Kaveri joka peruu viime hetkellä
Todella ihmetyttää tämä tyyppi. Usein on itse aloitteellinen järjestämään tapaamisen ja sitten viime hetkellä peruukin. Usein on ollut myös sopimassa isommalle kaveriporukalle tapaamista, mutta sitten edellisenä tai viimeistään tapaamispäivän aamuna ilmenee siivousta tms. minkä takia jättäytyy itse pois. Mikä saa toimimaan näin? Hän ikäänkuin tykkää ajatuksesta nähdä kavereita, mutta todellisuudessa sitten joku siivoaminen menee edelle.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, näistä oppineena nykyään en vaan enää koskaan lupaa lähteä mihinkään. Sanon, etten ole varma pääsenkö tai jaksanko. Että katson vasta kyseisenä päivänä. Tai jos heti pitää ilmoittaa, ilmoitan sitten etten tule. Mutta ei tämäkään kenenkään kaverin mielestä ole hyvä. Valittavat kun "en koskaan enää lähde mihinkään".
Tää on vähintään yhtä paha. Raivostuttavaa odotella jonkun viimehetken vastausta. Varsinkin kun kyse on jostain mihin tarvitaan tarkka osallistujamäärä, mutta myös periaatteesta. Mitä jos kaikki sun kaverit tekis samalla tavalla?
Itse olen opetellut tekemään lähtöpäätöksen heti kutsun tultua. Jos päätän mennä niin tapahtuma kalenteriin ja sinnehän sitten mennään vaikka väsyttäisi ja kiukuttaisi. Sen verran pitää osata toiminnanohjausta, ettei jää hauskaksi tarkoitettuna iltana vellomaan kiukkuun.
Justhan mä sanoin tossa, että jos vastaus tarvitaan heti, sanon etten lähde. Tai osallistu. En jätä vastaustani roikkumaan, jos se tarvitaan esim osallistujamäärän vuoksi.
Ennen olenkin mennyt ja ns. hampaat irvessä "pitänyt hauskaa" etten pilaa toisten iltaa, vaikka itse olisin ollut kuinka väsynyt. Mutta enää en pistä omia tarpeitani listan hännille. Haluan, että mulla on mahdollisuus jäädä kotiin ja levätä, jos tunnen olevani sen tarpeessa.
Jos se on muiden mielestä raivostuttavaa, harmi. Mutta enää en yritä olla liian kiltti ja miellyttää muita oman jaksamisen kustannuksella, sitä olen tehnyt jo liikaa.
22 ei ole tainnut itse saada kyseistä kohtelua osakseen kun ei näe siinä mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
22 ei ole tainnut itse saada kyseistä kohtelua osakseen kun ei näe siinä mitään vikaa.
Siis mitä vikaa toiminnassani nyt on? Eli että jos joku kysyy lähdenkö johonkin silloin ja silloin, vastaan että en ole varma, mutta tulen jos jaksan tai pääsen. Mutta mikäli kysyjä haluaa varman vastauksen heti, hän saa sen. Silloin se on vaan kielteinen.
Itsellä ollut tällaista. Skippaan jopa lähisuvun juhlia, synttäreitä yms. Ahdistaa vaan jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä vikaa toiminnassani nyt on? Eli että jos joku kysyy lähdenkö johonkin silloin ja silloin, vastaan että en ole varma, mutta tulen jos jaksan tai pääsen. Mutta mikäli kysyjä haluaa varman vastauksen heti, hän saa sen. Silloin se on vaan kielteinen.
Mulle kuulostat tältä:
”En ole varma pääsenkö vai jaksanko, mutta ilmoitan sitten kyseisenä päivänä. Pidä aika varattuna siltä varalta, että mua sattuukin huvittamaan. Ai tää ei sovi? Siinä tapauksessa en tule.”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kuulostat tältä:
”En ole varma pääsenkö vai jaksanko, mutta ilmoitan sitten kyseisenä päivänä. Pidä aika varattuna siltä varalta, että mua sattuukin huvittamaan. Ai tää ei sovi? Siinä tapauksessa en tule.”
Nyt pistit omiasi joukkoon. En koskaan pyydä ketään pitämään jotain aikaa varattuna mulle. Saatan jopa sanoa, että "jos sullon jotain muuta suunnitelmaa sille ajankohdalle, toteuta se äläkä jää odottelemaan, koska en voi luvata varmaksi". Tällöin myös ymmärrän ja hyväksyn hyvinkin, jos kyseisen päivän aamuna olisinkin lähdössä, mutta kutsu ei olisikaan enää voimassa, koska kaveri olisi tehnytkin muita suunnitelmia. Se on TÄYSIN ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kuulostat tältä:
”En ole varma pääsenkö vai jaksanko, mutta ilmoitan sitten kyseisenä päivänä. Pidä aika varattuna siltä varalta, että mua sattuukin huvittamaan. Ai tää ei sovi? Siinä tapauksessa en tule.”Nyt pistit omiasi joukkoon. En koskaan pyydä ketään pitämään jotain aikaa varattuna mulle. Saatan jopa sanoa, että "jos sullon jotain muuta suunnitelmaa sille ajankohdalle, toteuta se äläkä jää odottelemaan, koska en voi luvata varmaksi". Tällöin myös ymmärrän ja hyväksyn hyvinkin, jos kyseisen päivän aamuna olisinkin lähdössä, mutta kutsu ei olisikaan enää voimassa, koska kaveri olisi tehnytkin muita suunnitelmia. Se on TÄYSIN ok.
No mä sanoin että miltä sä mulle kuulostat? :D Ei se ollut mikään faktaksi väitetty.
Mä olen lakannut kutsumasta sellaisia ihmisiä enää mihinkään, kun tarpeeksi monta kertaa menee jahkailuksi ja jaksamisen arvaamiseksi. Muutenkin välit kärsii kun toinen aktiivisesti viestii, ettei mun näkeminen nyt niin kiinnostavaa ole (oma tulkinta, älä nyt ota tuota faktaväitteenä). Onneksi mulla noita jämptejä kavereita riittää.
Juu, tiedän tyypin ja tämän henkilön perumisen syynä on mies, haluaa sittenkin mieluummin olla miehensä kanssa vaikka ite ehdottaa ensin tapaamista.
Samoin kerran järjestettiin porukan tapaaminen tämän yhden aikataulun mukaan, ja ylläripylläri, tämä ei tullutkaan paikalle vaan oli miehen kanssa kotona. Nykyään ei enää kutsuta enkä sovi mitään menoja enkä juurikaan pidä yhteyttä ko. henkilöön.
Olen siivonnut nämä tyypit kavereistani kokonaan. Heistä tulee vain suotta ärsytystä ja pahaa mieltä. Jos ei pysty/halua oikeasti koskaan näkemään, niin olkoon sitten.
No kyllä minua sieppaa ystävänä niin viime hetken oharit kuin sekin, että tietoa tulemisesta pantataan viimeiseen asti. Muutamaankin kertaan olen keittänyt turhaan kahvit ja hakenut kahvipullat, ja juhlien järjestäminen on nykyään melkoisen tuskallista, kun näitä tiedonpanttaajia ei ole vain se yksi "ei minun takiani tarvitse", vaan porukasta saattaa jo aika iso osuus asennoitua kutsuun juuri näin.
Siis ymmärrän kyllä, että on viheliäistä tulla sovittuun tapaamiseen, jos on rättiväsynyt. Kaikille sattuu näitä joskus, ja kyllä ystävänä ymmärtää - tiettyyn rajaan asti. Mutta kun näitä ohareita, viime hetken ilmoituksia ja muuten vain joukosta jättäytymisiä alkaa olla tämän tästä, ei sellaista ihmistä yksinkertaisesti enää huvita kutsua. Onko se tälle kutsumattomalle ongelma? Jaa'a, hyvä jos ei ole. Mutta jos on, sitten on syytä opetella arjen hallintaa ja pitää sovituista edes säällisesti kiinni... tai miksei vaikka ehdottaa jotakin sellaista tapaa tavata, joka ei rasittaisi niin kovin? Kun onhan se nyt aika luonnollista, että ystävyys hyytyy, jos sitä ei pidä yllä, eikä kukaan halua olla ylläpitämässä sitä yksin.
Tää on vähintään yhtä paha. Raivostuttavaa odotella jonkun viimehetken vastausta. Varsinkin kun kyse on jostain mihin tarvitaan tarkka osallistujamäärä, mutta myös periaatteesta. Mitä jos kaikki sun kaverit tekis samalla tavalla?
Itse olen opetellut tekemään lähtöpäätöksen heti kutsun tultua. Jos päätän mennä niin tapahtuma kalenteriin ja sinnehän sitten mennään vaikka väsyttäisi ja kiukuttaisi. Sen verran pitää osata toiminnanohjausta, ettei jää hauskaksi tarkoitettuna iltana vellomaan kiukkuun.