Vierailija

Miten ootte toiminut, jos lasten kaveri tai kumppani lähtee perhematkalle mukaan. Maksatteko hänen kulut myös? Ruuat? Vai pyydättekö hänen perheeltä?

• ylös 2
  • alas 15

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Eipä ole kohdalle sattunut, miutta kutsuja yleensä maksaa. Eri asia, jos yhdessä alkaa suunnittelu. Sitten maksut tasan. En voi käsittää tuollausta, että kutsutaan ja sitten pyydetään rahaa.

• ylös 13
  • alas 30
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tietenkin sen lapsen vanhemmat. Siis jos on matkakuluja, syödään ulkona tms.

Jos tulee meidän kyydissä meidän mökille ja siellä syödään niin sitten me maksamme.

• ylös 39
  • alas 5
Vierailija

Jos on oman lapsen poikaystävä, pyytäisin ne matkakulut. Siis jos lennetään tms.

Ravintolassa maksaisin hänetkin.

• ylös 23
  • alas 3
Vierailija

riippu tilanteesta, jos löytyy fyrkkaa ja itse pyytää lapselle seuraksi niin kyllähän se saattaa olla etiketin mukaista myös maksaa, mutta tässäkin tilanteessa toisella perheeellä pitäisi ola pelisilmää ja antaa mukaan heiman "tuliaisraha". Jos taas olette suunnittelemassa matkaa ja toisen kersa sattuu yllyttämään lapsenne vinkumaan hänet mukaan reissuun niin on minusta myös reilua sopia kustannuksista toisen perheen kanssa

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

Jos mennään junalla, laivalla tai lentokoneella niin kaverilapsen omat vanhemmat maksaa liput ja lapselle omaa käyttörahaa mukaan. Ruuat maksetaan me. Majoituksesta ei tarvitse maksaa ellei sitten tarvitse tehdä sen ylimääräisen lapsen/nuoren takia jotain muutoksia. Esim. oma hotellihuone nuorille niin meillä tyttö ja kaverinsa maksoivat sen puoliksi. Sitä toista huonetta ei siis olisi otettu ilman tytön kaveria. Jos varattu iso mökki niin ei kaverin tarvitse maksaa kun se on se sama mökki joka tapauksessa.

• ylös 34
  • alas 1
Vierailija

Olin lapsena muutaman kerran ulkomailla ystäväni perheen mukana. He maksoivat lennot ja majoituksen, mulla oli ”ruokarahaa” mukana, mutta maksoivat kaikki ruuatkin. Tuliaiset ostin ”ruokarahallani”. Ystävän perhe oli selvästi varakkaampi kuin omani, siksi varmaan näin.

• ylös 18
  • alas 4
Vierailija

Kutsuja maksaa. Eli minä maksan jos otan lapsien kavereita mukaan ja jos joku haluaa lapseni omalleen seuraksi, hän maksakoon.

• ylös 5
  • alas 18
Vierailija

Lapsen vanhemmat maksaa, tietysti. En tajua tuota "kutsuja maksaa" -mentaliteettia. Eikö tuollaiset ihmiset voi lähteä mihinkään porukalla tai vaikka useamman perheen kesken, jos ei reissun ensimmäisellä ehdottajalla ole varaa maksaa kaikkien matkakuluja? En minä ainakaan kehtaisi maksattaa lapseni reissuja kaveriperheellä.

• ylös 26
  • alas 5
Vierailija

Kutsuja maksaa. Jos haluaa omalle lapselleen seuraa, ja päättää majoituksen ym tason, on ihan reilua maksaa. Eikä niitä lisäkuluja yhdestä lisälapsesta edes niin hirveästi tule. Samassa huoneessa nukkuvat jne.

Itse pyysin kerran yhtä lasta seuraksi omalle lapselle yhteen konserttiin, ja maksoimme kyllä ihan kaiken, matkoja, majoitusta, ruokia ja konserttilippua myöten.

• ylös 5
  • alas 16
Vierailija

Mielelläni maksaisin, mutta kyllähän viikon reissulla kuluja alkaa kertymään aika tavalla. Enkä välttämättä niinkään kutsuisi, mutta tyttö ei haluaisi enää ilman poikaystävää matkustaa. Minua ei haittaa yhtään että tulisi mukaan, mutta en sanoisi niinkään päin että minä kutsuisin mukaan.

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kutsuja maksaa. Jos haluaa omalle lapselleen seuraa, ja päättää majoituksen ym tason, on ihan reilua maksaa. Eikä niitä lisäkuluja yhdestä lisälapsesta edes niin hirveästi tule. Samassa huoneessa nukkuvat jne.

Itse pyysin kerran yhtä lasta seuraksi omalle lapselle yhteen konserttiin, ja maksoimme kyllä ihan kaiken, matkoja, majoitusta, ruokia ja konserttilippua myöten.

Kyllä siitä yhdestä lisälapsesta voi tulla lisäkuluja, kun esim Ruotsin risteilylle pitääkin ottaa toinen hytti jne.

• ylös 15
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä yhdestä lisälapsesta voi tulla lisäkuluja, kun esim Ruotsin risteilylle pitääkin ottaa toinen hytti jne.

No se on aika pieni lisäkulu, varsinkin kun se loppujen lopuksi johtuu oman lapsen tarpeesta.

• ylös 3
  • alas 14
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No se on aika pieni lisäkulu, varsinkin kun se loppujen lopuksi johtuu oman lapsen tarpeesta.

No ei meillä sille mitään "tarvetta" ole. Kyllä se on ihan vaan ystävällisyyttä.

Vierailija

Mä olen varmaan hullun perhekeskeinen, mutta tunnen tyttären poikakaverin ihan perheenjäseneksi eli maksan yhtä lailla hänen kulut kun on mukana.

Vierailija

Kutsuja maksaa. Jos ei ole valmis maksamaan lapsen kaverin kuluja, ei pidä kaveria kutsua mukaan!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No ei meillä sille mitään "tarvetta" ole. Kyllä se on ihan vaan ystävällisyyttä.

No mitä sitten pyydät mukaan.

Vierailija

Riippuu tilanteesta. Jos vartavasten pyytää lapsen kaveria matkaseuraksi on minusta syytä kustantaa ainakin osa matkakuluista (Pirjoriitta lähtee Minttumarian perheen kanssa Aruballe, jotta Minttumarialla olisi leikkiseuraa). Jos taas kysymys on enemmän siitä, että yhdessä sovitaan että lapsi lähtee mukaan niin vanhemmat toki maksaa oman lapsensa kulut (Reima ja Jorma molemmat haluavat Legolandiaan, kesämatka sopii myös Reiman perheelle ja Jorma voi lähteä heidän kanssaan). Tietysti jos toinen osapuoli on merkittävästi varakkaampi on ihan ystävällistä ottaa itselle vähän suurempi osa kuluista.

Vierailija

Me on tarjottu matkat, majoitus ja ruokailut. Jos ollaan esim laskettelemassa, kaveri on maksanut hissilippunsa ja sitten on ollut omaa rahaa esim ylimääräisiin herkkuihin ja tuliaisiin jos sellaisia haluaa ostaa. Matkavakuutus pitää kaverilla myös olla.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.