Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väkivaltainen exä ei jätä rauhaan

Vierailija
05.10.2018 |

Olen eronnut lasteni isästä. Ero oli todella vaikea ja exän mielestä me ei olla edelleenkään erottu, vaikkei asuta saman katon alla. En enää päästä asuntoon, mutta on sanonut, että hän voi tulla koska haluaa. Voi tulla ikkunan läpi, takapihan oven saa potkaistua auki, mutta ehdin soittamaan poliisit ennen ja sillä olen uhannut.

Oli hoitamassa lapsiaan täällä, koska mulla oli illalla menoa. Kävi mun läppärin läpi ja sai siitä omia johtopäätöksiä, koska lähetän kuulemma kuviani muille miehillä. Muuta syytä ei kuulemma ole ottaa kuvia. Oli kireä, kun tulin kotiin. Yhtäkkiä kävi päälle ja kuristi. Pääsin karkuun ja soitin miehelle, että poistuu asunnosta tai soitan poliisit.

Tyhmä pää, annoin tulla uudestaan parin päivän päästä, koska oli tosi pahoillaan ja syyttely itseään jne. Sanoi ettei voi olla kotona, haluu tulla pyytämään anteeksi. Oli heti tosi arvaamattoman oloinen. Ei kestänyt kauaa, kun kävi taas päälle. Yli tunnin kestin kuristamista, meinasi potkaista selkärankaan (pelästyi itsekin sitä), pyysi välillä anteeksi, kun löin pään johonkin. Sanoi vihaa ansa itseään ja itki, ja taas kaulaan kiinni, kuristi, otti naamasta kiinni jne. Mä en saa edes puolustaa itseäni. Lopulta mies itki mun vieressä ja sanoi, ettei vihaa itseään ja on paska ihminen. Lähti kotiinsa, kun pyysin.

Soitin jälkeenpäin, ettei hän voi tulla tänne enää. Puhelimessa taas alkaa raivo, syyttely ja se etten voi tulla vastaan, hän vaan yrittää. Sanon, että ollaan erottu, siinä syy. Raivoaa, ettei mulla ole Lupaa siihen, nauran koska olen jo ihan sekasin ja väsynyt. Uhkaa tappaa läheisiä ihmisiä ja sanoo, ettei tunnu missään, koska Mä olen sillon syypää niiden kuolemaan.

Myöhemmin sanoo, että noi puheet johtui siitä, että oli vihainen.

Mitä voin tehdä? Lähestymiskielto, mutta meillä yhteiset lapset, jotka rakastavat isäänsä. Tää oli vaan yks esimerkki. Pettänyt myös jatkuvasti, väkivaltaa ollut kauan. Välillä pelkään sitä päivää, jos kuolen. Sanoo tarvitsevansa apua, mutta liian vaikea hakea.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pidä yhteyttä tai mieti henkilöä joka on kohdellut sinua noin ja pahoinpidellyt. Uhkaaminenkin on rangaistava teko.

Viranomaisten kautta järjestätte lapsien tapaamisen jos se on turvallista.

Aina on korvien välissä vikana jos väkivaltaa käyttää naista kohtaan. Kertakin on liikaa eikä mikään anteeksipyynti enää auta, siinä menetetään niin paljon.

Vierailija
22/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla mahdollista, että jos uhka kohdistuu sinuun pelkästään, että lapset voivat olla enemmän yhteydessä isään (skype, puhelin, tapaamiset). Mutta itse et voi olla ollenkaan yhteydessä, eikä mies voi tulla kotiinne tai tietää sen sijaintia. Jolloin järjestelyt voivat olla sen mukaiset. Mutta pitäisi tietää varmaksi että lapset ovat kunnossa aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hankkisin ehdottomasti lähestymiskiellon ja tekisin rikosilmoituksen, tämä on tärkeää myös jatkon kannalta: poliisit tietävät mistä on kyse ja osaavat reagoida nopeammin ikävän tilanteen sattuessa. Mutta salailemaan ja pakenemaan en ryhtyisi. Sellainen elämä ei ole mistään kotoisin, kun joutuu pelkäämään joka nurkalla. Sinulla täytyy olla keino puolustaa itseäsi ja sinun täytyy tehdä myös miehelle selväksi, että et alistu enää hänelle, vaan puolustat itseäsi ja henkeäsi tarvittaessa loppuun asti. Tehdä myös se selväksi, että hän ei ole tervetullut kotiisi ja lasten kanssa asiat hän voi hoitaa viranomaisten kautta. Sinulla on oikeus elää ja turvata myös lastesi elämä.

Vierailija
24/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja en ole päästämässä exää asuntoon enää ja ei tule, jos uhkaan poliiseilla. Ei ole myöskään uhkaava, jos olen lapset vienyt hänelle. Ollut rauhallinen, lapsilla kivaa, ei mitään ongelmaa. Reagoi, jos ollaan kahdestaan.

Mistä exä voi hakea itse apua ongelmaansa vai onko turha toivo, jos on narsisti tai jotain vastaavaa? Ja epäilen, ettei apua hae, vaikka siitä puhuu.

Ap

LOPETA HETI exän ongelmien pohtiminen. Täysi hiljaisuus, yhteydenpito vain viesteillä. Ei soittelua, lasten luovutuspaikat muualla kuin asunnollasi. Nauhoita puhelut miehen kanssa joita käyt, mutta älä kerro siitä. Läppäriin salasana. Lääkäriin pahoinpitelyistä ja soitto poliisille. Joka kerran. Jos tulee katsomaan lapsia, niin tapahtuu hänen luonaan. Järki käteen nyt.

Tekstiviestit antavat mahdollisuuden uhkailuun ja manipulointiin, jolloin pitäisi olla joku (nopea ja suodattava) välikäsi lapsia koskevissa viesteissä. Ei pidä mennä miehen kotiin missään nimessä. Julkisella paikalla voidaan kokea myös väkivaltaa, se on riski.

Vierailija
25/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lääkärissä aiemmin. En sinne jaksa mennä, jos ei selvää jälkeä. Poliisille en ole voinut soittaa, kun puhelin on viety. Jälkeenpäin en ole jaksanut, kun mies lähtenyt.

Tulee sokeaksi itse siihen, jos ihminen muuttuu noin arvaamattomaksi ja on yleensä normaali, ihana ihminen. Ja vaikka sanon noin, en ikinä koskaan usko niitä puheita enää. Ja mietin näitä tapaamisasioita ja olen tottakai miettinyt lasten turvallisuutta, mutta meillä on pitkä parisuhde, jonka aikana ei ole ollut mitään ongelmaa ikinä. Mutta miehen puheet nyt niin sairaita, etten ole lapsia sinne vienyt enkö ole viemässä.

Ap

Vierailija
26/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää vastata. Ymmärrän kyllä näillä perustein, mitä kannattaa tehdä ja olen kertomatta uutta osoitetta.

Ap

Vierailija
27/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saat nauttia hyvästä valinnastasi.

Kenties opit uudelleen rakastamaan häntä.

Vierailija
28/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta seikkaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja en ole päästämässä exää asuntoon enää ja ei tule, jos uhkaan poliiseilla. Ei ole myöskään uhkaava, jos olen lapset vienyt hänelle. Ollut rauhallinen, lapsilla kivaa, ei mitään ongelmaa. Reagoi, jos ollaan kahdestaan.

Mistä exä voi hakea itse apua ongelmaansa vai onko turha toivo, jos on narsisti tai jotain vastaavaa? Ja epäilen, ettei apua hae, vaikka siitä puhuu.

Ap

LOPETA HETI exän ongelmien pohtiminen. Täysi hiljaisuus, yhteydenpito vain viesteillä. Ei soittelua, lasten luovutuspaikat muualla kuin asunnollasi. Nauhoita puhelut miehen kanssa joita käyt, mutta älä kerro siitä. Läppäriin salasana. Lääkäriin pahoinpitelyistä ja soitto poliisille. Joka kerran. Jos tulee katsomaan lapsia, niin tapahtuu hänen luonaan. Järki käteen nyt.

Tekstiviestit antavat mahdollisuuden uhkailuun ja manipulointiin, jolloin pitäisi olla joku (nopea ja suodattava) välikäsi lapsia koskevissa viesteissä. Ei pidä mennä miehen kotiin missään nimessä. Julkisella paikalla voidaan kokea myös väkivaltaa, se on riski.

Niin eli ap saa mustaa valkoisella miehestä ja voi todistaa tällä myöhemmin. En ole käskenytkään mennä miehen kotiin vaan lapset luovutetaan aina julkisella paikalla miehen luo, jollei valvottuja tapaamisia saada. Julkisella paikalla on silti turvallisempaa kuin neljän seinän sisällä. Miksi tulet viisastelemaan ja romuttamaan yleiset ohjeet vainoharhailullasi?

Vierailija
29/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt lääkärissä aiemmin. En sinne jaksa mennä, jos ei selvää jälkeä. Poliisille en ole voinut soittaa, kun puhelin on viety. Jälkeenpäin en ole jaksanut, kun mies lähtenyt.

Tulee sokeaksi itse siihen, jos ihminen muuttuu noin arvaamattomaksi ja on yleensä normaali, ihana ihminen. Ja vaikka sanon noin, en ikinä koskaan usko niitä puheita enää. Ja mietin näitä tapaamisasioita ja olen tottakai miettinyt lasten turvallisuutta, mutta meillä on pitkä parisuhde, jonka aikana ei ole ollut mitään ongelmaa ikinä. Mutta miehen puheet nyt niin sairaita, etten ole lapsia sinne vienyt enkö ole viemässä.

Ap

Puhelin on viety? Eli sitten marssit tilanteen jälkeen lääkäriin ja sieltä voi tehdä rikosilmoituksen. Se on vapaudenriisto. Älä uskottelen itsellesi että mies voisi puolustautua valehtelemalla, sillä yleensä nämä tyypit murtuvat ennen pitkää kuulusteluissa.

Vierailija
30/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvojalle pitää mennä muutenkin sopimaan tapaamisista. Ei olla tehty vielä, joten eiköhän siellä osata sanoa, jos kerron tilanteen.

Ap

Vierailija
31/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

monta seikkaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin eli ap saa mustaa valkoisella miehestä ja voi todistaa tällä myöhemmin. En ole käskenytkään mennä miehen kotiin vaan lapset luovutetaan aina julkisella paikalla miehen luo, jollei valvottuja tapaamisia saada. Julkisella paikalla on silti turvallisempaa kuin neljän seinän sisällä. Miksi tulet viisastelemaan ja romuttamaan yleiset ohjeet vainoharhailullasi?

Viestini oli tarkoitettu ystävälliseksi ja ei sinuun kohdistuen tai viestiisi erityisesti, vaan yleensä aiheesta keskusteluun. On naisia joiden ex-mies on käynyt julkisella paikalla päälle tai paikkaa katsomatta, ja yritin vain suojella naista. Toki jossain tai joku luovuttaa aina lapset. Jos koet ihmiset vainoharhaiseksi ym, harmi.

Vierailija
32/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahaa mutta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

monta seikkaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Viestini oli tarkoitettu ystävälliseksi ja ei sinuun kohdistuen tai viestiisi erityisesti, vaan yleensä aiheesta keskusteluun. On naisia joiden ex-mies on käynyt julkisella paikalla päälle tai paikkaa katsomatta, ja yritin vain suojella naista. Toki jossain tai joku luovuttaa aina lapset. Jos koet ihmiset vainoharhaiseksi ym, harmi.

Julkisella paikalla tilanteeseen puututaan salamannopeasti. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä mies ei edes hyökkäisi, suojeleehan hän mainettaan lastenkin edessä. Naisen suojelu =/= pelottelu.

Vierailija
33/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta jos valitset pitää nuo tyhmät harhakuvitelmasi "lasten rakkaudesta isäänsä" ja siitä, että äijä muuttuu, olet kärsimyksesi ansainnut joka sekunnilta, eikä minun käy sinua edes sääliksi, ainoastaan viattomia lapsiasi. Auttajia tässä ketjussa on jo ollutkin, joten turhaan heidän sanomisiaan toistelen. Tästä eteenpäin valinta on sinun.

Vierailija
34/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap. mun lasteni isä oli ihan samanlainen vastaavassa tilanteessa. Suosittelen sua ottamaan lastensuojeluun yhteyttä varmuuden vuoksi ja kertomaan tilanteen välttyäksesi siltä mitä minä koin. Nimittäin ex alkoi tehdä mitä hullumpia lastensuojeluilmoituksia minusta ja jouduttiin sossussa ramppaamaan jatkuvasti selvittelemässä asioita. Uskoivat vakuuttavaa narsistista exää ja mä vaikutin heikolta ja sain syyt niskaani. Tuli pitkä prosessi. Sama voi olla sulla edessä, jos et ota miestä takaisin. Nuo kiristävät otettaan ja käyvät kimppuusi muilla keinoin, jos et ole suorassa kontaktissa. 

Vierailija
35/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap. mun lasteni isä oli ihan samanlainen vastaavassa tilanteessa. Suosittelen sua ottamaan lastensuojeluun yhteyttä varmuuden vuoksi ja kertomaan tilanteen välttyäksesi siltä mitä minä koin. Nimittäin ex alkoi tehdä mitä hullumpia lastensuojeluilmoituksia minusta ja jouduttiin sossussa ramppaamaan jatkuvasti selvittelemässä asioita. Uskoivat vakuuttavaa narsistista exää ja mä vaikutin heikolta ja sain syyt niskaani. Tuli pitkä prosessi. Sama voi olla sulla edessä, jos et ota miestä takaisin. Nuo kiristävät otettaan ja käyvät kimppuusi muilla keinoin, jos et ole suorassa kontaktissa. 

Ei kyllä missään nimessä kannata ottaa miestä takaisin uhkailun vuoksi. Onhan se nyt tuossakin jo nähty, kerran kun antaa anteeksi väkivallan niin seuraavalla kerralla saa vähän kovemmin. Oikeus ja totuus voittaa lopulta, mutta periksi ei saa antaa.

On myös huomioitava, että jos tuollaisen kulttuurin annetaan jatkaa, lapset ottavat siitä mallia ja hakeutuvat samanlaisiin parisuhteisiin. Sukupolvien yli jatkuva väkivaltaisuus on hieman "pidempi prosessi" kuin tehdä kerralla selväksi, että tuollaista käytöstä ei tässä kulttuurissa suvaita.