Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äidit kotiin hoitamaan lapsia!

Vierailija
06.05.2006 |

Tuota lomakeskustelua lukeneena kuulostaa entistä enemmän siltä, että äitien ei tosiaan pitäisi käydä töissä lainkaan. Kuulostaa siltä, että siinä kärsivät kaikki: lapsettomat työntekijät joutuvat mielestään kohtuuttomasti joustamaan, ja lapsi on tietenkin sen joka viime kädessä eniten kärsii, jos työelämä ei yhtään jousta perheen tarpeiden mukaan.

Ratkaisu olisi vaikkapa siinä, että äidille maksettaisiin riittävä korvaus tekemästään lastenhoitotyöstä, ja hänen olisi mahdollista hoitaa alle kouluikäiset lapsensa itse, ja kouluikäisetkin koulun lomien aikana. Ei tarvitsisi kenenkään joustaa:)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se, millä hinnalla ne, joiden mielestä äidit hankaloittavat työyhteisön toimimista, olisivat valmiit maksamaan äidit ja/tai isät kotiin hoitamaan lapsiaan, ja pysymään poissa sieltä työelämästä. Jos työn ja perheen yhteen sovittaminen kerran on niin kauhea rasite muulle työyhteisölle.

Anyone?

Vierailija
2/8 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtovat töihin? Ei niitä lapsia heitteillekään voi jättää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...töissä kun tulee rahaa kuitenkin karvan päälle 4000¿ joka kuukausi niin valinta on aika helppo. Vai?

Vierailija
4/8 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

...töissä kun tulee rahaa kuitenkin karvan päälle 4000¿ joka kuukausi niin valinta on aika helppo. Vai?

riittävä on tietenkin suhteellinen käsite.

Mutta jos äideistä nyt on niin kovin paljon hankaluutta työpaikoilla, kun joutuvat joskus hoitamaan sairaita lapsiaan tai on tarpeita lomien ajoituksen suhteen, niin ehkäpä nämä jotka mielestään niin kohtuuttomasti joutuvat joustamaan, ovat sitten valmiita maksamaan siitä, että äidit pysyvät pois työelämästä.

Vierailija
5/8 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan simppelein esimerkki on verotus, jossa veroprosentti on pienempi, jos x euroa jakaantuu kahden palkansaajan kesken, kuin että yksi palkansaaja tienaa saman.

Toinen syy on palkkataso, Suomessa on saman elin- ja hintatason maiden vertailussa varsin alhaiset palkat. Eli keskimäärin yhden palkansaajan on hankalampi täällä elättää perhettä. Perheellisten miesten palkanlisiä ei ole ollut Suomessa enää vuosikymmeniin.

Suomessa on aika pieni väestöpohja, josta on kansainvälisesti vertaillen jo hyvin varhain alettu repimään mahdollisimman paljon irti koulutuksen kautta. Koulutukseen satsataan paljon verorahaa, ja on yhteiskunnan etu, että kaikki koulutetut tekevät mahdollisimman paljon työtä.

Kun äidit ovat työssä ja heidän lapsensa hoidossa, työllistyy myös paljon ihmisiä näitä lapsia hoitamaan. Tiedättekös, että pohjoismaiden ulkopuolella on ihan outo ajatus, että lastentarhanopettajat ovat akateemisesti koulutettuja. Sitä eivät ole edes alaluokkien opettajat monissa sivistysmaissa.

Vierailija
6/8 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole rahasta kiinni,mä en jaksaisi olla kotona 7vuotta

Vierailija
7/8 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan kuukaudessa vain noin 400¿ vaikka olen lapseni omaishoitaja...

Vierailija
8/8 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäisin heti hoitamaan lapseni kotiin, jos sillä rahalla voisin oikeasti elättää lapseni ja tarjota pojalleni hänen tarvitsemansa hoidon.

Mutta kun ei rahat riitä, on vain se yksi keino: työ.

Että ihan turha se on alkaa perheellisiä syyllistämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän