Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mietitään tapoja, kuinka kostetaan ay-liikkeelle

Vierailija
05.10.2018 |

Kaikki se, kuinka ne ovat innolla mukana kyykyttämässä työttömiä, varsinkin muita kuin ansiosidonnaista saavia.

Itse ainakin mielellänin menisin tekemään rikkuritöitä kiitokseksi kaikesta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liitytä liittoon. Ei siihen muutenkaan kannata kuulua. Jää jäsenmaksut saamatta.

Vierailija
2/16 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän, pitkän harkinnan tuloksena minä irtisanon kaikki työntekijäni ja siirrän yritykseni ulkomaille, tarkemmin sanottuna Viroon. Siellä meillä onkin jo yksi yksikkö, josta tulee nyt koko yrityksen pääkonttori. Virossa on koulutettua, ja ennen kaikkea työhaluista väkeä yllin kyllin. Palkkataso tällä alalla on lähes sama kuin Suomessa, mutta järkevämmän verotuksen takia on mahdollista sekä firman että työntekijöiden tienata enemmän kuin Suomessa. Jää hyvästi, ay-änkyröiden ikeessä pyristelevä lakko-Suomi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuulunut liittoon, lakkoilu ei kiinnosta,

Vierailija
4/16 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa liitosta. Jos ette vielä kuulu, älkää edes liittykö.

Vierailija
5/16 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään, vaikka painostus on parissa työpaikassa ollut todella kovaa. Jouduin jopa kiusatuksi koska en liittynyt liittoon.

Vierailija
6/16 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkän, pitkän harkinnan tuloksena minä irtisanon kaikki työntekijäni ja siirrän yritykseni ulkomaille, tarkemmin sanottuna Viroon. Siellä meillä onkin jo yksi yksikkö, josta tulee nyt koko yrityksen pääkonttori. Virossa on koulutettua, ja ennen kaikkea työhaluista väkeä yllin kyllin. Palkkataso tällä alalla on lähes sama kuin Suomessa, mutta järkevämmän verotuksen takia on mahdollista sekä firman että työntekijöiden tienata enemmän kuin Suomessa. Jää hyvästi, ay-änkyröiden ikeessä pyristelevä lakko-Suomi.

Terve menoo. Mene jo. Älä täällä enää roiku vaan ala pakkaa kamojas. Sayonara loser☻

Vierailija
7/16 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa liitosta ja muuttakaa pois VVO/Lumo/Kojamo-asunnoista.

Vierailija
8/16 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liittoja  ja on toisia liittoja. Itse en kuulu niihin, jolla olisi merkittävämpi neuvottelu asema ja paikka, jos minun pitäisi yksin yrittää neuvotella ja sopia ja vahtia oikeuksieni toteutumisesta, ilman ammattiliittojen tukea työnantajaa vastaan. Työnantajallani olisi merkittävä ylivalta; käytännössä hän sanelisi ehdot, joihin minun olettaisi suostuvan mukisematta, ja jollen susotuisi niin luultavasti saisin lähteä.  On paljon hyviä asioita, joita vuosikymmenten saatossa ammattiliitot ovat saaneet aikaan. Hieman olen epäileväinen, että mahtaisivatko nuo edut säilyä, jos ammattiliittojen toiminta kokonaan kiellettäisiin tai, jos me kaikki jättäisimme niihin kokonaan kuulumatta.  

Vierailija
9/16 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään, vaikka painostus on parissa työpaikassa ollut todella kovaa. Jouduin jopa kiusatuksi koska en liittynyt liittoon.

Olin opiskelija ja meille tuli Pamin oletettavasti miespuolinen edustaja pitämään tuntia. Hän jakoi jokaiselle opiskelijalle liittymislaput, jätin sen täyttämättä kun tuntui mauttomalta painostamiselta ja tietääkseni ketään ei voi pakottaa liittymään mihinkään jos ei halua, josta tämä hanavesimies loukkaantui kun tuli keräämään lappuja ja keksi jonkin naurettavan esimerkin luokan edessä että jään tulevaisuudessa ilman apuja, jos en kuulu liittoon. Voi nyyhkistä.

Vierailija
10/16 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovut vaikka lomista, tauoista, sairausajan palkasta ja työsuojelusta näin ens alkuun ja näytät ettei sua ay-liike tai mikään sen avulla saatu oikeus kiinnosta.

Vierailija
11/16 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve menoo. Mene jo. Älä täällä enää roiku vaan ala pakkaa kamojas. Sayonara loser☻

En ole tuo jonka viestiin kommentoit, mutta vastauksesi on kyllä loistava esimerkki palstahullun logiikasta. Iloitsee kun työttömyys lisääntyy entisestään.

Vierailija
12/16 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin opiskelija ja meille tuli Pamin oletettavasti miespuolinen edustaja pitämään tuntia. Hän jakoi jokaiselle opiskelijalle liittymislaput, jätin sen täyttämättä kun tuntui mauttomalta painostamiselta ja tietääkseni ketään ei voi pakottaa liittymään mihinkään jos ei halua, josta tämä hanavesimies loukkaantui kun tuli keräämään lappuja ja keksi jonkin naurettavan esimerkin luokan edessä että jään tulevaisuudessa ilman apuja, jos en kuulu liittoon. Voi nyyhkistä.

Ihailen sitä, että sinulla on luja usko omaan pärjäämiseesi ja selvitymiseesi. Vahinko vain me kaikki emme ole yhtä pystyviä ja kykeneviä kuin sinä. mitä luulet kummassa maassa on paremmat olot työntekijöillä niissä joissa ihmiset voivat kuulua ammattiliittoon tai olla kuulumatta siihen omasta halustaan ja tahdostaan riippuen vai ne maat, joissa ammattiliittoja ei ole syystä tai toisesta.

Vierailija
13/16 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihailen sitä, että sinulla on luja usko omaan pärjäämiseesi ja selvitymiseesi. Vahinko vain me kaikki emme ole yhtä pystyviä ja kykeneviä kuin sinä. mitä luulet kummassa maassa on paremmat olot työntekijöillä niissä joissa ihmiset voivat kuulua ammattiliittoon tai olla kuulumatta siihen omasta halustaan ja tahdostaan riippuen vai ne maat, joissa ammattiliittoja ei ole syystä tai toisesta.

Olisin liittynyt jos siihen ei olisi liittynyt tuollaista painostamista. Olen nykyään toisella alalla, jolla ei ole mitään tekemistä kyseisen ihmisvihaisen kommunistiliiton kanssa.

Vierailija
14/16 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin liittynyt jos siihen ei olisi liittynyt tuollaista painostamista. Olen nykyään toisella alalla, jolla ei ole mitään tekemistä kyseisen ihmisvihaisen kommunistiliiton kanssa.

Niin. Kuten täällä joku jo kirjoittikin niin on liittoja ja on "liittoja." Ymmärrän monia heistä jotka tekevät työtä -tai ovat työttöminä- ja jotka eivät ole onnistuneet saamaan tarvitsemaansa tukea ja turvaa ammattiliitoiltaan. Toisaalta en tiedä mitä pitäisi sitten ajatella näistä joistain "eliittiliitoista" jotka halutessaan voivat heiluttaa koko kansakuntaa tai kansantaloutta. Esimerkkinä nyt vaikka sitten lääkäriliitto tai satamatyöntekijöiden liitto.

Vierailija
15/16 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman ay liikettä palkat ynnä muut edut olisivat haaveita. Koskaan ei ole yrityksillä mennyt niin hyvin että omistajien mielestä palkkoja pitäisi nostaa. Otetaan esimerkiksi rakennusala siitä kun tiedän parhaiten. Tässä yhtenä vuonna suomessa kävi raksoilla töissä noin 30 000 tuhatta baltian poikaa. Niistä alle 200 maksoi verot suomeen.

Samaan aikaan yhtä moni suomalainen rakennustyöläinen oli työttömänä. Kerrannaisvaikutus lisää siinä suomalaista työttömyyttä. Suomalainen työntekijä käyttää aika pitkälti rahansa suomessa ja maksaa verotkin.

Puolan tai balttian poika säästää rahansa kotimaahan ja ottaa vielä tukia päälle. Kansantalouden kannalta katsottuna tuo on idiottimaisuutta mutta näin suomi toimii.

Vierailija
16/16 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erotkaa liitosta. Jos ette vielä kuulu, älkää edes liittykö.

Alkakaamme kaikki kokoomuslaisiksi, lopetetaan kaikki tuottava työ. Sitten meille tuleekin suuri dilemma, että keneltä varastamme sitten rahaa itsellemme.