Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit itse valita älykkyysosamääräsi, minkä valitsisit ja miksi?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

110

Vierailija
2/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

95, tuolla tasolla elämä tarjoaisi vielä haastetta ja onnistumisen tunteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyysosamäärät eivät minua niin kiinnosta, mutta haluaisin olla nykyistä tyhmempi, sillä tyhmemmän on helpompaa olla onnellinen. Ja en pidä itseäni älykkäänä, mutta olen kuitenkin liian älykäs voidakseni olla onnellinen ilman keinotekoisuutta (hūūmeita).

Vierailija
4/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ihmeen logiikalla älykkäämmillä ei olisi haasteita ja onnistumisen tunteita?

Vierailija
5/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan onnellisimpia ovat ihmiset, joilla on jonkin verran keskimääräistä korkeampi älykkyysosamäärä.

Kaikkein älykkäimmät ihmiset ovat niin erilaisia kuin suurin osa väestöstä, että he kärsivät siitä. Heitä ei ymmärretä, he ovat usein kiinnostuneista aivan muista asioista kuin useimmat muut jne. He ovat muiden mielestä usein kummallisia, ja heillä voi olla ongelmia sosiaalissa suhteissa.

Parasta siis olisi, jos ÄO olisi vaikkapa sama kuin Riku Rantalalla eli 120. Luultavasti olen itse hieman älyttömämpi, mutta en paljoa, koska esim. korkeakouluopinnot eivät tuottaneet minulle suurempia vaikeuksia. Tällä älykkyydellä on useimmille suhteellisen helppoa löytää paikkansa työelämässä ja pärjätä yhteiskunnassa. Emme kuitenkaan ole oudokkeja, jotka miettivät vain kvanttifysiikkaa.

6/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 olis mulle varmaan hyvä. Sitä vaan olis ja toljottelis maailmaa. Sekin hyvä puoli että jos joku vattuilee niin sitäkään ei ymmärtäisi ja ois varmaankin kaikesta onnellinen. Tavallaan yhteiskunta ois minua varten. Se se ois elämää se 🤓

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
7/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan onnellisimpia ovat ihmiset, joilla on jonkin verran keskimääräistä korkeampi älykkyysosamäärä.

Kaikkein älykkäimmät ihmiset ovat niin erilaisia kuin suurin osa väestöstä, että he kärsivät siitä. Heitä ei ymmärretä, he ovat usein kiinnostuneista aivan muista asioista kuin useimmat muut jne. He ovat muiden mielestä usein kummallisia, ja heillä voi olla ongelmia sosiaalissa suhteissa.

Parasta siis olisi, jos ÄO olisi vaikkapa sama kuin Riku Rantalalla eli 120. Luultavasti olen itse hieman älyttömämpi, mutta en paljoa, koska esim. korkeakouluopinnot eivät tuottaneet minulle suurempia vaikeuksia. Tällä älykkyydellä on useimmille suhteellisen helppoa löytää paikkansa työelämässä ja pärjätä yhteiskunnassa. Emme kuitenkaan ole oudokkeja, jotka miettivät vain kvanttifysiikkaa.

Tuo Rantalan 120 äo kertookin jo suoran totuuden siitä, että äo:lla ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa. Vai meneekö älykäs ihminen esiintymään telkkariin kaarnalaivoineen?

Vierailija
8/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman matalan. Elämä olisi helppoa.

Vierailija
9/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

110-130 väliltä olisi kiva, niin pystyisi helpolla hyvään toimeentuloon, mutta ei tulisi kauheasti ole höynäytetyksi ja löytäisi ystäviä itselleen.

Vierailija
10/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu pystyy kyllä haastamaan itse itsensä ja etsimään sparraajansa ihan muualta kuin arkielämästä. Tylsyys on mielen köyhyyttä.

115 vois olla hyvä.

Vierailija
11/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

142

Vierailija
12/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin sellainen keskimääräisen suomalaisen älykkyyden.

Olisi mukava katsella Putousta, naureskella Kummeli elokuville, seurata Bb talontaphtumia, osallistua somelynkkauksiin jne.

Voisi olla samaa mieltä sensuurin autuaaksitekevästä voimasta ja kannattaisi yksilön kyttäyslakeja, että Kälviän kunnantalolle iskua suunnitteleva Isis terroristiryhmä saataisiin ajoissa kiinni.

Pitäisin Sipilää maan parhaana pääministerinä koskaan ja kannattaisin kikyä, lomarahojen leikkauksia, sosiaaliturvan heikennyksiä ja slogania, joka ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä".

Ikävää omata toisenlainen älykkyysosamäärä tässä maassa.

Vierailija
13/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Rantalan 120 äo kertookin jo suoran totuuden siitä, että äo:lla ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa. Vai meneekö älykäs ihminen esiintymään telkkariin kaarnalaivoineen?

Älykkyyttä on monenlaista. Mediassa esillä olo takaa paikan arvovaikuttajana, joka on tärkeä ja iso rooli yhteiskunnassa.

Vierailija
14/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä jollain testillä sain 119. En koe silti olevani mitenkään älykäs vaan pikemminkin enemmän tyhmä. En osannut lukiossa matikkaa muuten kuin geometria. Jouduin lopettamaan pitkän matikan eikä minulla ikinä olisi mahdollisuuksia päästä huonojen matikkataitojen takia lääkikseen puhumattakaan teknilliseen yliopistoon.

Minusta tuo älykkyysosamäärä juttu on jollain tasolla höpöhöpöä. Miten voi olla keskivertoa älykkäämpi ja tyhmä samaan aikaan?

Vierailija
15/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyystestistä sain lukeman 123. Tää on aika kiva yleisen elämän kannalta. Suht normaali älykkyys, mutta kuitenkin keskivertoa korkeampi. Jos nyt saisin ehdottomasti valita, niin ottaisin 135, sillä haluaisin ymmärtää joitain fysiikan lakeja ja matemaattisia ongelmia paremmin.

Vierailija
16/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tyytyväinen nykyiseen älyyni, on tutkitusti kestitason yläpuolella reilusti.

Se mitä haluaisin ois kädentaidot.

Vierailija
17/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä haluaisin olla joku ihan superälykäs, ÄO 200 tms. Olen monesti haaveillut että saisin testistä tuollaisen lukeman.

Vierailija
18/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, äo:ni on 131 - 140 ja silti mikään linkissä kerrottu ei kuvannut minua, vaan "kaikki" on vaikeaa.

En ole ollenkaan varma olisiko elämäni helpompaa alhaisemmalla äo:lla vai onko vaikeus jokin muu älyyn liittymätön luonteenpiirre.

Vierailija
19/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsisin sellainen keskimääräisen suomalaisen älykkyyden.

Olisi mukava katsella Putousta, naureskella Kummeli elokuville, seurata Bb talontaphtumia, osallistua somelynkkauksiin jne.

Voisi olla samaa mieltä sensuurin autuaaksitekevästä voimasta ja kannattaisi yksilön kyttäyslakeja, että Kälviän kunnantalolle iskua suunnitteleva Isis terroristiryhmä saataisiin ajoissa kiinni.

Pitäisin Sipilää maan parhaana pääministerinä koskaan ja kannattaisin kikyä, lomarahojen leikkauksia, sosiaaliturvan heikennyksiä ja slogania, joka ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä".

Ikävää omata toisenlainen älykkyysosamäärä tässä maassa.

Joopa! Vielä olisi vamaan hyvä olla tasolla, johon kuuluva luulee, että esim. "Anceliga" (ei siis Angelica) ois omalla tyttärellä hieno ja käytännöllinen – Suomessa. Kunhan on c:tä ja g:tä.

Vierailija
20/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

110-130 väliltä olisi kiva, niin pystyisi helpolla hyvään toimeentuloon, mutta ei tulisi kauheasti ole höynäytetyksi ja löytäisi ystäviä itselleen.

Olisipa se näin. T. Äo 128