Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häviääkö intohimo, kipinä ja innostus vanhemmiten?

Vierailija
07.10.2018 |

Häviääkö intohimo, kipinä ja innostus asioihin tai työhön vanhemmiten?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on terve ja hyvinvoiva tuo intohimo elämään kyllä säilyy. On sitten työ, harrastus tai ihmissuhde joka on "yli kaiken" ei siitä kipinä katoa.

Omalla kohdallani sairaudet vie voimia, olisi halua tehdä ja mennä mutta ei enää fysiikka kestä. Onneksi sentään intohimo miestä kohtaan säilyy

Vierailija
2/15 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin asioihin kyllä, toisiin voi jopa lisääntyä.

Vierailija
4/15 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko monellakin intohimoa työtä kohtaan? Vieras ajatus ainakin itselle.

Vierailija
5/15 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häivy, mutta kiinnostuksen kohteet voi muuttua. Ymmärrystä ja kokemusta on enemmän ja asioihin osaa suhtautua ymmärtäväisemmin kuin nuorena. Perusluonne ei kuitenkaan muutu. Intohimoa ja uteliaisuutta, jos on ollut nuorena, niin on sitä nytkin. Kertoi 60+.

Vierailija
6/15 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta 37, mutta ero esim. 15 vuoden takaiseen on selvä: on vaikeampi innostua tai motivoitua. Olen vastikään tutkaillut elämänarvojani, ja esim. työmotivaatio on pudonnut lähelle nollaa nykyisessä työssäni. On mielenkiintoista nähdä kuinka paljon mieli virkistyy jos saa jotenkin rahoitettua opinnot itseä motivoivalle alalle.

Vierailija
7/15 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se häviä, mutta minulla se ainakin laantuu vuosien saatossa. En minä nykyisessä suhteessani niin tunteella ole mukana kuin 15-vuotiaana. Eikä nykyisen työpaikkani saaminen niin hienolta tuntunut kuin ensimmäinen vakituinen valmistumisen jälkeen. Eikä edes voitto harrastekisassa tunnu niin hienolta kuin se ensimmäinen.

Enkä minä mistään muustakaan nykyisin yöuniani menetä ja ehkä parempi niin. Asian kääntöpuolihan on, etten toisaalta ole enää vetämässä ranteita auki pienistä vastoinkäymisistä.

Vierailija
8/15 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko monellakin intohimoa työtä kohtaan? Vieras ajatus ainakin itselle.

Oon 5-kymppinen, ja työ on tätä nykyä ainoa asia, johon tunnen jotain intohimoa.

Vierailija
9/15 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Lapset ovat pieniä, enkä saa nukuttua sen takia tarpeeksi. Yleinen innostuneisuus on sen takia merkittävästi laskenut. Toivottavasti muutos ei ole pysyvä.

Vierailija
10/15 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä - asioiden merkityksettömyyden tajuaa. Millään ei lopulta sellaista ole. Siihenkin tottuu.

Vierailija
11/15 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä häviää. Kaikki on ihan tyhmää eikä mikään huvita tai kiinnosta.

Vierailija
12/15 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä juttuja, itse ainakin tähän asti (30V) tehnyt töitä intohimon kautta (sos. ala ja musiikki) uuden oppimiseen ja itsensä kehittämiseen. Tuo merkityksettömyys on jännä asia. Itsekin miettinyt nykyään usein miksi ihmeessä tehdä mitään, miksi hankkia varallisuutta, mikä arvo se on? miksi pitäisi näyttää muiden silmissä menestyneeltä tai makoilla poreammeessa isossa talossa, minulle riittää ihan tavallinen. Matkustella olen saanut vaikka kuinka, syödä ulkona vaikka joka päivä ym. tehdä ihan sitä mitä huvittaa.. mutta mikä järki on kerätä varallisuutta liikaa. Tuo ajatustapa ehkä pitää elämän jotenkin tylsänä ja tasaisena - kun ei halua pingottaa rahan eteen. Ja "nuorempana" kaikki tosiaan tuntui jännemmältä.

Vierailija
13/15 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vasta 37, mutta ero esim. 15 vuoden takaiseen on selvä: on vaikeampi innostua tai motivoitua. Olen vastikään tutkaillut elämänarvojani, ja esim. työmotivaatio on pudonnut lähelle nollaa nykyisessä työssäni. On mielenkiintoista nähdä kuinka paljon mieli virkistyy jos saa jotenkin rahoitettua opinnot itseä motivoivalle alalle.

Olen samanikäinen kuin sinä ja tekstisi voisi olla minun kynästäni. Työstä on tullut tylsää puurtamista ja se vie kaikki voimat. Mietin kovasti tällä hetkellä, että riittääkö rahat, jos lähden opiskelemaan ja mitä opiskelisin.

Vierailija
14/15 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöljä ihminen se sellainen on, joka tuntee työtä kohtaan intohimoa.

Sellainen pitää lähettää vuoden "saikkarille" ja sen jälkeen eläkkeelle.

Vierailija
15/15 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö elämässä pitäisi tehdä sitä mistä nauttii. Jos töissä on 8 tuntia päivässä niin pitäisihän sen olla jollain tapaa kivaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä