Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit itse valita älykkyysosamääräsi, minkä valitsisit ja miksi?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani, olen siihen tottunut ja tyytyväinen. Tuntemieni ihmisten perusteella sanoisin, hyvin harvalla tosi älykkäällä on ongelmia sosiaalisissa suhteissa älynsä takia. Pikemminkin päinvastoin, ne vähemmän fiksut möhlivät enemmän ihmistenkin kanssa.

Vierailija
42/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omani, olen siihen tottunut ja tyytyväinen. Tuntemieni ihmisten perusteella sanoisin, hyvin harvalla tosi älykkäällä on ongelmia sosiaalisissa suhteissa älynsä takia. Pikemminkin päinvastoin, ne vähemmän fiksut möhlivät enemmän ihmistenkin kanssa.

Jos puhutaan ihan tällaisista perushönteistä, jotka ovat heikkolahjaisia tai sillä rajalla, niin olet oikeassa. Heillä menevät ihmissuhteetkin sotkuun. Opettajana pääsee seuraamaan tällaisia porukoita, joissa aina ollaan riidoissa eikä osata edes selittää miksi ja koko poppoolla on keskiarvo nipin napin 6.

Mutta opettajana olen myös havainnut, että vaikka osa matikisteista on hyviä oppilaiden kanssa, heidän joukossaan ovat myös ne, jotka kaikkein kehnoimmin ymmärtävät, miten olla oppilaiden kanssa. Moni todella älykkääksi tietämäni kollega on ollut aivan hämmästyttävän onneton, kun olisi pitänyt ratkaista jokin ihmissuhdeongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puolet nykyisestä lukemastani, joka on Mensan mittaama. Silloin olisin hivenen keskimääräistä tyhmempi ja elämä olisi hauskaa sekä yksinkertaista.

Vierailija
44/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

95, tuolla tasolla elämä tarjoaisi vielä haastetta ja onnistumisen tunteita.

Millä ihmeen logiikalla älykkäämmillä ei olisi haasteita ja onnistumisen tunteita?

No olen tutkitusti älykkyydeltäni top 20% enkä todellakaan koe onnistumisen tunteita ikinä. Vaikka joku homma menisikin toivotusti, mitä järkeä siitä on iloita kun suurin osa asioista on kuitenkin päin sanonko mitä?

Vierailija
45/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi päästä ensin kokeilemaan, että osaisi valita.

Vierailija
46/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan testin mukaan nyk. ÄO:ni on n. 136, tähän ottaisin mielelläni vielä kymmenkunta pistettä lisää.

Vierailija
47/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän myötä olen alkanut hyväksyä, että ihmiset ovat kokonaisuutena tyhmiä. On aivan samantekevää jos joukossa on muutama tyyppi, joka kehittää ydinaseen tai vaikka magneettikuvantamislaitteen, kun 99,9% on liian tyhmiä tajutakseen, että lihansyönti, tolkuton lentomatkailu ja uusien vaatteiden jatkuva ostaminen todellakin tuhoaa maapallon. Ihmiskunta hukkuu jätteeseen, ellei se yksi promille pian ala keksiä tapoja vähentää ihmisten määrää.

Vierailija
48/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

110-130 väliltä olisi kiva, niin pystyisi helpolla hyvään toimeentuloon, mutta ei tulisi kauheasti ole höynäytetyksi ja löytäisi ystäviä itselleen.

Vai niin. No mun on 130 mutta mulla ei ole mitä luettelit ja olen tullut myös höynäytetyksi hyvänlaisesti ihmissuhteissa ainakin

Vierailija
49/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin vaatimattomana vain hieman korkeamman älykkyyden, kuin mitä minulla nyt on, jotta tietotyössä tarvitsemani ongelmanratkaisukyky olisi parempi. Älykkyysosamäärääni en tiedä ja oikeastaan minua ei kiinnostakaan sijaintini jakaumalla.

50/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä tavallista pöljempi ku  en oikein tajua tuota älykkyysosamäärää:(

Joskus aikoinaan mitattu ja muistankin minkä lukeman sain, sillä nyt ei ole mihinkään mitään merkitystä joten jääköön sanomatta. 

Äsken sitten tekasin mensan kotitestin, jaksoin ekaan kuuteen kysymykseen vastata ja sen jälkeen painelin vain yhtä samaista vaihtoehtoa loppujen 29 kysymyksen kohdalla. Lopputulos oli 96 ja selostus et rapiat 30 rossaa fiksumpi kuin keskiveto XD  

Siis kysymyksistä vastasin n.1/6 osaan ja arvasin n.5/6 osaa :D

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
51/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

120, olis edelleen helppoa mutta ei olis niin outo (oma korkeampi sen verran et on helppoa mut kehittää ongelmia tyhjästä ja on outo)

Vierailija
52/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin älykkyyteni olevan siellä huippupäässä, edes top 1 prosentissa. Minua kiinnostaisi oppia vaikka mistä, luoda myös uutta tietoa ja kehitellä kaikkea mihin tarvitsee älyä. Harmittaa, ettei nykyinen älyni riitä. Olen ajattelija, mistä korkealla älykkyydellä voisi olla niin paljon enemmän iloa ja hyötyä!

Älykkyyteni, keskittymyskykyni ja muistini ovat niin huonoja, että on turhauttavaa opiskella mitään, jos se ei kiinnosta ihan himona. Harvoin sitä on kaikesta himokiinnostunut, vaan ihan tavallisten kiinnostunut, mutta se ei riitä, koska oppimiskyvyn heikkous syö motivaation. Olisi ihan mahtavaa, jos voisin tuosta vain lukea tietoa ja se siirtyisi ilman vaikeuksia päähäni ja pysyisi siellä.

Vierailija
53/53 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitsin yli miljoona  se yrittää ehkä avaruusalusen rakentamiseen sit vaan vittuu apinoiden planeetalta

ja vaihdan rotua elf:ksi koska elf kovat sexy