Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kallis tupaantuliaislahjan pitäisi olla?

Vierailija
06.10.2018 |

Niin, siinäpä kysymys.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnalla ei ole väliä, mutta itse olen kysynyt muuttajalta mitä hän haluaisi. Viimeksi vein puisia vaateripustimia 20 kappaletta (n.35 eur) sitä edellisen kerran fileerausveitsen (n.45 eur). Olivat mieluisia ja tulivat käyttöön.

Vierailija
22/36 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto mikä sika! Minua rupesi raivostuttamaan jo pelkkä lukeminen! Ja ap on ollut vielä muuttoapunakin, silloin tuon törpön pitäisi itse asiassa tarjota ap:lle kiitokseksi jotakin. Joo kyllä ap, tuo tyyppi on todella, todella itsekäs, sikamainen, käytöstavaton ja vielä kerran ITSEKÄS. Kuka kehtaa arvostella edes 2 euron lahjan hintaa!! Ja kukaan ei kritisoi jatkuvasti kaverinsa tekemisiä, mikä hänen ongelmansa oikein on??

Sinun olisi ap pitänyt sanoa, että jos ei ole tarpeeksi kallis lahja, niin minäpä otan sen takaisin sitten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, siinäpä kysymys.

Leivo vaikka pullakranssi omin kätösis! Joku kaunis kukka lisäksi. Luulen, että riittää.

Vierailija
24/36 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vietiin ruisleipä ja suolapaketti. Oi niitä aikoja.

Tätä minäkin olin ehdottamassa. 

Vierailija
25/36 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot ollu jo apunakin, niin kukkakimppu/viherkasvi riittää. Valitset oman tulotason mukaan.

Vierailija
26/36 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotettu ruisleipä ok, mutta älä sitä suolaa vie. Sen "hauskan idean" kun useampi toteuttaa, niin ei paljo naurata suolapaketit kaapissa. Juustoa vaikka mieluummin.

Vierailija
27/36 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin harmittaa saada heikkotasoisia (halpoja) lahjoja uuteen ja varsin tasokkaaseen asuntooni.

Vierailija
28/36 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ainakin harmittaa saada heikkotasoisia (halpoja) lahjoja uuteen ja varsin tasokkaaseen asuntooni.

Silloin kannattaa sanoa, että riittää kun tuot itsesi paikalle.

Vierailija
29/36 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kannattaa sanoa, että riittää kun tuot itsesi paikalle.

Kielloista huolimatta tulee aina jotakin silppua ja sälää jotka ei vaan mitenkään sovi tasokkaampaan kokonaisuuteen. Harmittaa heitellä niitä sitten roskiin.

Vierailija
30/36 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,65% muutettavan asunnon velallisesta hinnasta.

Vierailija
31/36 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vein 40 euron lahjan ja saaja oli sitä mieltä, että olisi pitänyt olla kalliimpi.

T. Ap

Siis mistä näitä käyttäytymis-tavattomia moukkia aina löytyy? Minkälaisesta perheestä on ihminen jolle tulee edes mieleen purnata mistään saamastaan lahjasta (Ok, anonyymisti täällä Ok) ja varsinkaan sille lahjan antajalle!

Meillä ’aikuisilla’ on vieläkin käytössä tuo vanha perinteinen traditio: joku ihana iso limppu ja purkki jotain ’parempaa’ suolaa. Eihän niitä ihmisiä kotiin lahja-automaateiksi kutsuta?

Ja sitten usein viedään vielä muuten vaan tuliaisiksi joku viinipullo tai pienpanimo-kahvia tms.

AP - ystäväsi on moukka.

Vierailija
32/36 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu piireistä ja iästä.

Parikymppisillä 20-50€.

Kolmekymppisillä 100€.

Aikuisilla 100-500€.

Jes! Onneksi olen vasta 35v. eli en ole vielä siis aikuinen.

Vierailija
33/36 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10% asunnon hinnasta.

Vierailija
34/36 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200g pestyä jauhenlihaa

Ei pidä tuhlata. Max. 125 g jauhenlihaa. Jos on pesemätön voi viedä 130 g, kumminkin pesussa menee hukkaan muutama gramma.

Vierailija
35/36 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€+ jos omaat käytöstavat.

Vierailija
36/36 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vein 40 euron lahjan ja saaja oli sitä mieltä, että olisi pitänyt olla kalliimpi.

T. Ap

Olipas törkeä saaja. Kuka edes kehtaa kommentoida lahjan arvoa? Mun mielestä 40 tuparilahjaksi on arvokas. Veisin häälahjaksi sen arvoisen, jos olisin yksin menossa. Tupareihin veisin viinipullon, kukkia ja kahvia, tms. eli n. 10-20 e. Nuoremmalle ehkä kalliimpaa käyttötavaraa. Itse en 33-vuotiaana oottaisi uuteen asuntoon muuttaneena lahjoja, kun tarpeellinen on jo kerätty.

Meillä ystävä- ja tuttavapiiri on niin laaja, että menis iso osa tuloista, jos pitäisi kalliita lahjoja ostaa jokaiseen juhlaan. Tärkeintä on mielestäni muistaminen, ja yritänkin etsiä lahjansaajalle häntä ilahduttavan lahjan.