Mistä johtuu että leukaan alkanut tulla punaisia ihonalasia finnejä(kipeitä?)
Huolehdin ihostani,ja syön terveellisesti? Ei ole stresiäkään ollut
Kommentit (21)
Kyllä ne yleensä hormoneihin viittaa käsittääkseni. Onko kuukautiskierrosta riippuvaisia
Ikä olisi fiksua kertoa myös ja sukupuoli
Hormonaalisia nuo leukafinnit yleensä ovat. Oletko aloittanut/lopettanu ehkäisyn, minkä ikäinen olet (voisiko hormonaaliset muutokset johtua iästä), oletko lihonut/laihtunut reilusti?
Mulle alkoi tulla noita "paiseita" hormoonikierukan laiton jälkeen. Jotkut hävisi itsekseen, jotkut puhkes ulospäin, jotkut jättivät ihan kuopan jälkeensä.
Mulla jotkut paksummat ihovoiteet aiheuttaa noita.
Vierailija kirjoitti:
Ikä olisi fiksua kertoa myös ja sukupuoli
26 nainen.
Vierailija kirjoitti:
Hormonaalisia nuo leukafinnit yleensä ovat. Oletko aloittanut/lopettanu ehkäisyn, minkä ikäinen olet (voisiko hormonaaliset muutokset johtua iästä), oletko lihonut/laihtunut reilusti?
En,26, en ole laihtunut vaan paino pysyny normaalina
Mulla kanssa hormonikierukka aiheuttamassa noita, eli sanoisin että hormonijuttuja. Olenkin miettinyt että kumpi kahdesta pahasta on pahempi, kuukautiset vai nuo leukanäpyt - tuumasin että kuukautiset ja pidän kierukkani, näpyistä huolimatta. Hermot kyllä meinaa näppyihinkin mennä. Kipeitäkin ovat.
Yleensä tuollaiset on hormonaalisia tai sitten ns. suunympärysihottuma, joka kyllä sekin voi olla hormonaalista, mutta yleisimmin se kertoo siitä, että iho on herkistynyt jollekin aineelle. Sinuna kävisin ihan ihotautilääkärillä, jos iho on kovin ärtynyt, mutta ensin kotihoitona kannattaa testata herkälle iholle suunnattuja, hajusteettomia tuotteita ja vaikkapa jotain luonnon öljyä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tuollaiset on hormonaalisia tai sitten ns. suunympärysihottuma, joka kyllä sekin voi olla hormonaalista, mutta yleisimmin se kertoo siitä, että iho on herkistynyt jollekin aineelle. Sinuna kävisin ihan ihotautilääkärillä, jos iho on kovin ärtynyt, mutta ensin kotihoitona kannattaa testata herkälle iholle suunnattuja, hajusteettomia tuotteita ja vaikkapa jotain luonnon öljyä.
Niin ja siksi suosittelisin ihotautilääkäriä, että jos kyse onkin jostain herkistymästä niin ihosi saattaa mennä vaan pahemmaksi, jos alat omin päin lätkiä sille jotain käsikaupan aknetuotteita tai happokuorintoja ym.
Mulla on aina leukaperiin ilmaantuneet finnit olleet hormoniperäisiä eli mulla oli liikaa androgeenejä. Kävisin ihotautilääkärillä joka saattaa ohjata verikokeisiin hormonitasojen tarkistamiseksi.
Kiinalaisen kasvokartan mukaan tuon alueen näpyt viittaisi sukuelimiin ja hormooneihin, eli hormonitasossa tapahtuu muutos.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kanssa hormonikierukka aiheuttamassa noita, eli sanoisin että hormonijuttuja. Olenkin miettinyt että kumpi kahdesta pahasta on pahempi, kuukautiset vai nuo leukanäpyt - tuumasin että kuukautiset ja pidän kierukkani, näpyistä huolimatta. Hermot kyllä meinaa näppyihinkin mennä. Kipeitäkin ovat.
Lopetin e-pillerit ja otin hormonikierukan, ja minulle kävi niin että vähäisetkin näpyt katosivat kasvoista ja laihduin ekan kuukauden aikana 2 kiloa eli ilmeisesti pillereissä sen verran enemmän hormoneja että ne kestopöhöttivät minua ja keräsivät jatkuvasti tuon verran nesteitä kehoon. Olen normaalipainoinen.
Jos olet herkkäihoinen niin esim. kaulahuivin karhea materiaali voi saada aikaan paukamia. Vaihda sileän puuvillahuiviin.
Poltatko tupakkaa? Minulla oli leuka ja suupielet täynnä noita kipeitä finnejä, mutta tupakanpolton lopetettuani hävisivät kuin seinään. Olen miettinyt, että suun seutu altistuu polttaessa jatkuvasti savulle, joka voi tukkia ihohuokosia.
finnit ihossa ja naamassa ovat merkki usein homoseksuaalisuudesta tai seksuaalisesta muusta synnistä kuten aviorikoksesta
Mulle tuli leukafinnejä pari viikkoa sen jälkeen kun olin lopettanut eläinperäisten tuotteiden käytön. Pukkasi ilmeisesti kaikki maidon sun muiden hormonit ihosta läpi poistuessaan elimistöstä... Sen jälkeen iho onkin ollut kirkas ja sileä.
Mulla alapään ongelmat näkyy leukafinneinä.
Ota maitohappobakteerikuuri. Eikä siis suun kautta nautittuna.