Ystäväni erikoinen suhdetilanne
Ystäväni ja hänen säätönsä (mies) ovat tunteneet pian vuoden.
Heidän välillään on ollut paljon erimielisyyksiä, jotka ovat johtaneet useisiin välirikkoihin. Erimielisyydet ja riidat johtuu useimmiten miehen käytöksestä ystävääni kohtaan. Mies esimerkiksi haukkuu ystävääni erittäin loukkaavilla sanoilla, ”vittuilee” asioista joiden tietää loukkaavan ystävääni ja miehen kavereiden ollessa paikalla mies ei näytä elettäkään siintä, että he edes tuntisivat ystäväni kanssa toisiaan. Omasta mielestäni jotkut miehen puheista menevät todella paljon yli, esimerkiksi halu satuttaa muita henkisellä -ja fyysisellä tasolla. Mies on myös erittäin herkkä suuttumaan, suuttuessaan saattaa estää ystäväni joka paikassa ja jälkeen päin selittelee tekemisiään sillä, että hänellä itsellään on paha olla. Mies ei näe omassa käytöksessään koskaan mitään vikaan vaan syyttelee ystävääni joka asiasta.
Ongelma tässä on se, että ystäväni on todella sinisilmäinen eikä ymmärrä sitä, että mies ei kunnioita eikä arvosta häntä millään tavalla. Mielestäni mies on itsekäs narsisti, joka leikkii ainoastaan ystäväni tunteilla.
Olen puhunut tästä ystäväni kanssa monta kertaa, mutta silti jokaisen heidän riitansa jälkeen ystäväni antaa miehelle anteeksi ja miehen törkeä käytös jatkuu.
Toisaalta asia ei kuulu minulle, mutta miehen käytös vaikuttaa myös ystäväni käytökseen ja siten myös minun ja ystäväni väleihin.
Kommentit (9)
hei.., ei tossa suhteessa oo mitään järkeä jos suhteeksi voi kutsua 😊
on mullakin ollut vähän samankaltainen tilanne, ei auta muu kun jättää mies oman onnensa nojaan .vaikeeta se voi olla,mutta ainut järkevä vaihto
Vaikka suhde olisi miten kauhea, ei ystävän kannata siihen soppaan lusikkaansa työntää.
No toisaalta et voi tehdä asialle mitään mutta yritä puhuu kaveris kanssa. Ehkä pariterapia? 🤔
Tosi inhottava tilanne mutta komppan aijempaa, pariterapia ehkä ois paras vaihtoehto? Mullakin on ollut vähän samallainen tilanne ja pariterapia ratkaisi kaiken. Miehet osaa olla kyllä ilkeitä ja voihan se olla että hänen perusluonteensa nyt vaan on ilkeä. Tsemiä :)
Voi ei, mies kieltämättä vaikuttaa oudolta. Ehkä se suhde voi olla ihan ok jos niillä on vaan säätöä, ei mitään vakavaa. Itse en lähtisi ainakaan kehittämään mitään vakavampaa tollaisen tyypin kanssa
Tyhmä ystävä sulla. Mieskin. Mullakin ollut vastaava tilanne,ei seuraa mitään hyvää