Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan ilkeily, mistä se kumpuaa? Miksi joillakin on tarve ilkeillä? Ilkeilijä; Miksi sinä ilkeilet?

Vierailija
04.10.2018 |

Tunnen joskus myötähäpeää kun katson mm. Instagramista jonkun julkimon kuvan alta ilkeitä kommentteja. Miksi se täytyi sinne käydä jättämässä? Miksi toiset perustavat oikein trollitilejä ilkeilyä varten? (Kertoo kyllä paljon ihmisestä trollitilin takanaa....) Jos olisin julkkis, niin estäisin ehdottomasti kaikki ilkeilijät. No joo, onhan meillä toki sana vapaa täällä Suomessa, mutta eikö vähän voitaisi miettiä miten sitä vapautta käyttää?

Eipä ihme että nuorten pahoinvointi kasvaa räjähdysmäisesti koko ajan kun me vanhemmat ollaan rakentamassa tällaista kulttuuria heille ja itse näytetään esimerkkiä....

Opittaisiinko hyväksymään kaikki ihmiset ympärillämme...ja aloitetaan ihan ensiksi omasta itsestä? Silloin ei ole niin kova tarve ilkeilyynkään.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Vierailija
2/61 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Teen töitä näiden pahoinvoivien nuorten kanssa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt minäkin.

Vierailija
4/61 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu! Jotenkin aivan uskomatonta. Ehkä ihmiset oksentavat omaa pahaa oloaan/kateutta/tyytymättömyyttään kun näin käyttäytyvät? Ihan hullua.

Vierailija
5/61 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen joskus myötähäpeää kun katson mm. Instagramista jonkun julkimon kuvan alta ilkeitä kommentteja. Miksi se täytyi sinne käydä jättämässä? Miksi toiset perustavat oikein trollitilejä ilkeilyä varten? (Kertoo kyllä paljon ihmisestä trollitilin takanaa....) Jos olisin julkkis, niin estäisin ehdottomasti kaikki ilkeilijät. No joo, onhan meillä toki sana vapaa täällä Suomessa, mutta eikö vähän voitaisi miettiä miten sitä vapautta käyttää?

Eipä ihme että nuorten pahoinvointi kasvaa räjähdysmäisesti koko ajan kun me vanhemmat ollaan rakentamassa tällaista kulttuuria heille ja itse näytetään esimerkkiä....

Opittaisiinko hyväksymään kaikki ihmiset ympärillämme...ja aloitetaan ihan ensiksi omasta itsestä? Silloin ei ole niin kova tarve ilkeilyynkään.

Tuo on klisheistä klihshein! Koskaan - ei ikinä- ihminen tule hyväksymään ”kaikkia” tai ”kaikkea”. Niin turha hokema!

Vierailija
6/61 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on opittu tapa purkaa pahaa oloa, surua ja epävarmuutta. Yritetään siirtää epätoivotut tunteet toisiin, kun niitä ei halua tai tai osata hyväksyä. Ilkeilijöihin voi suhtautua myös myötätunnolla, olla ottamatta kommentteja itseensä. Ajattele miten kurjaa on elää ilkeilijän kokemusmaailmassa, jossa näkee joka puolella pelkästään ikäviä, rumia, moraalittomia, typeriä tyyppejä, turhia paikkoja ja muita ärsyttäviä asioita? Niin kliseistä kuin se onkin, kommentti kertoo enemmän kirjoittajastaan kuin sen vastaanottajasta.

Vierailija
7/61 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on opittu tapa purkaa pahaa oloa, surua ja epävarmuutta. Yritetään siirtää epätoivotut tunteet toisiin, kun niitä ei halua tai tai osata hyväksyä. Ilkeilijöihin voi suhtautua myös myötätunnolla, olla ottamatta kommentteja itseensä. Ajattele miten kurjaa on elää ilkeilijän kokemusmaailmassa, jossa näkee joka puolella pelkästään ikäviä, rumia, moraalittomia, typeriä tyyppejä, turhia paikkoja ja muita ärsyttäviä asioita? Niin kliseistä kuin se onkin, kommentti kertoo enemmän kirjoittajastaan kuin sen vastaanottajasta.

Hyvä vastaus ja totisinta totta, näinhän se menee. Ilkeilijä ei varmaan osaa nauttia ollenkaan elämän pienistä, kauniista asioista. Jotenkin vain tuntuu että hurjasti on ilkeily lisääntynyt, toki some ja tällaiset palstat antavat sille oivan alustan, mutta näissäkin se on lisääntynyt vuosien myötä. Ajatelkaas missä sitä ennen ilkeiltiin, niin, eipä juuri missään! Tai se reilummin.

Ap

Vierailija
8/61 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ TEHTIIN reilummin

Ap

Vierailija
9/61 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on klisheistä klihshein! Koskaan- ei ikinä- ihminen tule hyväksymään ”kaikkia” tai ”kaikkea”. Niin turha hokema!

No totta, mutta mä luulen että jos ihminen on sinut itsensä kanssa, niin ei ole tarvetta ilkeillä toisille?

Ap

Vierailija
10/61 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on klisheistä klihshein! Koskaan - ei ikinä- ihminen tule hyväksymään ”kaikkia” tai ”kaikkea”. Niin turha hokema!

Kaikkien ei mielestäni tarvitse oman elämänsä pitää prioriteettina "kaiken hyväksymistä", mutta sellaisiakin ihmisiä tarvitaan. Voit ehkä kuvitella, millaisia aikuisia kasvaa lapsista, jotka motoriikkaa harjoitellessaan kaatavat maitolasin, törmäävät autoon tai mokaavat jotakin muuta, ja heille kerta toisensa jälkeen raivostutaan asiasta - verrattuna suhtautumiseen, jossa aikuinen auttaa korjaamaan tilanteen ja ymmärtää, että elämä vaatii harjoittelua ja rapatessa roiskuu.

Toinen kliseinen sanonta kuuluu, että ihminen tarvitsee rakkautta kaikista eniten silloin, kun sitä vähiten ansaitsee.

Vierailija
11/61 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhät ne vaan siellä urputtaa kun eivät jaksa mennä töihin ja sitten ärsyttää katsoa kun rikkaat ajelee ansaitsemillaan bemareilla ja käy lomilla ja sit iskee kateus

Vierailija
12/61 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on klisheistä klihshein! Koskaan- ei ikinä- ihminen tule hyväksymään ”kaikkia” tai ”kaikkea”. Niin turha hokema!

No totta, mutta mä luulen että jos ihminen on sinut itsensä kanssa, niin ei ole tarvetta ilkeillä toisille?

Ap

Tämä on aivan totta. Vaatii kuitenkin aika paljon voimaa ja/tai apua tulla sinuiksi itsensä ja keskeneräisyytensä kanssa, jos on kasvanut ja mahdollisesti elää edelleen ympäristössä, jossa jatkuvasti paheksutaan, alistetaan ja kiusataan.

Vierailija
13/61 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu! Jotenkin aivan uskomatonta. Ehkä ihmiset oksentavat omaa pahaa oloaan/kateutta/tyytymättömyyttään kun näin käyttäytyvät? Ihan hullua.

Toivottavasti et itse kuulu palstan julkkisten haukkujakerhoon??

Ne ketjut saa ihmeen paljon tukea, yläpeukutuksia satoja ja vain muutaman kymmenen alapeukutuksia.

Palstalla vaikuttaa olevan epämukavia ja ilkeitä ihmisiä paljon.

Vierailija
14/61 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkia tarvitse hyväksyäkään, mutta ei mun mielestä tarvitse heittää kuraa niskaankaan.

Vierailija
15/61 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka et sitten hyväksyisi kaikkia, niin ei tarvitse tehdä toisen ihmisen elämästä kurjaa siksi koska sananvapaus. Joskus on parempi pitää se oma suu kiinni. Ei sillä ilkeilyllä saa mitään positiivista aikaiseksi.

Vierailija
16/61 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalassa haukun rumat ja lihavat ja keski ikäiset.

En tiedä miksi.

Olen perheeni hylkäämä ja koulukiusattu.

Kävin silti lukion , kun sukulaiset lainasivat rahat.

Kävin opintolainalla ammattikoulun.

Olin vuoden työttömänä..sitten koko ajan töissä

muutin pois kotoa asumaan yksin kun olin 16v.

Vierailija
17/61 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi.

Ap tässä..oletko harkinnut alkoholista luopumista?

Se ei sovi sinulle.

Vierailija
18/61 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vastaus ja totisinta totta, näinhän se menee. Ilkeilijä ei varmaan osaa nauttia ollenkaan elämän pienistä, kauniista asioista. Jotenkin vain tuntuu että hurjasti on ilkeily lisääntynyt, toki some ja tällaiset palstat antavat sille oivan alustan, mutta näissäkin se on lisääntynyt vuosien myötä. Ajatelkaas missä sitä ennen ilkeiltiin, niin, eipä juuri missään! Tai se reilummin.

Ap

Mielestäni some ja anonyymi nettikirjoittelu on tarjonnut turvallisen tilan *purkaa* kyseisiä tunteita, ei varsinaisesti synnyttänyt niitä. Some on myös rikkonut ihmisten kuplia ja vaikuttanut käsitykseen siitä, mitä hyvä elämä voisi pitää sisällään, jolloin voi syntyä turhautumista omaan tilanteeseen. On tärkeää tulla kuulluksi ja saada ilmaista itseään.

Vierailija
19/61 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

köyhät ne vaan siellä urputtaa kun eivät jaksa mennä töihin ja sitten ärsyttää katsoa kun rikkaat ajelee ansaitsemillaan bemareilla ja käy lomilla ja sit iskee kateus

Yleensä kyllä ne rikkaat lapset on aina päätään rääpimässä muille siitä kuinka ”meillä on bemari ja mä saan aina mitä haluan meillä on hieno talo ja vanhemmat tienaa paljon rahaa”. ”Teilläpä ei ole varaa tähän ja tähän te olette köyhiä ja kuljet rumissa vaatteissa lällälläää”

Jööö

Vierailija
20/61 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi.

Ap tässä..oletko harkinnut alkoholista luopumista?

Ap..oletko harkinnut laihduttamista?

Iso perse ei sovi sinulle

Se ei sovi sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme