Loppukuuksi jäljellä 10€ pvä
tiedän että nää aloitukset on aika p....stä. Mutta kuitenkin tein tämän aloituksen.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Jos sen pitää ruittää vain ruokaa niin tuolla summalla syö helvetin hyvin.
Kaksikin aikuista syö hyvin sillä : )
Sillähän saa tehtyä jo esim nakkisopan, jauhelihakastikkeen ja makaroonilaatikon, millä selviää ainakin viikon!
Kokeile paastoa. Tekee hyvää elimistölle.
Eihän tuo ole vähän! En valittaisi yhtään jos jäisi huimat 10 e/päivä!! Minulla jää 2 e/pv ennen 15.10. tilipäivää! Ja pakko saada syödyksi, näillä mennään.
Hakekaa niitä omppuja myös täydennykseksi, jos tulee tiukka paikka 👍
Tiedän miltä tuntuu kun rahat on lopussa. Ei näin ole käynyt vuosiin mutta nyt kelan kanssa vastustaa.
Olen saamassa kunhan toimitan sinne taas lisää lappuja. Jännä kun kuitti ei riitä vaikka sekin pitää olla liitteenä jos haluaa että kela sen korvaa. Hermot paashana mutta eihän sillä väliä. Mitä se työtön hermoilla tekee?
Tuolla päivittäissummalla tai vähemmällä olen elänyt viimeiset 15 vuotta. Joskus tekee tiukkaa, yleensä ei.
Vinkkinä: Lidlin Myllynkivi-pikakaurahiutaleista saa todella hyvää kaurapuuroa. Itse teen aina mikrossa, ettei tarvitse tiskata käsin sitä kattilaa. Ehkä niille, jotka tykkää laitttaa kaurapuuroon marjoja, hedelmiä ynnämuuta kuitupitoista, tämä saattaa olla liian mannapuuromaista. Minä en laita kuin vähän ompuhilloa, on NIIIN hyvää! Ja halpaa!
Vierailija kirjoitti:
tiedän että nää aloitukset on aika p....stä. Mutta kuitenkin tein tämän aloituksen.
No kieltämättä ongelmaasi, tai tähän haasteesseen olisi helpompi vastata, jos edes hieman tietäsi mihin tuon 10€ päivä pitäisi riittää. Kuten sanottu kaksi aikuista syö 10€ / päivä oikein hyvin. pari lastakin saa ruokittua loppukuun tuolla budjetilla, mutta haastavammaksi menee, jos kuluja tulee jos on muitakin ohittamattomia kuluja kuin ruoka maksettava.
Näissä aloituksissa pitäisi antaa vähän enemmän informaatiota jotta voisi vastata oikein. Eli se, että onko tuo raha vain ruokaan ja monelleko hengelle.
Mä kutsuisin mielelläni jonkun kotiini syömään ja kahville, jos on tosi tiukka kuukausi ja siitä olisi oikeasti apua ja iloa jollekulle. Ei meidänkään perhe mikään rikas ole mutta tuollaiseen apuun olisi ihan hyvin varaa.
Mulla tulee palkka ensi viikolla ja tilillä vielä vähän päälle 3000€. Vaimosta en tiedä, mutta tuskin hänelläkään tili tyhjänä on.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee palkka ensi viikolla ja tilillä vielä vähän päälle 3000€. Vaimosta en tiedä, mutta tuskin hänelläkään tili tyhjänä on.
Eli sullekin maksetaan ylimääräistä noin paljon. En usko että teet enemmän töitä kuin me joilla tili on tyhjä jo pari päivää ennen tilipäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sullekin maksetaan ylimääräistä noin paljon. En usko että teet enemmän töitä kuin me joilla tili on tyhjä jo pari päivää ennen tilipäivää.
Teen paljon tärkeämpää työtä kuin te, en enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Hakekaa niitä omppuja myös täydennykseksi, jos tulee tiukka paikka 👍
Mistä niitä saa hakea?
Mulla tavallaan saman verran.
Tosin loppukuusta tulee 68 e osinkoja, niin on vähän enemmän.
Onneksi kohta pitäisi saada vuokralainen toiseen omistusasuntooni, niin loppuu/vähenee tämä opiskelijaelämäkituuttaminen.
Kannattaa käydä diakonian vastaanotolla, näihin kannataa soittaa ensin, taitaa toimia usein varatulla ajalla.
Tuolla summalla ei selviä, ellei sitten ole lähes omavarainen tai omista pursuavia ruokakaappeja.
Tuo ei kerro vielä mitään. Jos tulossa on sähkölasku 80 € tai vuokra 700 €, rahaa on auttamattomasti liian vähän. Jos taas tuo on käyttörahaa ok tai jos pitää ostaa vain ruokaa, tuo on tosihyvin.
Justsaying kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksikin aikuista syö hyvin sillä : )
Av:n tyypit saavat jopa raamutun viisi leipää ja kaksi kalaa vertauskuvan kalpenemaan.