Vastaatko kollegan työpuhelimeen jos se soi?
Vastaatteko töissä työkaverinne työpuhelimeen jos se soi yksikseen?
Meillä on töissä kaikilla luurit, joita pidetään vain työvälineinä työpaikalla. Aiemmassa työpaikassani pomo jopa vaati, että meidän oli vastattava toistemme puhelimiin tarvittaessa. Se oli hyvin kiusallista, sillä vaikka teimme samaa työtä, jokainen teki omat tehtävänsä alusta loppuun itse. Minun oli siis aivan mahdotonta ottaa kantaa toisen puolesta. Asiakas alkoi selittää asiaansa, mutta 95% tapauksista oli todettava, että en voi auttaa, en tiedä. Mutta pomo vain patisti, "miksei kukaan vastaa, reippaasti!"
Olen nyt toisessa duunissa. Työkaverin luuri alkoi soida kovaäänisesti, hän itse oli jo lähtenyt. Paniikinomaisesti reagoin ja vastasin toisen puhelimeen. Pelkäsin, että joku alkaa kohta huutaa sermin takaa, että "eikö teidän tiimi osaa hoitaa asioitaan!" Mutta samassa muistin, kuinka kiusalliselta se tuntuu. Mietin, olinko sittenkin hullu, joka kajosi toisen reviirille aivan turhaan.
Kommentit (5)
Kanta aika selkeä, viimeinen nosto.
Töissämme vastaamme toistemme puheluihin. Tämän tarkoituksena on että työt tulee hoidetuksi se on A ja O.
En. Jokaisella on oma puhelin ja kukaan ei tiedä toisten töistä mitään.