Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätöitä tekevät kertokaa miten saada puoliso ymmärtämään

Vierailija
05.10.2018 |

..että siitä huolimatta että on kotona on töissä!
Minulla on mahdollisuus noin kerran viikossa pitää etäpäiviä eli työni ei vaadi siirtymistä työpaikalle mutta teen siitä huolimatta töitä koneella koko päivän, istun palavereissa skypessä jne.

Tätä puoliso ei ymmärrä; hänen mielestään kun kerran olen kotona koko päivän, voin hyvin hoitaa samalla tiskit, pyykit ja ruuanlaiton. Niinä päivinä kun minä olen ollut etäpäivällä, hän ei yksinkertaisesti tee yhtään mitään töistä tultuaan vaikka oma työpäivänsä olisi lyhyt. Tyyppi voi istua tyynenä kaaoksen keskellä mutta ei laita tikkua ristiin kun kerran minä olen ollut kotona...arggh!

Kysymykseni siis kuuluu miten te muut onnistutte saamaan puolsion ymmärtämään että etäpäiväkin on työpäivä? Tähän mennessä minkäänlainen keskustelu ja asian perustelu ei ole auttanut.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä päivässä saatte aikaan kaaoksen? :D

Vierailija
2/37 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse jaksaisi alkaa vääntää aikuiselle ihmiselle noin simppeliä asiaa rautalangasta. Ei se vaadi mitään perusteluja mielestäni. Mies on ehkä pohjimmiltaan sitä mieltä että naisen vaan kuuluu tehdä enemmän kotitöitä.

Ei mun miehellä oo mitään vaikeuksia tajuta moista asiaa. Jos hänellä on vapaa- ja mulla etäpäivä, hän antaa kyllä hyvin työrauhan ihan automaattisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen koko työurani tehnyt kotona töitä. Ja juurikin siinä ohessa hoitanut tiskit ja pyykit jne.

Työssä on taukoja ja nuo on hyvää taukojumppaa.

Vierailija
4/37 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla eri alalla tämä sun mies..? Mä kyllä etäpäivinä ehdin tehdä kotitöitäkin koska aikaa ei mene lounaaseen (syön työn ääressä) eikä työmatkoihin (45 minsaa per suunta), mutta se nyt ei liity tähän. 

Ei varmaan saa mitenkään ymmärtämään, jos ei ymmärrä tuota. 

Vierailija
5/37 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun työmatkat säästyy, sen ajan voi käyttää siihen ruoanlaittoon.

Vierailija
6/37 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöissäkin kannattaa pitää jonkinlainen tauko mielellään tunnin välein. Siinä ajassa voi jotain pientä tehdä. Saa aivot välillä levätä vähän. Ei tietenkään mitään suursiivousta kylläkään.

Vierailija
7/37 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menit naimisiin juntin kanssa

Oma moka

Vierailija
8/37 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyön tekijä = Lusmuilija

Työn vieroksijoita aina riittää

Vierailija
9/37 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, kyllähän nyt tiskikoneen ja pyykkikoneen pyöritys onnistuu? Mulla ei ruokatauosta makseta, joten silloin tyhjennän koneet ja törkkään kinkkukiusauksen tai karjalanpaistin uuniin. Siivous ei onnistu. Ja kaffepaussitkin pidän, ei ole hyvästä istua 8 tuntia putkeen.

Vierailija
10/37 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos organisoisitte kotityönne ettei sitä kaaosta synny?

Vierailija
11/37 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet jatkossakin töitä ja siivoat illalla puolison kanssa. Kummallakin on takanaan työpäivä.

Vierailija
12/37 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, kyllähän nyt tiskikoneen ja pyykkikoneen pyöritys onnistuu? Mulla ei ruokatauosta makseta, joten silloin tyhjennän koneet ja törkkään kinkkukiusauksen tai karjalanpaistin uuniin. Siivous ei onnistu. Ja kaffepaussitkin pidän, ei ole hyvästä istua 8 tuntia putkeen.

Ei ole hyvä istua mutta ei ole myöskään henkisen rasituksen kannalta hyvä tehdä taukoamatta tuntikausia. Nykyisin suositellaan asiantuntijatöissä lyhyitä taukoja tunnin välein. Pari tuntia on ihan maksimi mitä kannattaa tehdä kokonaan ilman taukoa.

Vierailija
13/37 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin etätyöpäivinä pyykkikonetta pyöritän, just tyhjensin tiskikoneen ja seuraavalla tauolla käyn ehkä tökkimässä muutaman sipulin kukkapenkkiin, jos ei sada. Ei siinä aina ehdi mitään, jos on esim. palavereja koko päivä, mutta usein ehtii. Meillä molemmat tehdään paljon etätöitä eli ymmärretään työn luonne kyllä. Mulla ex oli sellaisella alalla, jossa ei etätöitä voinut tehdä ja hän ei aina ymmärtänyt, että kotona oleminen ei ole pelkkää olemista, vaan ihan oikeeta työtä.

Vierailija
14/37 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä, jos organisoisitte kotityönne ettei sitä kaaosta synny?

Etätyö käytetään työntekoon, tietenkin.

Mies täyttää aamulla tiskikoneen ja laittaa koneen päälle, kokkaa uuniin pataruoan ja laittaa pyykkikoneen pyörimään.

Töiden jälkeen mies tyhjentää tiskikoneen, kattaa pöydän ja ripustaa pyykit ennen ruokailua.

Kätevä ratkaisu, niin miehelle jää enemmän aikaa imurointiin ja lattianpesuun illalla.

Oletan, että valittaja on mies, koska kotityöt vaikuttavat heille hyvin haasteellisilta.

Vierailija
15/37 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hyvä istua mutta ei ole myöskään henkisen rasituksen kannalta hyvä tehdä taukoamatta tuntikausia. Nykyisin suositellaan asiantuntijatöissä lyhyitä taukoja tunnin välein. Pari tuntia on ihan maksimi mitä kannattaa tehdä kokonaan ilman taukoa.

Pidän töistä tauon tunnin välein. Se pyykkien viikkaus tai tiskikoneen operointi rentouttaa juurikin hyvin. Jotenkin se konkreettinen järjestyksen syntyminen on hyvin terapwuttista. Ja tuleehan siinä samalla sitten ihan fyysistä liikettä.

Vierailija
16/37 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foremann kirjoitti:

Näin se on nähtävä. Jos firma muuttaa uuteen kiinteistöön, niin kaikki sinne muuttavat työntekijät ovat lusmuilijoita, sillä ne työt on sidottu siihen entisen rakennuksen pöytien ääreen, eikä niitä voi tehdä muualla.

Vierailija
17/37 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foremann kirjoitti:

Tämän takia en koskaan ole suostunut osallistumaan yhteenkään palaveriin tai koulutukseen.

Työt tehdään työpisteellä alusta loppuun, perkele!

Vierailija
18/37 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöt on juuri parasta, kun siinä samalla voi tehdä kotitöitä. Pesen nimenomaan pyykit ja astiat ja teen uuniruokaa tauoilla. Miehen tultua töistä syödään ja tehdään jotain muuta kivaa yhdessä. Siivoa en, koska meillä käy siivooja kerran viikossa. 

Vierailija
19/37 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a. Minullakin on kerran viikossa etäpäivä, ja niinä päivinä istun oikeasti nenä tietokoneessa kiinni koko ajan. Jos on joku aivojumi niin saatan käydä pienellä lenkillä. Kun aloitin pitämään etäpäiviä, taisin kerran sanoa miehellä, että en sitten niinä päivinä tee mitään muuta kuin töitä. Eikä hän ole koskaan olettanutkaan että tekisin etäpäivinä kotitöitä.

Iltaisin olen kyllä poikkeuksellisen energinen etäpäivinä, kun ei ole mennyt sosiaaliseen kanssakäymiseen ja siirtymiin energiaa, joten tulee kyllä iltaisin tehtyä paljon kotitöitäkin.

Vierailija
20/37 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa'a. Minullakin on kerran viikossa etäpäivä, ja niinä päivinä istun oikeasti nenä tietokoneessa kiinni koko ajan. Jos on joku aivojumi niin saatan käydä pienellä lenkillä. Kun aloitin pitämään etäpäiviä, taisin kerran sanoa miehellä, että en sitten niinä päivinä tee mitään muuta kuin töitä. Eikä hän ole koskaan olettanutkaan että tekisin etäpäivinä kotitöitä.

Iltaisin olen kyllä poikkeuksellisen energinen etäpäivinä, kun ei ole mennyt sosiaaliseen kanssakäymiseen ja siirtymiin energiaa, joten tulee kyllä iltaisin tehtyä paljon kotitöitäkin.

Yhdessä miehen kanssa, vai kuinka? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi