Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenvaunujen kanssa julkisessa liikenteessä

Pyörätuoli Kimmo34v
06.10.2018 |

Onko kohteliasta varastaa pyörätuolilla liikkuvasta paikka bussista, joka maksaa itse matkansa? Jouduin sateeseen odottamaan bussia kun vaunuja työntävä sanoi minulle, että on kiire töihin ja ” sullahan näyttää olevan aikaa istua”.....

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaunupaikkaa tarvitse kenellekään antaa, jos on jo bussissa. Siihen väliin myös olisi mahtunut molemmat ellei siinä ollut jo kahta vaunua. Ja jos säännöissä on ettei vaunuillaliikkuvan tarvitse maksaa, se sitten vain on niin. Repikää siitä.

Vierailija
22/56 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörätuoli Kimmo34v kirjoitti:

Onko kohteliasta varastaa pyörätuolilla liikkuvasta paikka bussista, joka maksaa itse matkansa? Jouduin sateeseen odottamaan bussia kun vaunuja työntävä sanoi minulle, että on kiire töihin ja ” sullahan näyttää olevan aikaa istua”.....

Miten niin varasti sun paikan? Ne paikat on merkitty sekä vaunuille, että pyörätuoleille. Maksun kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Ja et sitten saanut suutasi auki sillä hetkellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tää kuulostaa hassulle, koska yleensä äidit vaunujen kanssa on sellasia ja ihmiset yleensäkkin että vaikka olisi kuinka täyttä niin tungetaan vaan sisään. 

Yleensä ihmiset jää tukeksimaan siihen keskikohtaan, vaikka voisivat mennä bussin perällekin. Toinen ärsyttävä asia on, että ihmiset istuu siinä keskikohdassa eikä älyä nousta, vaikka näkevät, että vaunut ovat tulossa.

Siinä on pakko tunkea väkisin sisään, koska muuten ihmiset eivät väistä.

Onneksi ei itselläni ole ollut tarvetta vaunuille enää kymmeneen vuoteen.

Vierailija
24/56 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaunupaikkaa tarvitse kenellekään antaa, jos on jo bussissa. Siihen väliin myös olisi mahtunut molemmat ellei siinä ollut jo kahta vaunua. Ja jos säännöissä on ettei vaunuillaliikkuvan tarvitse maksaa, se sitten vain on niin. Repikää siitä.

Nautit siis estoitta ja täysin rinnoin tästä etuudesta? Olettehan tärkeämpiä kuin esim. rollaattorilla liikkuvat tai pyörätuolin käyttäjät.

Vierailija
25/56 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nautit siis estoitta ja täysin rinnoin tästä etuudesta? Olettehan tärkeämpiä kuin esim. rollaattorilla liikkuvat tai pyörätuolin käyttäjät.

Mikä siinä tekee tärkeämmäksi jos ei poisti bussilta toisen tieltä? Kuulostaa että sinä kuvittelet pyörätuolissa olijan muita tärkeämmäksi kun häntä kuuluu väistää ilman mitään sen kummempaa syytä.

Vierailija
26/56 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaunujen kanssa pitää liikkua salaisessa liikenteessä.

Vierailija
27/56 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät nämä em. mainitsemasi henkilöt ole mitenkään erityisasemassa. En ajattele asiaa sen enempää. Toki autan, jos joku on avun tarpeessa, mutta jos ihminen on kykeneväinen kulkemaan julkisessa liikenteessä, voi hän silloin noudattaa itse samoja sääntöjä mitä muutkin. Keskipaikka on vaunuille ja ja pyörätuoleille fifty fifty.

Vierailija
28/56 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää, vaunut voi myös kasata ja menevät yleensä pieneen tilaan ja vauva voi matkustaa sylissä, näin olisitte varmasti molemmat mahtuneet kyytiin.

Mitkä vaunut muka voi kasata tai menee pieneen tilaan? En ole sellaisia vaunuja nähnytkään, jotka kasata voisi. Jotkut lastenrattaat voi kasata, vaunuja ei.

Vierailija
29/56 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee ensin, kumpi on ollut pysäkillä ensin. Jos vaunut ensin, menevät vaunut.

Vierailija
30/56 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin repiäkin. Ja todennäköisesti sinä olet jossain toisessa kontekstissa kitisemässä, että "miksi tällainen sääntö on olemassa". Kotiin päin, aina kotiin päin, selityksellä millä hyvänsä...

Vierailija
31/56 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeää, vaunut voi myös kasata ja menevät yleensä pieneen tilaan ja vauva voi matkustaa sylissä, näin olisitte varmasti molemmat mahtuneet kyytiin.

Mitkä vaunut muka voi kasata tai menee pieneen tilaan? En ole sellaisia vaunuja nähnytkään, jotka kasata voisi. Jotkut lastenrattaat voi kasata, vaunuja ei.

Mopoauton kokoisia härkävankkureita ei niin vain kasatakaan. Mutta bussiin ne pitää silti tunkea, ja vieläpä ilmaiseksi.

Vierailija
32/56 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂 voin kuvitella tilanteen kun Helsingin bussissa huikkais kuskille, että oota vähän mä kasaan nää rattaat tästä, että toi pyörätuoliki mahtuu kyytiin. Voisko kuski tulla pitelee mun vauvaa sen aikaa ja näitä ostoksia. Ja joku voi pidellä varmaan näitä rattaita sen aikaa kun mä meen istumaan vauvan kanssa kun seisoskelu vauva sylissä ja kasattuja rattaita paikallaan pidellen on liian vaarallista.

Siinä vaiheessa kun ois sanonu sen "oota vähän"-kohan ni ois joko bussi jatkanu jo matkaa tai oisit sielä pysäkillä pyörätuolityypin kanssa odottelemassa seuraavaa bussia. 😆

Vierailija
33/56 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaunuja työntävä ei ollut kohtelias kommenttinsa kanssa, mutta muuten eikö noissa paikoissa päde se "laki", että kuka ensin ehtii? 

Täällä päin ei kyllä kumpikaan maksa mitään, ei pyörätuoli eikä vaunujen kanssa kulkeva. 

Minun tietääkseni pitää antaa paikka pyörätuolissa istuvalle.

Näin minäkin olen ymmärtänyt, että muuten välikköön saa tulla, kuka ensin ehtii, mutta yksi paikka vöineen on varattu pyörätuolille. Olipa erittäin ilkeä nainen.

Vierailija
34/56 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en vaan tajua, että miksi lastenvaunujen kanssa liikkuvan ei tarvitse maksaa matkoistaan. Täysi epäloogista ja järjetöntä. Miksei sitten esim. työtön tai eläkeläinen saa edes jotain alennusta (Hsl).

Vierailija
35/56 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä liikun vaunujen kanssa ja maksan siitä myös joten....

Mikään ei oikeuta pyörätuolissa istuvan haukkumista.

Vierailija
36/56 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla kaikki on tasa-arvoisia kulkijoita, kenelläkään ei ole velvollisuutta poistua toisen tieltä. Tulojärjestys ratkaisee.

Pyörätuolimerkki ei tarkoita sitä, etteikö siinä voisi vaunuja kuljettaa. Se on vain rekisteröintiä varten, vähentää seisomapaikkoja.

Vierailija
37/56 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tää kuulostaa hassulle, koska yleensä äidit vaunujen kanssa on sellasia ja ihmiset yleensäkkin että vaikka olisi kuinka täyttä niin tungetaan vaan sisään. 

Yleensä ihmiset jää tukeksimaan siihen keskikohtaan, vaikka voisivat mennä bussin perällekin. Toinen ärsyttävä asia on, että ihmiset istuu siinä keskikohdassa eikä älyä nousta, vaikka näkevät, että vaunut ovat tulossa.

Siinä on pakko tunkea väkisin sisään, koska muuten ihmiset eivät väistä.

Onneksi ei itselläni ole ollut tarvetta vaunuille enää kymmeneen vuoteen.

Mistä tiedät, ettei keskikohdassa istu joku huonokuntoinen? Miksi hänen pitäisi siirtyä?

Vierailija
38/56 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en vaan tajua, että miksi lastenvaunujen kanssa liikkuvan ei tarvitse maksaa matkoistaan. Täysi epäloogista ja järjetöntä. Miksei sitten esim. työtön tai eläkeläinen saa edes jotain alennusta (Hsl).

Alunperin kyseessä on ollut turvallisuus. Lasta ei tarvitse jättää yksin, kun menee maksamaan matkansa. Nykymammat ei tosin tätä tajua. Lapsi jätetään rattaissa yksin, ja mennään penkkiin istumaan ja somettaan.

Vierailija
39/56 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisi provo: minusta maksava asiakas kyllä ottaa paikan ensin.

Vain lipuntarkastajalla on lipuntarkastusoikeus.

Vierailija
40/56 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂 voin kuvitella tilanteen kun Helsingin bussissa huikkais kuskille, että oota vähän mä kasaan nää rattaat tästä, että toi pyörätuoliki mahtuu kyytiin. Voisko kuski tulla pitelee mun vauvaa sen aikaa ja näitä ostoksia. Ja joku voi pidellä varmaan näitä rattaita sen aikaa kun mä meen istumaan vauvan kanssa kun seisoskelu vauva sylissä ja kasattuja rattaita paikallaan pidellen on liian vaarallista.

Siinä vaiheessa kun ois sanonu sen "oota vähän"-kohan ni ois joko bussi jatkanu jo matkaa tai oisit sielä pysäkillä pyörätuolityypin kanssa odottelemassa seuraavaa bussia. 😆

Ulkomailla rattaat pitää kasata bussissa. Arvelisin, että rattaat kasataan pysäkillä ennen bussiin menemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi