Millaisista naisista uskovaiset miehet pitävät ja missä heitä voisi tavata?
Haluaisin uskovaisen puolison, mutta he taitavat yleensä olla varattuja kaikki siinä noin 35+ iässä? Mistä sellaisen voisi löytää?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Virallisesti haluavat sellaisen siveän uskovaisnaisen mutta oikeasti himoitsevat jänniä pahoja tyttöjä, joista sitten yrittävät kouluttaa itselleen kilttejä pikku vaimoja. Näin ainakin oma kokemukseni sanoo, ehkä niitä on järkevämpiäkin tapauksia.
Miksi luulet että uskovaisnaiset olis siveitä? Seksi voi olla tärkeää uskovaisellekin. Toki avioliittoon pitäisi odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virallisesti haluavat sellaisen siveän uskovaisnaisen mutta oikeasti himoitsevat jänniä pahoja tyttöjä, joista sitten yrittävät kouluttaa itselleen kilttejä pikku vaimoja. Näin ainakin oma kokemukseni sanoo, ehkä niitä on järkevämpiäkin tapauksia.
Tätä vähän pelkään itsekin. Onko sellaisia miehiä, joille kelpaisi aidosti viaton ja romanttinen nainen? Ja sellaista, joka arvostaa rakkautta enemmän kuin fyysisyyttä? Olen hyvin epävarma itsestäni, erittäin ujo ja oikeasti kiltti. Ei kaltaistani varmaankaan kukaan halua tässä maailmassa. Olen vetänyt puoleensa lähinnä luonnehäiriöisiä ja väkivaltaisia miehiä, joiden kanssa yritin kiltisti kitkutella suhteessa vuosi toisensa jälkeen, enkä edes uskaltanut kertoa omia toiveitani. T. Ap
Minusta sinun ongelmasi on tässä kysymyksessä se, että et ymmärrä, mitä kristinusko on. Ei se ole mitään yleistä konservatiivisuutta, kiltteyttä tai seksuaalikielteisyyttä. Kristinusko on sitä, että me kaikki olemme syntisiä, mutta Jumala itse tuli tähän maailmaan, ja kuoli meidän puolestamme, jotta meillä olisi iankaikkinen elämä. Kristitty on sellainen ihminen, joka uskoo tähän. Seksuaalisuudeltaan, luonteeltaan, arvoiltaan, ja toiveiltaan parisuhteessa hän voi sitten olla minkälainen tahansa. Joillekin seksi on erittäin tärkeää, toisille vähemmän. Myös sellaiselle, joka odottaa seksiä avioliittoon, päivittäinen monipuolinen seksielämä voi olla hyvin tärkeä asia.
Hyvä vastaus! Antaisin monta peukkua jos voisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen uskovainen ja haluan puolisoksi vanhakantaisen konservatiivisen pullantuoksuisen mutta seksikkään ja urheilullisen tai muuten itsestään huolta pitävän naisen. Naisen joka haluaa joka aamu miestään ennen töihin lähtöä. Naisen joka on myös kodin hengetär.
Eli siis haluat naisen, joka onkin oikeasti himokas ja seksuaalinen? Sellaisia löytyy varmasti jopa helpohkosti. Olen _oikeasti_ siveä ja estoinen. Lisäksi olen hyvin epävarma kehostani ja naisellisuudestani, vaikka olen hoikka ja kohtalaisen näköinen. Olen aina ajatellut olevani kelpaamaton tyttöystäväksi ja vaimoksi, sillä en ole tietynlainen stereotyyppinen ihannenainen, vaan naisellisen ulkokuoren alla olen jotenkin poikamainen ja rikkinäinen. Olen melko konservatiivinen arvoiltani, mutta joissain asioissa silti liberaalikin.
T. Ap
Ei poikamaisuudessa tai miehekkyydessä ole mitään pahaa. Ei tarvitse olla pullantuoksuinen äityli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot liian rankka itelles. Kristinuskon ideahan on että synnit annetaan anteeksi? Joten älä siis pode huonoa omatuntoa noista tai ainakin tiedä ettei tarvitse. Kuulostaa siltä että sun kannattais kehittää itsevarmuuttas ennenku rupeet miestä ettimään.
Kaikki puhuu aina itsevarmuudesta ja itsetunnosta. Se on kullakin, minkä on syntyissään saanut,hyvin vähän sille voi mtn tehdä myöhemmin - eri-
Miksi sinä tommosia luulet? Nykyinen itsevarmuus/itsetunto on vain totuttu ajatusmalli ja sen voi kyllä muuttaa mihin suuntaan vaan.
Varo ettet mene mihinkään pieneen ryhmään, koska olet ap helposti johdateltavissa!
TROLLI!
Jatka siihen asti kunnes...jännittääkö nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen uskovainen ja haluan puolisoksi vanhakantaisen konservatiivisen pullantuoksuisen mutta seksikkään ja urheilullisen tai muuten itsestään huolta pitävän naisen. Naisen joka haluaa joka aamu miestään ennen töihin lähtöä. Naisen joka on myös kodin hengetär.
Eli siis haluat naisen, joka onkin oikeasti himokas ja seksuaalinen? Sellaisia löytyy varmasti jopa helpohkosti. Olen _oikeasti_ siveä ja estoinen. Lisäksi olen hyvin epävarma kehostani ja naisellisuudestani, vaikka olen hoikka ja kohtalaisen näköinen. Olen aina ajatellut olevani kelpaamaton tyttöystäväksi ja vaimoksi, sillä en ole tietynlainen stereotyyppinen ihannenainen, vaan naisellisen ulkokuoren alla olen jotenkin poikamainen ja rikkinäinen. Olen melko konservatiivinen arvoiltani, mutta joissain asioissa silti liberaalikin.
T. Ap
Kyllä juuri sellaisen seksuaalisen naisen haluaisin. Olisitko se sinä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat uskovaisella? Siis että nimenomaan sellaisenko miehen, joka käy kirkossa vai esim. helluntailaisen tai lestadiolaisen? Toki siis jälkimmäisiäkin näkee kirkossa jonkin verran, mutta osa uskon käsityksistä poikkeaa toisistaan ja sillä ajattelisin olevan väliä.
Tarkoitan uskovaisella sellaista, joka uskoo joko kristinuskon mukaisesti tai joka on uskovainen juutalainen. Uskoo siis Jumalaan ja Raamattuun Jumalan sanana.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Ei poikamaisuudessa tai miehekkyydessä ole mitään pahaa. Ei tarvitse olla pullantuoksuinen äityli.
Ei siinä olekaan mitään pahaa, jos sattuu olemaan mies. Mutta ei nainen oikein saisi olla sellainen (esim. kovin tekninen, matemaattinen tai esim. ns. IT-nörtti, vaikka olisikin ulkoisesti naisellinen), jos miehen haluaisi löytää. En usko, että sellainen nainen kovin helposti löytää ainakaan kovin konservatiivisia arvoja edustavaa miestä.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Varo ettet mene mihinkään pieneen ryhmään, koska olet ap helposti johdateltavissa!
En edes ole helposti johdateltavissa oikeasti. Mulla on aika jämähtäneet omat arvoni ja periaatteeni, vaikka leikittelenkin vaihtoehtoisilla skenaarioilla välillä ajatuksen tasolla. En mene/menisi mihinkään pieneen ryhmään, sillä pidän tietystä anonymiteetistä kuitenkin. Todella pienessä ryhmässä olisi pakko tutustua kaikkiin ihmisiin ja se voisi tuntua sosiaalisessa mielessä liiankin raskaalta, kun siis olen melko ujo ja osin introverttikin.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Saako uskovainen mies olla tulisieluinen vai pitääkö olla koivet ristissä ja soittaa kitaraa?
Voi olla tulisieluinen, kunhan ei ole väkivaltainen tai muuten kovin aggressiivinen. Kitaraa ei tarvitse soittaa, mutta olisihan sellainen aina mukavaa bonusta. =)
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Kyllä juuri sellaisen seksuaalisen naisen haluaisin. Olisitko se sinä?
Minä? Kommenttini perusteella varmaankaan en. Mutta totuutta en kerro tässä. Olen tosin senkin myöntänyt, että koen itseni tuskallisen syntiseksi, joten...
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat uskovaisella? Siis että nimenomaan sellaisenko miehen, joka käy kirkossa vai esim. helluntailaisen tai lestadiolaisen? Toki siis jälkimmäisiäkin näkee kirkossa jonkin verran, mutta osa uskon käsityksistä poikkeaa toisistaan ja sillä ajattelisin olevan väliä.
Tuo on hyvä kysymys. - Minua raivostuttaa toisinaan se, että osa pitää uskovaisuuden olevan kaikille uskovaisille, ahdas laatikko, jonka kautta kaikki elämässä tapahtuvat valinnat ja päätökset tapahtuisi. Ei se, että minä olen uskovainen estä minua esimerkiksi lähtemästä tänään vaikka baariin....
Tämä ei ole ap:n kommentti. En käy myöskään IKINÄ baareissa, eivätkä ne kiinnosta lainkaan. En ajattele uskovaisuuden olevan mikään ahdas laatikko, mutta tokihan sen voisi ajatella olevan hyvinkin voimakas arvokehys kaikelle toiminnalle, joten se vaikuttaisi käytännössä kaikkiin päätöksiinkin tavalla tai toisella. Enemmänkin kysyisin, miksi se EI olisi sellainen?
T. Ap
Millaisissa kokouksissa olet käynyt?
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä olekaan mitään pahaa, jos sattuu olemaan mies. Mutta ei nainen oikein saisi olla sellainen (esim. kovin tekninen, matemaattinen tai esim. ns. IT-nörtti, vaikka olisikin ulkoisesti naisellinen), jos miehen haluaisi löytää. En usko, että sellainen nainen kovin helposti löytää ainakaan kovin konservatiivisia arvoja edustavaa miestä.
T. Ap
Ei oo todellista! Miltä vuosisadalta sinä näitä ajatuksia oikein ammennat? Nainen ei saisi olla hyvä matematiikassa? Entä jos nyt vain sattuu olemaan? Pitääkö tyhmentää itseään, jotta ei olisi, kuten sanot, epänaisellinen?
Nyt alan minäkin uskoa, että tämä on pitkälle viety trolli. Nauraa käkättää ruuden ääressä, kun ihmiset provosoituvat...
Terv se feministikristitty, joka on vielä lisäksi luonnontieteilijä eli nörtti. Tiesitkö, että siihen tuleeko lapsista älykkäitä, vaikuttaa enemmän äidin kuin isän älykkyys?
Vierailija kirjoitti:
Voi, en juurikaan missään. Joskus ihan todella nuorena kävin lukiokavereiden kanssa muutaman ns. lahkon tilaisuuksissa. Ja olen käynyt myöhemmin aikuisena yksikseni, mutta siitäkin on jo aikaa. Lähinnä olen lueskellut Raamattua ja hengellistä kirjallisuutta suomeksi ja englanniksi kotona ja itsekseni.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Ei oo todellista! Miltä vuosisadalta sinä näitä ajatuksia oikein ammennat? Nainen ei saisi olla hyvä matematiikassa? Entä jos nyt vain sattuu olemaan? Pitääkö tyhmentää itseään, jotta ei olisi, kuten sanot, epänaisellinen?
Nyt alan minäkin uskoa, että tämä on pitkälle viety trolli. Nauraa käkättää ruuden ääressä, kun ihmiset provosoituvat...
Terv se feministikristitty, joka on vielä lisäksi luonnontieteilijä eli nörtti. Tiesitkö, että siihen tuleeko lapsista älykkäitä, vaikuttaa enemmän äidin kuin isän älykkyys?
Siis ei-uskovainen exäni sanoi noin ja sinänsä itsekin jollain tasolla ajattelen samoin ja myös siksi pidänkin itseäni epänaisellisena. Nimittäin olen ollut matemaattisesti orientoitunut käytännössä lapsesta lähtien. Olisi hienoa kohdata sellainen mies, joka hyväksyisi minut edes suunnilleen sellaisena kuin olen ja jonka vuoksi siis ei tarvitsisi väkisin muuttaa itseään liikaa. Haluan kehittyä ja muuttua ja olen valmis siihen ja haluan tehdä puolisoni onnelliseksi, mutta toivoisin silti saavani olla pohjimmiltani oma itseni mahdollisen puolisoni kanssa.
Sinänsä oletan, että sellainen on silti äärimmäistä luksusta ja olen varautunut siihen, että mun olisi jälleen luovuttava monistakin asioista mahdollisen puolison vuoksi. En nyt niin haluttava ole naisena, että voisin olettaa jonkun hyväksyvän minut täysin tällaisena kuin nyt olen. Suhteessa pitää kuitenkin aina tsempata ja pinnistellä hieman. Täytyy kuitenkin olla realisti.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, en juurikaan missään. Joskus ihan todella nuorena kävin lukiokavereiden kanssa muutaman ns. lahkon tilaisuuksissa. Ja olen käynyt myöhemmin aikuisena yksikseni, mutta siitäkin on jo aikaa. Lähinnä olen lueskellut Raamattua ja hengellistä kirjallisuutta suomeksi ja englanniksi kotona ja itsekseni.
T. Ap
Sit vaan mukaan,mennään yhdessä käymään?:)
Tällaisella palstalla on helppo olla sitä tätä ja tuota, ikä sukupuoli ja siviilisääty voi vaihdella, jos trollailu on paras harrastus. Verbaalisinkaan trolli ei ole ihan loputtoman tuottelias.