Työtön onko kello jo aamuksi soimassa
Kommentit (38)
No mä en oo työtön vaan eläkkeellä ja kello on soimassa 7:30. Tavallisesti 6:30.
kello soi 5.30 sen jälkeen suihku aamiainen ym.
työnhaun aloitan joka aamu klo 7.00 haen töitä 9 asti silloin pidän 12 minuutin kahvitauon. Työnhakua taas kello 11 asti silloin pidän 30 min ruokatauon. Työnhakua taas kello 13.30 asti jolloin on toinen 12 min kahvitauko.
15.30 lopetan työnhaun.
päivässä ehdin hakea noin 25 työpaikkaan. Koko maan oman alan avoimiin työpaikkoihin ehdin siis hakea noin 2 kertaa viikossa.
Ensimmäinen ”kelloni” herää klo 04.00 ja toinen seitsemältä. Teen päivän aikana paljon enemmän töitä kuin ap :). Yhteiskunta säästää ”työttömyyteni” ansiosta 2000€/kk koska lapseni eivät ole kunnallisessa päivähoidossa :).
Ei ole mihinkään kiire huomenna. Nukun toivottavasti pitkään. Iltapäivällä käyn ruokakaupassa ja Alkossa ja menen takaisin mökilleni lämmittämään saunaa.
Vierailija kirjoitti:
Reippaasti vaan ylös ja työhakuja rustaamaann.
Miten säälittävä ihmisenkuvatus täytyy olla, että kadehtii työttömiä? Se on sama kuin lottovoiton voittanut kadehtisi sitä joka ei ole voittanut.
Ap on todennäköisesti pienituloinen, joka ei tajua itsekin olevansa rasite yhteiskunnalle. Se pieni vero mitä maksat ei riitä kattamaan sitä mitä sinä ja sinun käyttämäsi verovaroin maksetut palvelut kustantavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten säälittävä ihmisenkuvatus täytyy olla, että kadehtii työttömiä? Se on sama kuin lottovoiton voittanut kadehtisi sitä joka ei ole voittanut.
Ei se ihan noinkaan mene. Me työttömäthän olemme tunnettuja valtavista aikavarannoistamme ja niistä rikkauksista työelämässä olevat aikaköyhät ovat meille kateellisia.
Kadehdi vaan ap. Mitä kadehdit eniten? Sitä että mulla on taas ensi viikolla varaa syödä jotain tylsää perusmättöä, ei varaa leffoihin, parturikäynteihin, ravintoloihin, matkoihin...ei vieläkään varaa ottaa käytöön autonromuani. Sitäkö kadehdit, et kituutan päivästä toiseen ja katson vierestä miten muut omanikäiset ostaa autoja ja asuntoja ja buukkaa talven etelänlomia.
Itselle nyt sattui tulemaan mielenterveyden ongelmia ja elämä ei mennyt niinko strömsössä. Mut kiva tietää et ap kadehtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ihan noinkaan mene. Me työttömäthän olemme tunnettuja valtavista aikavarannoistamme ja niistä rikkauksista työelämässä olevat aikaköyhät ovat meille kateellisia.
Joo mikään ei ole niin hienoa kuin kaikki päivän pitkät tyhjät tunnit, kun ei ole varaa tehdä mitään ☺
Onneksi mulla kahtena päivänä viikossa vapaaehtoistyö.
Vierailija kirjoitti:
työnhaun aloitan joka aamu klo 7.00 haen töitä 9 asti silloin pidän 12 minuutin kahvitauon. Työnhakua taas kello 11 asti silloin pidän 30 min ruokatauon. Työnhakua taas kello 13.30 asti jolloin on toinen 12 min kahvitauko.
15.30 lopetan työnhaun.päivässä ehdin hakea noin 25 työpaikkaan. Koko maan oman alan avoimiin työpaikkoihin ehdin siis hakea noin 2 kertaa viikossa.
Taas yksi, jolle kelpaa vain gourmet. Siivoushommia olisi pilvin pimein, mikset hae siivoomaan tai postinjakeluun. Eiku mieluummin loisit MUN verorahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa on. Mutta soi se kolme kertaa yönkin aikana. Sellasta tää on kun koiranpentu ei ole vielä sisäsiisti.
Itseasiassa kirjoitetaan yhteen.
Itse asiassa täältä on hyvä tarkastaa kaikki, totta kai:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15.30 lopetan työnhaun.päivässä ehdin hakea noin 25 työpaikkaan. Koko maan oman alan avoimiin työpaikkoihin ehdin siis hakea noin 2 kertaa viikossa.
Taas yksi, jolle kelpaa vain gourmet. Siivoushommia olisi pilvin pimein, mikset hae siivoomaan tai postinjakeluun. Eiku mieluummin loisit MUN verorahoilla.
Täältä sivusta sanoisin että on tuottavampaa käyttää aikansa itselleen sopivien työpaikkojen hakemiseen, eikä tuhlata aikaa hakemalla paikkoja joihin ei edes tule valituksi. Olen itse aikoinaan hakenut siivoojaksi ja postiin, kumpaankaan minua ei haluttu ottaa koska olin kuulemma ylikoulutettu, ja he haluavat tarjota työmahdollisuuksia sopivammille henkilöille.
En mielelläni loisi SUN verorahoilla, mutta siitä voit syyttää työmarkkinoita ja työnantajia, et niitä työnhakijoita jotka reippaasti hakevat oman alansa hommia aamusta iltaan. Koska muita hommia ei vain ole järkevää edes hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mikään ei ole niin hienoa kuin kaikki päivän pitkät tyhjät tunnit, kun ei ole varaa tehdä mitään ☺
Onneksi mulla kahtena päivänä viikossa vapaaehtoistyö.
Voi sinua raukkaa kun et osaa keksiä itsellesi edullisesti tekemistä. Minulla on kymmeniä ilmaisia tai erittäin edullisia harrastuksia. Kaiket päivät menee himoharratuksien parissa, eikä todellakaan aika riittäisi mihinkään vapaaehtoistöihin. Enemmänkin saisi olla aikaa harrastaa, mutta vielä mennään 24:llä tunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältä sivusta sanoisin että on tuottavampaa käyttää aikansa itselleen sopivien työpaikkojen hakemiseen, eikä tuhlata aikaa hakemalla paikkoja joihin ei edes tule valituksi. Olen itse aikoinaan hakenut siivoojaksi ja postiin, kumpaankaan minua ei haluttu ottaa koska olin kuulemma ylikoulutettu, ja he haluavat tarjota työmahdollisuuksia sopivammille henkilöille.
En mielelläni loisi SUN verorahoilla, mutta siitä voit syyttää työmarkkinoita ja työnantajia, et niitä työnhakijoita jotka reippaasti hakevat oman alansa hommia aamusta iltaan. Koska muita hommia ei vain ole järkevää edes hakea.
Kannattaisiko miettiä alan vaihtoa (vai kirjoitetaanko se alanvaihtoa), jos omalla alalla on noin vähän työtä tarjolla (koko suomessa noin 60 paikkaa?)
Ei ole enää ikinä tule olemaankaan, sillä en aio tehdä enää kuunaan päivääkään kausi- tai pätkätyötä tultuani laittomasti ja sikamaisesti kohdeltua TE-toimistossa. Menin duunarihommista ennemmin yliopistoon ja maisteriksi valmistuttuani aion muuttaa syrjäiselle seudulle ja perustaa kasvimaan ja ryhtyä kirjailijaksi.
Ei ole soimassa ei. Nukun päivät ja valvon yöt, tein näin myös silloin kun työelämässä olin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko miettiä alan vaihtoa (vai kirjoitetaanko se alanvaihtoa), jos omalla alalla on noin vähän työtä tarjolla (koko suomessa noin 60 paikkaa?)
Ei todellakaan minun kannata miettiä alanvaihtoa, koska olen paras siinä mitä teen. Ennemminkin niiden nyt vastaavissa hommissa olevien kannattaisi katsella muita töitä ja päästää paremmat tekemään aidosti hyvää tulosta. Nykyisinhän tämä ei toteudu - pääsääntöisesti työelämässä eivät ole ne parhaat, ainoastaan keskinkertaiset. :/
Ihmiset ei nykyää osaa yhdyssanoja.