Vierailija

Itse säästämme vaimoni kanssa lapsilisät plus ylimääräistä, eli 500 euroa kuukaudessa menee lapsen nimiin indeksirahastoihin. 18 vuoden kuluttua lapsellamme on yli 200 000 euroa pääomaa käytettävänään kun muuttaa kotoa ensimmäiseen omaan asuntoon. Oma asuntomme on velaton ja omat rahastosäästöt ovat tällä hetkellä 900 euroa kuussa. Olemme kolmikymppinen, akateeminen pariskunta jonka esikoinen täyttää kohta vuoden ja jolle olemme päättäneet jo pelkällä helpolla säästämisella tarjota hyvän alun omaan itsenäiseen elämään.

• ylös 6
  • alas 4

Kommentit (14)

Vierailija

Säästän kuussa noin satasen verran lapselle. Hänelle on jo valmiina tällä hetkellä vuokralla oleva sijoitusasunto.

Vierailija

Ei säästetä, mutta sijoitusasunnoista pitäis irrota tarvittaessa ylimääräistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Halusitko tietää säästänkö vai tuoda esille oman lapsesi auvoisan tulevaisuuden omien säästöjenne vuoksi??

Vierailija

Jup. Molemmilla menee 30 euroa kuussa indeksirahastoihin ja lisäksi me molemmat vanhemmat ja kaikki isovanhemmat lahjoitamme lapsille sen minkä verovapaasti saa lahjoittaa. Ne varat sijoitetaan sitten suoriin osakesijoituksiin tai tuohon indeksirahastoon. Meillä on kanssa tavoitteena että lapsilla on 200000 euron edestä varallisuutta kun muuttavat kotoa opiskelemaan. Sen kokoisen salkun tuotolla ja kesä- sekä viikonlopputienesteillä pitäisi jo elää. Kai siihen saa sitten opintorahaa tai ainakin opintolainaa päälle jos ei riitä. Luulisin riittävän. 

Vierailija

Satanen kuussa kummankin tilille. Mietitään sijoittamista sitten, kun pääomaa on vähän enemmän. Meidän tuloilla ei ole mahdollisuutta kerätä lapsille satojen tuhansien pesämunaa, mutta jos nyt sen verran että ajokortinkin jälkeen jää säästöjä.

Vierailija

Ollaan laitettu se sallittu lahjoitus kolmen vuoden välein. Ja maksetaan opinnot, ajokortti jne. Eli käytämme rahaa heihin nuorina niin, että saavat hyvän aluen elämälleen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Halusitko tietää säästänkö vai tuoda esille oman lapsesi auvoisan tulevaisuuden omien säästöjenne vuoksi??

Mitä kohtaa kysymyksestä "Säästättekö lapsellenne?" et ymmärtänyt?

Vierailija

Olen inhorealisti. Säästän lapsiani varten omiin rahastoihini. Lasten omissa nimissä on vain käyttötilit, joilla on muutama tonni lähinnä lahjarahoja vuosien varrelta.

Vierailija

kaikille lapsille on omat yksiöt. Ei asuta pääkaupungissa niin hinnat kohtuulliset. Yliopistokaupungissa kuitenkin asutaan. Lapsilisiä ei erikseen säästetä.

Vierailija

Molemmille lapsille menee noin tonni kuussa säästöön ja on jo omat kaksiot hankittuna hyviltä paikoilta lähellä tulevia todennäköisiä opiskelupaikkoja. Lisäksi isovanhemmat kuvanneet vähän jeesata sitten aikanaan kun opiskelijoilla on kuitenkin niin rankkaa taloudellisesti.

Vierailija

Älkää ainakaan käteistä antako nuorillenne kun muuttavat omilleen, etenkin jos ovat vähääkään tuhlailevaisia luonteeltaan. Tiedän muutamankin, jotka on pistäneet - kaveriensa suosiollisella avustuksella -koko summan sileäksi. Bilettämiseen, matkusteluun, kavereille tarjoamiseen (ja siinä kohdassa kavereita kyllä riittää).

Meillä ei ole lapsille korvamerkittyä rahaa, on kyllä sijoitusasuntoja. Ennen muuta me säästämme omaa eläkeikäämme varten. Olemme mieheni kanssa tienanneet koko omaisuutemme itse, ei ole perintöjä eikä tule. Jotenkin haluaisimme, että myös lapset voisivat mieluummin tienata omaisuutensa itse, eikä tuudittautua siihen, että me maksetaan ja meiltä tulee perintöä.

Vierailija

Olen säästänyt kolmelle lapselleni. Nyt vain ongelmia asiasta, kun erosimme isänsä kanssa ja molemmilla tileihin käyttöoikeus. Tilejä ei saanut yksin laitettua. Exä ei senttiäkään ole tileille laittanut. Nyt exä ei millään haluais osallistua lasten kuluihin ja vaatii, että noita säästöjä pitäis käyttää. En suostu, koska olen säästöjä kerännyt lasten tulevaisuuden varalle, opiskeluun ja sellaiseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen säästänyt kolmelle lapselleni. Nyt vain ongelmia asiasta, kun erosimme isänsä kanssa ja molemmilla tileihin käyttöoikeus. Tilejä ei saanut yksin laitettua. Exä ei senttiäkään ole tileille laittanut. Nyt exä ei millään haluais osallistua lasten kuluihin ja vaatii, että noita säästöjä pitäis käyttää. En suostu, koska olen säästöjä kerännyt lasten tulevaisuuden varalle, opiskeluun ja sellaiseen.

Onpa ahne ja itsekäs mies! Kamala! Yrittää päästä helpolla ja hyötyä muiden kustannuksella!
Ja aina naisia jaksetaan syyttää kyseisestä asiasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Käyttöoikeudet saa muutettua niin, että "käyttöoikeus vain molemmilla vanhemmilla yhdessä". Näin estät exää käyttämästä rahoja. Terkuin pankin täti

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.