Sorjonen - onko hyvä?
En ole katsonut Sorjosta, mutta ajattelin katsoa, kun sitä on aika paljon hehkutettu ja myyty maailmalle (?). Aloitin kausi 1 jakso 1 mutta suoraan sanottuna jo eka kohtaus, jossa tytön suu ja silmät oli ommeltu kiinni ja Sorjonen ratkaisi tapauksen minuutissa tuntui typerältä. Mitä olette tykänneet? Kannattaako tuota kuitenkin katsoa?
Kommentit (43)
Ehkä suomalaiseen makuun hieman yliampuva. Vaikea uskoa suomalaiseen rikosmaisemaan noin raflaavaa rikollisuutta (mutta mistäpä minä sen todellisuuden tiedän). Virtasen hahmon maneerit ei oikein iske. Katsottava mutta enemmän varmaan ulkomaalaiseen silmään istuva kun ei oo mitään käsitystä Suomen todellisuudesta.
No ihan katsottava sarja mutta ei mitään huippua. Huomattavasti parempi kuitenkin kuin esim. Karppi.
2. kauden 1. jakso vaikutti mielestäni myöskin vähän paremmalta jotenkin kuin 1. kauden jaksot.
Mun mielestä todella huono. Matkittu siltaa alkutunnarista löhtien Anun Sinisalon lookkiin. Ei jatkoon
Mainoksen olen nähnyt, minulle se riitti. Typerääkin typerämpää matkimista, huonoa matkimista. Näyttelijät huonot, käsikirjoitus huono, ohjaus huono, äänitys huono. Siinäpä se.
Vierailija kirjoitti:
Uusi kausi alkoi eilen ja hyvin on kuvattu. Mielestäni ääniin on myös nyt panostettu että puheesta sai hyvin selvää. Hieman verkkaisuutta jakson etenemisessä mutta kyllä tässä on hyvää yritystä nyt ja ihan positiiviset fiilikset jäi. Tykkään Anu Sinisalon näyttelijäsuorituksesta sekä tämän Sorjosen tumman tyttären näyttelijäsuorituksesta että ovat aika luontevia. Mielenkiinnolla odottelen seuraavia jaksoja.
Molemmat nuoret tytöt ovat ihan hyviä kyllä. Kyllä tämä kotimaiseksi sarjaksi ihan menettelee.
Kotimaiseksi hyvä. Olen erittäin kriittinen suomalaisen tv-tuotannon suhteen, kahdesta syystä: huono äänikäsittely tai "mumina", ja teatterinäyttely. Vuosikymmeniä Suomen ammattinäyttelijät on koulutettu näyttelemään teatterin lavalla, mikä tarkoittaa suuria eleitä ja liioiteltuja ilmeitä. Televisiossa naurettavaa ylinäyttelyä. Kuitenkin jostain syystä se teatterinäyttelyssä olennainen selkeä artikulointi jäi jonnekin taka-alalle, kai sitten ajateltiin että tv korjaa kaiken, saahan sitä volyymia säätää.
Eli siis, katsoin juuri Sorjosen ekat 3 jaksoa, ja näyttely oli kaikilla hillitympää, mikään ei häirinnyt. Enkä ymmärrä aiempia valituksia muminasta, oletteko räplänneet samalla kännykkää vai? Puheesta sai hyvin selvää, ei mennyt repliikit sen takia ohi. Ja kuvaus on kyllä ihan kansainvälistä tasoa, siitä olin positiivisesti yllättynyt.
Kyseessä nyt kuitenkin on rikossarja, kyllä niissä ruumiita on ja väkivaltaa noin yleisesti ottaen. Jos ei siitä tykkää, ei kannata katsoa rikossarjoja.
En tiedä - en ole koskaan katsonut.
Mun mielestäni ihan hyvä sarja, mutta eipä oikein muista suomalaisista rikossarjoista eronnut, joten en tajua hypetystä.
Ihan kohtalainen. Toka kausi on parempi kuin eka.
Vähän kyllä töksähtävästi nuo kahden jakson mittaiset tarinat päätetään - pitäisi malttaa vähän kypsytellä niin olisi parempi. Jonkin verran epäuskottavuutta löytyy kyllä.
Tämä on huomattavasti parempi kuin esimerkiksi ruotsalainen Nousuvesi, joka oli ihan p..kaa niin juoneltaan kuin näyttelijöiltäänkin.
On, mutta en jaksa innostua enää, koska vastaavia sarjoja on tullu katsottua liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuli viime vuonna Hollannissa ja ei-dubattuna.
Mun hollantilainen ystävä tykkää ihan sikana Uhkaa tullaa Suomeen ensi kesänä ja haluaa käydä Lappeenrannassa.
Suomalaiset mumisee, huitoo ja ähkii pimeässä. En jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Entisenä lappeenrantalaisena piti katsoa ihan Lappeenrannan maisemien takia, mutta olipa surkea sarja. Eniten häiritsi se, ettei puheesta saanut selvää ja piti laittaa tekstitys päälle. Juonikuviot ovat epäuskottavia ja sarja on aivan liian väkivaltainen.
Sama juttu entinen kotikaupunki. Mukavaa hahmottaa paikka uudestaan.
Ville Virtasen sormenheiluttelut ja mietiskelyt lähinnä naurattivat viime jaksossa. Taneli Mäkelän näyttelemä asianajaja perheineen jää kämpäänsä vaikka säilyttää hämärämiesten papereita ja sitten häney tapetaan. Oho, miten yllättävää! Dronen käyttö pitäisi kieltää suomalaisissa ohjelmissa.
True Detectiven ykköskautta ei pysty mikään ylittämään. Suomalaiset, rahan ja ulkomaan kauppaamisen vuoksi tehdyt laskelmoidut skandikopiot ovat säälittäviä.
Tziigasin molemmat kaudet putkeen.
Kuvauspaikat ei mitenkään imuta.
Lappeenrantahan on joka tapauksessa paska kaupunki.
Onneks pääsin muttamaan stadiin sieltä.
Aika teennäiset juonet, ohkasta näyttelijätyötä ja
kokonanaisuudessaan hukkaan heitettyä rahaa.
Näyttelijät on parasta a ryhmää, mutta kun käsikirjoitus ei toimi niin se ei toimi.
Ville Virtanen ja Anu Sinisalo onnistuivat paremmin näytellessään ruotsissa.
Tässä niiden osaaminen jää pimentoon.
Musa on onneton foneettinen plagiaatti silta sarjan musiikista.
En osta elokuvahyllyyni.
Apua kun viimeinen jakso on tylsä. Menee leuat sijoiltaan haukotellessa.
Muutenkin tylsässä sarjassa panttivanki-storyline.... hoooooh.
Dronen käyttö kuvauksessa tekee Lappeenrannastakin mielenkiintoisen kaupungin.
Ehkäpä tuon sarjan suurimmat koukut ovat taustalla häilyvät rankat rikolliset ja Sorjosen ainutlaatuinen tekniikka ratkaista ongelmia.
Aivan omaa luokkaansa vientisarjana.