedettävä perhejuhlissa ja tässä tapauksessa se on ollut ap.

Vierailija
22/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän harmituksen, mutta luultavasti heillä on haluttu pitää tilaisuus perheen kesken eli paikalla on isovanhemmat ja sisarukset. Usein kastitilaisuus halutaan pitää pienenä tilaisuutena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurjaa, voisitteko juhlistaa lapsen kirkkoon liittämistä jotenkin muuten? Ymmärtääkseni seurakunnissa on tapana lukea kirkkoon liitettyjen nimet sunnuntai-messussa ja rukoilla heidän puolestaan, voisitte käydä vaikka sielä yhdessä ja pitää kirkkokahvit sen jälkeen.

Vierailija
24/24 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sukulaisissa on sellaisia joita he eivät halua kutsua ja jotta ko ihminen/ihmiset ei kokisi sitä loukkaavaksi on rajattu hiukan isompi porukka pois.

Kenties he pitävät teitä niin läheisinä että eivät osaa kuvitellakaan että loukkaantuisitte tuosta kun kerran olette jatkuvasti tekemisissä muuten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi