Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väkivaltainen exä ei jätä rauhaan

Vierailija
05.10.2018 |

Olen eronnut lasteni isästä. Ero oli todella vaikea ja exän mielestä me ei olla edelleenkään erottu, vaikkei asuta saman katon alla. En enää päästä asuntoon, mutta on sanonut, että hän voi tulla koska haluaa. Voi tulla ikkunan läpi, takapihan oven saa potkaistua auki, mutta ehdin soittamaan poliisit ennen ja sillä olen uhannut.

Oli hoitamassa lapsiaan täällä, koska mulla oli illalla menoa. Kävi mun läppärin läpi ja sai siitä omia johtopäätöksiä, koska lähetän kuulemma kuviani muille miehillä. Muuta syytä ei kuulemma ole ottaa kuvia. Oli kireä, kun tulin kotiin. Yhtäkkiä kävi päälle ja kuristi. Pääsin karkuun ja soitin miehelle, että poistuu asunnosta tai soitan poliisit.

Tyhmä pää, annoin tulla uudestaan parin päivän päästä, koska oli tosi pahoillaan ja syyttely itseään jne. Sanoi ettei voi olla kotona, haluu tulla pyytämään anteeksi. Oli heti tosi arvaamattoman oloinen. Ei kestänyt kauaa, kun kävi taas päälle. Yli tunnin kestin kuristamista, meinasi potkaista selkärankaan (pelästyi itsekin sitä), pyysi välillä anteeksi, kun löin pään johonkin. Sanoi vihaa ansa itseään ja itki, ja taas kaulaan kiinni, kuristi, otti naamasta kiinni jne. Mä en saa edes puolustaa itseäni. Lopulta mies itki mun vieressä ja sanoi, ettei vihaa itseään ja on paska ihminen. Lähti kotiinsa, kun pyysin.

Soitin jälkeenpäin, ettei hän voi tulla tänne enää. Puhelimessa taas alkaa raivo, syyttely ja se etten voi tulla vastaan, hän vaan yrittää. Sanon, että ollaan erottu, siinä syy. Raivoaa, ettei mulla ole Lupaa siihen, nauran koska olen jo ihan sekasin ja väsynyt. Uhkaa tappaa läheisiä ihmisiä ja sanoo, ettei tunnu missään, koska Mä olen sillon syypää niiden kuolemaan.

Myöhemmin sanoo, että noi puheet johtui siitä, että oli vihainen.

Mitä voin tehdä? Lähestymiskielto, mutta meillä yhteiset lapset, jotka rakastavat isäänsä. Tää oli vaan yks esimerkki. Pettänyt myös jatkuvasti, väkivaltaa ollut kauan. Välillä pelkään sitä päivää, jos kuolen. Sanoo tarvitsevansa apua, mutta liian vaikea hakea.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä vaikka lastensuojelusta tai turvakodilta apua. Ensinnäkin sinun ei pitäisi päästä ex.ää ollenkaan asuntoosi, vaan tapaamiset pitäisi järjestää valvotusti, tämä on lasten etu, jos mies on väkivaltainen sinulle, niin et voi pitää häntä luotettavana aikuisena lapsia hoitamaan!

Vierailija
2/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa lisääntyä hullujen miesten kanssa. oli kuitenkin ihanan jännä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lastensuojelu liittyy asiaan? Muistan lukeneeni, etten voi tehdä exästä mitään ilmoitusta, jollei lapset ole hänellä ja väkivalta kohdistu heihin. Lapset oli sen yhden kerran nukkumassa, kun kuristi ja lähdin. Ei käyttäydy väkivaltaisesti lasten edessä. Lähestymiskiellon saan vain, jos soitan poliisit sille hetkellä, jolloin on näyttöä asiasta. Muuten voisi kieltää, ettei ole koskenutkaan.

Eri asia, jos oltaisiin yhdessä. Silloin se olis lastensuojelun asia. Jos olen eronnut, voin hakea vain lähestymiskieltoa, jos tulee tänne ilman lupaa ja soitan poliisit?

Ap

Vierailija
4/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en ole päästämässä exää asuntoon enää ja ei tule, jos uhkaan poliiseilla. Ei ole myöskään uhkaava, jos olen lapset vienyt hänelle. Ollut rauhallinen, lapsilla kivaa, ei mitään ongelmaa. Reagoi, jos ollaan kahdestaan.

Mistä exä voi hakea itse apua ongelmaansa vai onko turha toivo, jos on narsisti tai jotain vastaavaa? Ja epäilen, ettei apua hae, vaikka siitä puhuu.

Ap

Vierailija
5/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh. Vaikka lapset olisivat kuinka riippuvaisia isästä, ymmärtävät varmasti viimeistään vanhemmalla iällä miksi estit isän läsnäolon heidän elämässään. Nyt heti lääkäriin ja teet rikosilmoituksen jo tapahtuneesta, etkä ole enää missään tekemisissä tyypin kanssa. Tuo saattaa olla teidän kulttuurissanne normaalia, mutta Suomen laki ja yhteinen linja on täysin eri mieltä. Ei todellakaan ole sinun asiasi, hakeeko exä apua vaiko ei, sinun asiasi on suojella itseäsi ja lapsiasi.

Vierailija
6/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kommunikoi miehen kanssa enää lainkaan, mies pärjää kyllä, et voi pelastaa häntä. Muuta HETI lasten kanssa turvaan muualle (sovi huoltajuusasiat muiden kautta), joku toinen kuljettaa lapsia jos tarvitsee ja salaa osoitteesi sekä puhelinnumerosi (maistraatti, posti, älä kerro kaikille tutuille, some, sijantitiedot piiloon jne). Lähestymiskielto ei estä miestä tulemasta todellakaan, vaikka voit kysyä neuvoa turvallisuusasioissa. Älä kulje enää entisissä paikoissa jotka mies tietää. Mieti työpaikanvaihtoa, jos mies tietää nykyisen paikan. Keskustele läheistesi kanssa, miten salaatte olinpaikkasi ja uuden asunnon, ettei mies seuraa. Laita someasetukset siten ettei kuvat tai tekstit paljasta olinpaikkaanne. Voit keskustella kriisipuhelimeen, kriisikeskuksessa tai terapeutin kanssa esim. 5 kertaa jos et pääse miehestä eroon henkisesti itse. Hanki ryöstöhälytin-sumutin, murtorauta uuteen oveesi, takalukko, astetta jämerämpi turvaketju, asu korkeammalla kuin 1 kerroksessa. Sinun pitää ottaa vastuu nyt itse ja lasten vuoksi, älä anna miehen epämääräisesti enää vaikuttaa päätöksiin ja tunteisiisi - että pysyt hengissä ja saat onnellisen tulevaisuuden. Kukaan muu ei voi tehdä puolestasi päätöksiä, joten valitse lähtö heti turvaan ja sitten uusi koti, mies muuten jatkaa samaa eikä hän hallitse itseään - hän ei muutu.

Vierailija
7/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tottakai sitä, että teen näin, mutta kyllä sekin lapsia satuttaa, varsinkaan jos eivät ymmärrä. Mut täytyy miettiä ja tänne ei tosiaan tule eikä ole isän luona olleet paria tuntia kauempaa.

Ap

Vierailija
8/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestymiskielto nyt ainakin! Kukaan ei saa koskea suhun tuolla tavalla tai ylipäätään kehenkään! Olkoon lasten isä, mutta se voi viedä joku kerta hengen sulta, jolloin lapsilla ei ole enää äitiä ja tuo väkivaltainen hulluko niistä sen jälkeen huolen pitää?

Vierailija
9/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä palaisi tämän miehen kanssa yhteen. Lasten kannalta asian mietin ja heillä huolena erossa oli, ettei näe isää enää. Mieluummin saisin tämän järkevästi hoidettua niin, että hakee itselleen apua ensin ja pistän vaikka välit täysin jäihin siksi aikaa. Jos saa itsensä oikeasti kuntoon, voi tavata lapsia. En tiedä onko mahdollista, jos on narsisti.

Ap

Vierailija
10/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan et voi päästää asuntoosi väkivaltaista miestä, edes yhtä kertaa. Olkoon vaikka kuinka rauhallinen ja "lapsilla kivaa" se on pelkkää kulissia, et voi olla yhteydessä mieheen, koska siten elät jatkuvassa uhkassa. Jos mies on uhkaillut ihmisiä, lapset eivät ehkä sovi sinne. Eikö lasten turvallisuus ole tärkeintä ja sinun.

Vierailija
11/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lastensuojelu liittyy asiaan? Muistan lukeneeni, etten voi tehdä exästä mitään ilmoitusta, jollei lapset ole hänellä ja väkivalta kohdistu heihin. Lapset oli sen yhden kerran nukkumassa, kun kuristi ja lähdin. Ei käyttäydy väkivaltaisesti lasten edessä. Lähestymiskiellon saan vain, jos soitan poliisit sille hetkellä, jolloin on näyttöä asiasta. Muuten voisi kieltää, ettei ole koskenutkaan.

Eri asia, jos oltaisiin yhdessä. Silloin se olis lastensuojelun asia. Jos olen eronnut, voin hakea vain lähestymiskieltoa, jos tulee tänne ilman lupaa ja soitan poliisit?

Ap

Lastensuojelusta voidaan myös järjestää noita valvottuja tapaamisia. Lisäksi sinulle olisi apua, olet aivan hukassa elämässä ja altistat lapsesi vaaraan aina kun jätät heidät isälleen, milloin on se kerta kun isän pinna palaa lopullisesti lapsen "oikkuiluun" ja hän lyö lasta? Väkivaltainen ihminen ei pysty kontrolloimaan käytöstään loputtomiin, vaikka nyt olisi vielä lapsille hyvä, se ei tarkoita että tämä tilanne pysyy aina samana!

Vierailija
12/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tähän täytyy mennä. Muuttamassa ollaan tämän takia ja sen takia asiaa mietin, että laitan sen jälkeen välit pois, ettei tiedä missä asutaan.

Ap

Vierailija
13/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti liian pitkään. Lähestymiskielto ei estänyt miestä tappamasta ex-naisystäväänsä Tampereella Lielahdessa :(

Vierailija
14/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt tämän miehen kanssa ja nähnyt, että osaa olla raivoavan lapsen kanssa ilman väkivaltaa. Aggressiivinen vain mustasukkaisena.

Ap

Vierailija
15/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on utopistinen kuvitelma että mies hakee apua ja jotenkin muuttuu, näin se ei ole. Jos lapset viedään miehelle, ovatko he vaarassa ja voiko joku muu kuljettaa. Lopeta itse yhteydenpito mieheen kokonaan, ei mitään "jos mies tekee näin ja näin". Hankkiudu tyypistää eroon kokonaan, ettet ole enää koskaan yhteydessä (turvallisuutesi vuoksi) ja lasten väliset asiat hoitaa joku toinen. -Jos miehen uhkailut huolettaa, siihenkin joku muu tietää vastauksen, älä enää kuuntele niitä. Lapset eivät saisi kertoa myös uutta asuinpaikkaanne, jos muutat

Vierailija
16/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lähestymiskielto itsellesi ja ota yhteyttä lastensuojeluun että arvioivat tarvitseeko isä tukea lasten tapaamisiin kun on sua kohtaan väkivaltainen, teette tapaamissopimuksen ja pidätte yhteyttä lastenvalvojan välityksellä. Eli poliisi ja lastensuojelu nyt ne tahot, tai turvakodin kautta jos tuntuu että tarviit tukea asioiden hoitamiseen. Naisten linja on auttava puhelin mistä voi pyytää neuvoa perheväkivalta asioissa.

Vierailija
17/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi tyhmä ap, totta kai voit tehdä lasun jos tarvitsee. Ei ero teidän kohdalla auttanut väkivaltaan ja rajattomuuteen. Soita naisten linjalle.

Vierailija
18/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja en ole päästämässä exää asuntoon enää ja ei tule, jos uhkaan poliiseilla. Ei ole myöskään uhkaava, jos olen lapset vienyt hänelle. Ollut rauhallinen, lapsilla kivaa, ei mitään ongelmaa. Reagoi, jos ollaan kahdestaan.

Mistä exä voi hakea itse apua ongelmaansa vai onko turha toivo, jos on narsisti tai jotain vastaavaa? Ja epäilen, ettei apua hae, vaikka siitä puhuu.

Ap

LOPETA HETI exän ongelmien pohtiminen. Täysi hiljaisuus, yhteydenpito vain viesteillä. Ei soittelua, lasten luovutuspaikat muualla kuin asunnollasi. Nauhoita puhelut miehen kanssa joita käyt, mutta älä kerro siitä. Läppäriin salasana. Lääkäriin pahoinpitelyistä ja soitto poliisille. Joka kerran. Jos tulee katsomaan lapsia, niin tapahtuu hänen luonaan. Järki käteen nyt.

Vierailija
19/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinua kuristetaan ja pahoinpidellään mutta et soita poliisille etkä tee rikosilmoitusta? En nyt ihan usko että kukaan on noin tonttu!

Vierailija
20/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinua kuristetaan ja pahoinpidellään mutta et soita poliisille etkä tee rikosilmoitusta? En nyt ihan usko että kukaan on noin tonttu!

Kyllä näitä on..