Vierailija

Olin ihan paniikissa, että se on syyhy. Myös pakaroita kutitti, ja nilkkoja, oikeastaan koko vartaloa. Ulkona oli ihan pimeää, hirveää herätä keskellä yötä ihan yksin kammoamaan, että olen saanut syyhyn. Pesin käsiä, koska ajattelin, että ehkä mulla on vain hikiset kädet ja kutina lakkaa sillä, mutta ei se mitä.n lakannut. Googlettelin syyhyn oireita ja ne olivat just mulla! Olin luullut, että syyhy kutisee iltaisin, mutta siinä sanottiin, että myös öisin! Kamalaa, mitä jos mulla on syyhy? :0
Tosin ranteissa oli sellaista ihme punoitusta, näytti hiukan urtikarialta. Ja se pakaroiden alueen ja reisien kutina vaan jatkui ja tuntui sille, että siellä on paukamia... Valokuvasin aluetta, koska en näe sinne itse, ja HUH, mulla oli aivan tyypillisä urtikarian paukamia ja punaisia läiskiä siellä! Kai mulla on nyt vaan urtikaria? Lisäksi tajusin, että kello on 7, eli enää ei ole yö, eihän!? Mulla oli onneksi Ataraxia, otin puolikkaan sellaisen. Sanokaa, että tää on vain nokkosihottumaa, en kyllä tiedä, mistä sekään sitten ois tullut..! Miljardi kertaa mieluummin kuitenkin se, kiitos.

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (12)

Vierailija

Urtikaria voi tulla esim. virustaudin kylkiäisenä ja laajoille alueille. Raapiminen vaan pahentaa.. Seuraile. Jos urtikariaa, Ataraxin pitäisi auttaa kutinaan.

Vierailija

Antibioottikuurista tai muista lääkkeistä voi saada nokkosihottuman.
Varmaan myös joistan ruoka-aineista tai jopa lemmikeistä, jos on tosi allerginen??

Itse olen saanut särkylääkkeestä ja poikani sai antibiootista erittäin rajun reaktion.

En tiedä tekisikö syyhy pakaroihin mitään, ainakaan heti, joten veikkaan myös nokkosrokkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Atoopinen ekseemakin voisi olla, jos on joku uusi tuote tai ruoka joka laukaisee ison reaktion. Onko iholla pieniä "vesikellomaisia" rakkuloita, joita kutittaa silmittömästi?

Söitkö eilen jotain uutta ruokaa? Onko petivaatteet pesty uudella huuhteluaineella?

Vierailija

Ei ole ollut nyt ab-kuuria, enkä ole vaihtanut pesuaineitakaan... seurailen toki tilannetta! Ap

Vierailija

Nyt on liikkeellä enterovirusta: oireet hyvin moninaiset: myös ihottumaa, mahd. lieviä flunssaoireita ja vatsaoireita tai vain jotakin näistä.

t. luvaton lääkäri

Vierailija

Minulla aiheutti verenpainelääke nokkosihottuman. Oireet tuli vasta kun olin käyttänyt yli vuoden lääkettä ja hävisivät nopeasti kun vaihdettiin merkkiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut henkistä stressiä :( En tiedä, jos sekin nyt laukoo tällaista.
Ap

Ihan on mahdollista. Ota rauhallisesti ja jos jatkuu, lääkäriin vaan.

Vierailija

Syyhy tuli mieleen sormienvälin kutinasta...Kalle Päätalon kirjas syyhy ilmeni niin. Mutta varmaan nokkosrokkoa. Atarax auttaa. Kyllä se siitä.

Vierailija

Ja sitten, jos allergialääkkeet ja kotikonstit eivät auta, mene suoraan ihotautilääkärille. Mun tyttärellä oli viime vuonna noilla oireilla syyhy (Tampereella), on kuulemma nuorilla yleinen. Yleislääkäri ei tunnistanut, määräsi allergiatestit ja kortisonia, oireet tietysti pahenivat, kunnes tytär itki yöllä ettei saa nukuttua kutinalta. Ihotautilääkäri diagnosoi syyhyn 2 sekunnissa ja määräsi jonkin (erikoisluvanvaraisen? en muista) ja kalliin lääkkeen, jonka sitten koko perhe söi. Muihin ei tarttunut.

Allergialääkettä

Allergialääkettä kehiin  - ja jos ei auta, niin miettimään, onko esim. uusia pesuaineita, uusia vaatteita käytetty ensin pesemättä tms. 

Toki voi olla muutakin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.