Yllätyin, kun vanhoillislestadiolaisen taustan omaava tuttavani sanoi minulle, että hän ei tee koskaan virheitä.
Ja että hänellä ei näin ollen ole myöskään mitään anteeksipyydettävää. Mistä tällainen ajattelu kumpuaa?
Kommentit (42)
Heidät on aivopesty tuollaisiksi.
Kaikki hihhulit on samanlaisia. Onko Päivi Räsänen koskaan myöntänyt olevansa väärässä?
Minäkin luulin kerran olleeni väärässä, mutta huomasin erehtyneeni.
mies? 99,99%
ko uskonnossa miehet kun saavat luvan kanssa alistaa naisia ja rypeä omassa erinomaisuudessaan
Väittävät että jos lapsi ei ole kotona ennen 22.00 niin he tekevät uuden.
Vierailija kirjoitti:
mies? 99,99%
ko uskonnossa miehet kun saavat luvan kanssa alistaa naisia ja rypeä omassa erinomaisuudessaan
Nainen. (ap)
Että jos niitä hoitokokouksia ei olisi enää.
No ei kumpua ainakaan seurapuheista. On kyllä ystävälläsi hämärtyneet käsitykset. -vl
Aika poikkeuksellisen, ettei jopa trolli.
Anteeksianto, eli evankeliumi on kristillisten kirkkojen ydin. Mihin sitä tarvittaisiin jos kaikki olisivat virheettömiä?
Minun sukulaiseni on esikoislestadiolainen ja hänen mielestään kaiken voi kuitata anteeksipyynnöllä, tosin hänkin on näitä oman elämänsä täydellisyyksiä (vaikka onkin vitttumainen akka)
Vierailija kirjoitti:
No ei kumpua ainakaan seurapuheista. On kyllä ystävälläsi hämärtyneet käsitykset. -vl
Olisikohan ollut kuitenkin niin että ap luuli henkilön ajattelevan niin.
Ateisti
Mulla oli kiva uskis kaveri, mutta oli sitten laittanut nettiinsä ajatelman että muita auttaessaan hän on enkeli.
Uskon että oikeasti kiva tai "enkeli" ei mainosta sitä itse.
Miten hän muka sitten olisi lestaksi päätynyt? Kyseessä on itsensä kumoava väite.
Vierailija kirjoitti:
Heidät on aivopesty tuollaisiksi.
Kaikki hihhulit on samanlaisia. Onko Päivi Räsänen koskaan myöntänyt olevansa väärässä?
Ai les tat aivopesty sellaisiksi että ei ole anteeksipyydettävää? No ei.
Vierailija kirjoitti:
Minun sukulaiseni on esikoislestadiolainen ja hänen mielestään kaiken voi kuitata anteeksipyynnöllä, tosin hänkin on näitä oman elämänsä täydellisyyksiä (vaikka onkin vitttumainen akka)
Siis mitä hän pyytää anteeksi jos on täydellinen?
Tyypillistä tuossa piirissä, lisäksi heidän mielestään ei ole väärin tai virhe jos tekojen tai sanomisen kohde ei kuulu heidän piiriinsä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oispa mun sukulainenkin. Hän nimittäin on täydellinen, aina oikeassa ja muut väärässä. Ja siksi ei todellakaan koskaan pyydä keneltäkään anteeksi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä tuossa piirissä, lisäksi heidän mielestään ei ole väärin tai virhe jos tekojen tai sanomisen kohde ei kuulu heidän piiriinsä
Tyypillistä? Tulkaapa vl kertomaan onko tyypillistä. Tuollaisen sanominen on tyypillistä vain trolleille, vauvapalstalla kun ollaan.
Täydellistä esittävä kusettaja?