Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä ujous ja sos. fobia enää normaalia?

Vierailija
04.10.2018 |

Mistä tietää, onko ujous enää normaalia ujoutta? Olen todella ujo ja estynyt ja tämä on vain pahentunut. Olen yli 30-vuotias ja olen mielestäni epätavallisen ujo aikuiseksi ihmiseksi. En saa missään oikein sanaakaan sanottua. Minun on vaikea hoitaa asioitani ja käydä esim. lääkärissä, koska en saa selostettua asiaani.

Jähmetyn tilanteissa koko kehollani enkä pysty liikkumaan muiden katsoessa. Inhosin koulussa liikuntatunteja tämän takia. En pysty esiintymään ja koulussa aloin saada vapautuksen kaikista esiintymisistä. En voi kuvitellakaan meneväni mihinkään kouluun enää.

Kävin psykiatrian polilla nuorempana juttelemassa ja olin lääkityksellä, mutta nykyään en käy missään. Syön beetasalpaajia, mutta niistä ei ole juurikaan apua.

Olen niin estynyt, että olen epäillyt itseäni jopa lievästi autistiseksi. Olin nuorena yksinäinen ja kiusattu, joten sosiaaliset taitoni eivät ole edes päässeet kehittymään.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappia naamaan vaan!

Vierailija
22/26 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaksi sinun pitää hyväksyä itsesi sellaisena kuin olet koska me kaikki olemme erilaisia.

Tiettyyn pisteeseen asti pystyt muuttumaankin jos haluat ja saat apua. Mutta loppupeleissä kukaan muu ei auta kuin sinä itse eli se muutos ja voima kumpuaa sieltä sinun sisältäsi kunhan vain annat itsellesi tilaisuuden. Vanha sanonta pitää paikkansa että jokainen on oman onnensa seppä. Lakkaa ajattelemasta niin "rumasti" itsestäsi ja opettele ensin tykkäämään itsestäsi niin sen jälkeen on helpompi lähestyä muitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi helpompaa, jos joku auttaisi hakemaan apua. Tuntuu todella vaikealta soittaa itse. On helpompi soittaa ja sanoa kipeästä kädestä tai flunssasta, mutta tällaisesta henkisestä asiasta on niin vaikea kertoa kenellekään. Silloin nuorempana päädyin psykiatrian poliklinikalle työkkärin kautta. Siellä kiinnitettiin huomiota työllistymisvaikeuksiini. Sain kerrottua ahdistuksestani ja he laittoivat minulle ajan työkkärin psykologille, joka laittoi lähetteen psykiatrian poliklinikalle. 

ap. 

Tiedän tunteen. Itse varasin suoraan netissä ajan yksityiselle pysykiatrille kun terveysasemalle soittamiseen oli niin iso kynnys..

Vierailija
24/26 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avun saaminen on todella vaikeaa, koska toimivia lääkkeitä ei saa kuin eliitti. Eli käytännössä ne, jotka selviäisivät kevyemmällä tuella tai terapioilla jne. Tämä osa saa lääkkeitä ja mahdollisuuden vpida paremmin. Tämä siis sille joka rauhoittavista puhui. Normaalisti niitä ei anneta, täytyy olla erityisen onnekas jotta niitä saa.

Oikeasti apua tarvitsevahan ei saa apua mm. juuri siksi, kun ei pysty pitämään ääntä itsestään.

Vierailija
25/26 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avun saaminen on todella vaikeaa, koska toimivia lääkkeitä ei saa kuin eliitti. Eli käytännössä ne, jotka selviäisivät kevyemmällä tuella tai terapioilla jne. Tämä osa saa lääkkeitä ja mahdollisuuden vpida paremmin. Tämä siis sille joka rauhoittavista puhui. Normaalisti niitä ei anneta, täytyy olla erityisen onnekas jotta niitä saa.

Oikeasti apua tarvitsevahan ei saa apua mm. juuri siksi, kun ei pysty pitämään ääntä itsestään.

Olenko eliittiä siksi, että sain yksityiseltä psykiatrilta xanor-reseptin? Kiva kuulla.

Vierailija
26/26 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

👆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi