Vierailija

Onko kellään mitään vinkkejä miten saisi pms-oireita helpotettua?
Olen aina kärsinyt kamalista pms-oireista, ja olen yrittänyt vaikka millä keinoin niitä ehkäistä/helpottaa. Mikään ei kuitenkaan ole täysin auttanut. Pahin oireista varmaan se järkyttävä turvotus koko kropassa. Mieli on myös todella maassa ja voin pahoin. Oireet ilmaantuvat melkein kaksi viikkoa ennen kuukautisten alkua, ja ehkä n.toisena vuotopäivänä alkaa helpottaa. Tuntuu kuin puolet kuusta menisi aina ihan harakoille..kun niin tukala olo.
Syön terveellisesti, mutta olen kokeillut vielä kevyempää ruokavaliota, hiilarit ja suola minimiin. Liikun myös paljon. Juon paljon vettä. Jne. Myös e-pillerit/minipillerit olleet käytössä mutta eivät sopineet minulle joten niitä en enää halua.

Kohtalotovereita? Vinkkejä? Mitään muita keinoja mitä voisi koittaa?

• ylös 1
  • alas 0

Kommentit (4)

Vierailija

Mä sain pahoihin pms-oireisiin mielialalääkkeet.
Ongelmana oli siis juurikin todella pahat raivokohtaukset ja alakulo parin viikon ajan ennen kuukautisia. Vielä en ole ehtinyt lääkkeitä aloittaa, joten en valitettavasti voi sanoa toimiiko ne vai ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen löytänyt muutaman hyvän keinon pms:n lievittämiseen. Heti kun oireet alkaa, alan syömään omega3- kapseleita ja B-vitamiinia. Huolehdin, että tulee riittävästi unta ja liikuntaa. Pidän alavatsan ja alaselän lämpimänä, iltaisin otan usein sellaisen lämpöpussin sänkyyn, ja käytän ainoastaan vaatteita, jotka eivät kiristä eivätkä purista. Nämä pienet keinot helpottavat minulla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.