Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet levittelee jalkojaan istuessaan?

Vierailija
07.10.2018 |

Tosi ärsyttävää, kun julkisessa kulkuvälineessä vieruskaveri tunkee polven mun penkin edessä olevaan tilaan.

Entäs kun kaksi miestä joutuu istumaan vierekkäin? Tueeko taistelu levitystilasta vai sulassa sovussa hinkataan jalkoja yhteen?

Terkkuja junasta jostain Seinäjoen ja Tampereen väliltä

Kommentit (221)

Vierailija
141/221 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kommentoi, että ei ole pakko istua miehen viereen. No, joskus on! Jos ei ole naisen vieressä tilaa, viimeinen vaihtoehto on miehen vieressä oleva paikka. Joskus taas joku levittelijäukko itse tulee viereen istumaan. Häädänkö pois ensi kerralla?

Tuskin se enemmän tilaa vie, kuin sinun monta kymmentä kiloa ylipainoa.

Kyllä ihan yhtälailla vie. Näet sitten muissa ainoastaan vikaa, etkä itsessäsi yhtään. Tyypillistä. 

t. eri kirjoittaja

Vierailija
142/221 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edeelleenkään en ymmärrä, mitä pahaa on julkisissa meikkaamisessa, jos ei sotketa, häiritä muita eikä viedä ylimääräistä tilaa.

Juu eihän se noin häiritse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/221 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi ärsyttävää, kun julkisessa kulkuvälineessä vieruskaveri tunkee polven mun penkin edessä olevaan tilaan.

Entäs kun kaksi miestä joutuu istumaan vierekkäin? Tueeko taistelu levitystilasta vai sulassa sovussa hinkataan jalkoja yhteen?

Terkkuja junasta jostain Seinäjoen ja Tampereen väliltä

Heippa miesvihaaja.

Näitkä sen kampanjan somessa missä oli otettu kuvia naisista, jotka veivät kahden/kolmen ihmisen paikan julkisissa laukkupinoillaan tai nostamalla jalat penkille? Yhdessäkin kuvassa seisoi vanha mies kävelykeppiin nojaten, kun ei istumapaikkoja riittänyt.

Minä en nähnyt. Voitko laittaa linkkiä, kun en pikaisella etsimisellä löytänyt? Minä ainakin pidän tuollaista äärimmäisen epäkohteliaana käytöksenä. Sukupuolesta viis. Samaa näkee valitettavasti puistonpenkeillä. Vievät tilaa ja likaavat penkin. Yleensä myös roskaavat ympäristön. -ohis

Alapeukuttaja pitää ilmeisesti kohteliaana varata paikkaa ruuhkabussissa laukulleen tai jaloilleen. Kyllä on ihmisten sivistystaso laskenut.

Vierailija
144/221 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset vie yhden ylimääräisen paikan käsilaukullaan?

Kysy heiltä. Itse teen aina näin ja pyydän siirtämään pois. Aina ovat siirtäneet. Tämä siis 

jos bussissa tms. on siis ruuhkaa. Jos on paikkoja vapaana, niin sitten saa minun puolesta pitää kassia penkillä, kunhan ei likaa tai sotke sitä. Myös miehet tykkäävät pitää laukkua, ostoskasseja jne,. penkillä. Ehkä ihmiset pelkäävät niiden menevän likaisiksi? MInusta tuolloin voi pitää laukkua omassa sylissä tuolloin. 

Vierailija
145/221 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajako tietää esimerkiksi kyseisen miehen fyysiset rajoitteet ja sairaudet?

Mutta silti miehen pitää tässäkin asiassa hyppiä naisen mieltymyksen mukaan? 

Ja sinä tiedät kyseisen aloittajan rajoitteet ja sairaudet? Tällöin ko. ihmisen täytyy itse avata suunsa ja puhua lähellä istuville. Minäkin aina liikuntarajoitteisena selitän, miksi istun tietyllä tavalla. Ei ole koskaan ollut ongelma.

Vierailija
146/221 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkkaa kuva sellaisesta kulttuurista jossa miehet istuu luonnostaan jalat yhdessä.

Ei naisetkaan istu luonnostaan jalat yhdessä.

Naiset on pakotettu siihen ja opetettu jo pikkutyttöinä.

Kaikki ihmiset haluaa istua jalat levällään.

Ok. Ja sen nyt sitten jotenkin miesten vika, kun naiset ei uskalla olla sellaisia kun ovat?

Aina toisten kanssa ollessa joutuu ottamaan muut huomioon, sen takia ei pieremistä, nenän kaivuuta, jalkojen levitystä, kovaa ääntä puhuessa jne. suurkaupungeissa väistät muita, et astu metroon ennen kuin muut tulee ulos jne.

Miten vaikeaa tuota on tajuta, kaikki muutkin joutuu ottamaan muut huomioon. Vain vammaiset, muistisairaat yms. saa vapautuksia meidän normeista, ei muut pikkulumihiutaleet, vaikka ne olisikin "miehiä".

Saanko istua jalat levällään, jos bussissa on yli puolet paikoista tyhjiä?

Itseä ärsyttää pitkänmatkan busseissa ja junassa se että monet naset istuu jalat penkillä, jotku jopa ruokapöydässä. Tuntuu että joillekkin naisille on mahdottomuus istua normaalisti niin että jalat on lattialla.

Saat. Kunhan et häiritse jotain muuta matkustajaa. Tuo jalkojen pitäminen penkeillä on todella ärsyttävää. Meilläpäin sitä tekevät myös nuoret miehet. Huomautan aina kuskille aiheesta.

Vierailija
147/221 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla maapallon miehillä on samanlaiset vehkeet. Silti he eivät kaikki levittele. Levittely on toisin sanoen kulttuuripiirre, jolla ei ole mitään tekemistä anatomian kanssa. Joku levittelijämies sanoin joskus lehtihaastattelussa, että levittely on vallankäyttöä ja tilan haltuunottoa, vieruskaverin reviirin valtaamista. Siltä se tosiaan tuntuu. Typerää, huonoa käytöstä.

Typerin kommentti ikinä. Onko meillä kaikilla naisillakin samankokoiset rinnat ja alapäät? Miten toisilla naisilla on muhkeat, riippuvat h-huulet ja toisilla ihan pienet.

Tietty miehillä on koossa eroja. Eroja myös siinä miten alhaalla roikkuu.

Mua ei yhtään häiritse, jos joku mies haluaa estää tuskaisen olon levittämällä vähän jalkojaan.

Minulle tulee tuskainen olo, jos mies tunkee jaloillaan minun puolelleni. Jokainen pysyköön omalla penkillään. Koskee laukkuja, käsiä, jalkoja, kiloja jne.

Vierailija
148/221 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkkaa kuva sellaisesta kulttuurista jossa miehet istuu luonnostaan jalat yhdessä.

Ei naisetkaan istu luonnostaan jalat yhdessä.

Naiset on pakotettu siihen ja opetettu jo pikkutyttöinä.

Kaikki ihmiset haluaa istua jalat levällään.

Kokeile onko helpompi pitää reidet yhdessä niin että laittaa omenan reisien väliin vai ilman.

En kokeile.

Ota sinäkin mieluummin omena housuistasi.

Ai miehet pitäisi kuohia näin mitättömän asian takia?

Vierailija
149/221 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavin ketju ikinä! Milloin tästä palstasta tuli tällainen misandristien keskus??

Ihan kuin Henry Laasasen porukkaa seurais, mut nyt ei oo juntit miehet haukkumassa naisia. Nyt on juntit naiset haukkumassa miehiä.

Onhan täällä haukuttu myös naisia. Kutsuttu lihaviksi ja ties miksi. Tästäkään aiheesta ei osata keskustella asiallisesti.

Vierailija
150/221 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisissa liikennevälineissä itseäni ärsyttää sata muuta asiaa ennen kenenkään istuma-asentoa. 

Mutta miesvihan lietsomiseksihan tämäkin aloitus on tehty. Ja tavoite saavutettiin kanalauman kotkottaessa.

Nelosella on viikonlopun viihdeputki, Subilla viikonlopun sub-leffat ja av-palstalla miesvihaviikonloput. 

Luojan kiitos muitakin täysjärkisiä täällä 😍😍 allekirjoitan täysin mitä sanoit.

Teistä ei ole ongelma, jos toinen ihminen vie minun tilani ja ahdistaa minut jaloillaan nurkkaan? Varmasti olisi ongelma kuitenkin, jos itse veisin tältä henkilöltä tilaa esim. laukullani? Kaksinaismoralismia. Kukin istukoon siten, että ottaa muutkin huomioon. 

Vierailija
151/221 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

#metoo meni penkin alle, niin nyt palataan vanhoihin miesten kuohitsemismantroihin? Huvittavaa, toisaalta säälittävää

Vierailija
152/221 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu ettei osa kirjoittajista hahmota kuinka leveästä V-asennosta on kyse. Kyse on siitä että täpötäydessä junassa vieressä istuva mies pitää jalkojaan noin 90-120 asteen kulmassa, jolloin hänen polvensa tunkevat muiden puolelle. Ja yhtään ei tingitä. Kyllä, tätä oikeasti tapahtuu.

Jos jalat pysyvät omalla puolella kukaan ei valita.

M42

Vierailija
153/221 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edeelleenkään en ymmärrä, mitä pahaa on julkisissa meikkaamisessa, jos ei sotketa, häiritä muita eikä viedä ylimääräistä tilaa.

Tästä valitetaan, koska nainen. Ei muuta syytä ole.

Vierailija
154/221 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset voivat aina ostaa sen auton, jos tämä on ongelma. Tai perustaa niitä naisia kuljettavia  liikennöintilaitoksia, mutta kun ei se yritysten perustaminenkaan naisilta onnistu. 

Vierailija
155/221 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu ettei osa kirjoittajista hahmota kuinka leveästä V-asennosta on kyse. Kyse on siitä että täpötäydessä junassa vieressä istuva mies pitää jalkojaan noin 90-120 asteen kulmassa, jolloin hänen polvensa tunkevat muiden puolelle. Ja yhtään ei tingitä. Kyllä, tätä oikeasti tapahtuu.

Jos jalat pysyvät omalla puolella kukaan ei valita.

M42

Montakos vuotta sinä miehenä esiintyvä nainen oletkaan ollut jo tuon 42v? 

Vierailija
156/221 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen tätä tosi usein... yleensä ne levittelijät on pukumiehiä tosi tiukoissa housuissa. Vastapäätä istuessa on sitten suora näköyhteys toisen sukukalleuksiin, viehkeää!

Vierailija
157/221 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti monilla kivekset vaatii paljon tilaa. Siis että ihan sattuu niihin jos pitää pitäå jalkoja yhdessä. Näin olen ymmärtänyt, mutta ehkä joku jalkoja levittelevä mies osaa kertoa parrmmin.

Ne vie tilaa eikä niiden kuulu olla survottuna ja hautomassa. Puhumattakaan että miehenä jalkojen pitäminen yhdessä on voimanponnistus kun ne jalat_EIVÄT_LUONNOSTAAN_OLE_TARKOITETTU_YHTEEN_PURISTETTAVAKSI_, pihtikinttujen tuota nyt on vaikea käsittää. Miehille jalkojen yhdessä pitäminen istuessa on yhtä luontevaa kuin naisten istuessa pitää reva levällään.

Kultapieni ei ne naistenkaan jalat luonnostaan pysy yhdessä istuessa, ihan yhtälailla nekin pakosta haluaa vähän sivuille aueta. Erona on se, että jo tytöstä lähtien naisia käsketään istumaan "neidillisesti" eli joko polvet yhdessä tai jalka toisen päällä, joten asiaa on tullut harjoiteltua.

Naisilla on lihakset siis siltä osin kunnossa, miehillä ei. Hopi hopi treenaamaan siitä, ei ne kivekset niin kärsi jos istut polvet max 20cm erillään max puol tuntia...

Ja sinähän se varmaankin naisena senKIN tiedät, koska sinullahan on siitäKIN kokemusta koska omistat pallit ? Se että niitä hipelöit ja lutkutat kulli kitalakea kutitellen, ei tee sinusta millään tavalla kykeneväistä arvioimaan miehenä olemista.

Yksikään miespuolisists sukulaisistani ei levittele. Istuu sivistyneesti jalat hieman erillään(mutta kuitenkin suorana) niinkuin ihmisen pitääkin, heillä kun on katsos käytöstavat. Kotonansa sitten istuvat vaikka spagaatissa, sama se, mutta ihmisten ilmoilla osaavat jopa olla ihmisiksi. Se, että sinä olet taantunut apinan tasolle, on ihan omaa syytäsi. Surullista vain, että kanssaihmiset joutuvat kärsimään sinun junttiudestasi.

On suloista, että luulet minun edes ilkeävän k*llia koskemaan. Pallihiet ja kaikki, hyi että. Suoranaisesti säälin heteronaisia että joutuvat teidän kanssanne elämään.

Vierailija
158/221 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs jos jalat on niin pitkät että polvet osuvat edessä istuvan selkänojaan?

kumpi on silloin kohteliaampaa edessä istuvan selkänojan polvilla hankaaminen vai jalkojen levittäminen? Hhmmmmmm?

#longpeopleproplems #alwaysrude

Vierailija
159/221 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse naisena istun monesti jalat levällään, se on mukavaa

Vierailija
160/221 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani mutta jos fysiikka estää jalkojen pitämisen normaalisti omalla puolella sinun on kuljettava jollain etikoiskulkuneuvolla.