Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono omatunto kaikesta.

Vierailija
07.10.2018 |

Onko muilla tämmöstä. Mulla on huono omatunto kaikesta. Syyllistyn joka asiasta. Valvoin 4 aamulla, koska mulla oli huono omatunto etten ole syntynyt katulapseksi jonnekin. Että olen syntynyt kuitenkin rikkaaseen maahan ja mulle pystytään tarjoamaan monenlaista.
No en jaksanut mennä lenkille niin koin syyllisyyttä siitä, etten ole tarpeeksi kiitollinen kun pystyn liikkumaan.
Koen myös usein syyllisyyttä siitä, että jos olen vähänkään onnellinen, kun maailmassa on niin paljon pahaa. Mietin usein, että jos olen vähän vähemmän onnellinen niin joku muu saa ehkä onnea.
En ole uskovainen, mutta olen varma, että minua rankaisee joku jos elämäni menee vähän paremmin. Että minun kuuluu kärsiä, koska maailmassa muutkin kärsii.
Miksi tämmöistä? Joskus mietin, että minun pitää kuolla etten tuhoa enää luonnonvaroja ja ehkä joku saa esim. Mun rahat (en ole rikas(, joten ajatus on typerä). Onko muilla tällaista? Mistä johtui? Auttakaa mua.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/4 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko sulla on ollut noin? Onko masennusta? Tai muuten itseinhoisia ajatuksia? Kun mulla on ollut joskus sellaisia ajatuksia, niin siihen liittyi myös itsensä syyllistäminen siitä, miten olen niin surkea, etten ansaitse yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita terveysasemalle heti maanantaina ja kerro oireista, tuo ei todellakaan ole normaalia, tarvitset apua.

Vierailija
4/4 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoittain on tuollaista, silloin tapaan tehdä jotain mikä "puhdistaa omaatuntoa". Oikeasti huono omatunto on illuusio, köyhissä maissa ei ole esimerkiksi yhtä paljon henkistä pahoinvointia ja onhan tämä meidän ilmastokin aika kurja, vaikka monia kivoja juttuja kuuluukin elämänkokemukseen suomalaisena. Länsimaista propagandaa kuvitella, että elettäisiin jotenkin parempaa elämää, kuin kaikki muut maailman tyypit. Kaikissa kulttuureissa ja olosuhteissa on omat hyvät ja huonot puolensa, jos niistä osaa nauttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä