Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen poikalapsi lyhentää äidin elinikää 34 vk, tyttölapsi pidentää 23 vk. Mikä on sinun lastesi yhteisvaikutus elinikääsi?

Vierailija
04.10.2018 |

Mulla pidennystä 46 vk.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä tieto on peräisin?

Vierailija
2/44 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi poikaa ja kaksi tytärtä.

Vierailija
4/44 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 poikaa eli yli 3 vuotta lähti :/

Vierailija
5/44 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 34 - 34 + 23

45 vkoa vähennystä.

Vierailija
6/44 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa lähtee poikain myötä 68 viikkoa, mutta toisaalta tulen arvostamaan jokaista päivää, tuntia, minuuttia ja sekuntia heidän kotoamuuttamisen jälkeen kuin viimeisiäni. Mikä vapaus, mikä hiljaisuus, mikä rauha!

En vaihtaisi päivääkään pois, sillä kyllähän meikäläisen elämä olisi ollut ihan saakelin tylsää ilman noita poikia, enkä olisi edes tajunnut miten helpolla olisin päässyt.

Vierailija
7/44 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme osaa edes sikiövaiheessa tehdä mitään oikein... T. Mies

Vierailija
8/44 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 poika ja 3 tyttöä eli pidennystä 35vk jos oikein laskin

Vierailija
9/44 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertasin kerran leikkipaikalla omien poikieni ja naapurin tyttöjen valvonnan eroja. Naapurin tyttöjen äiti istui takapuolellaan koko ajan, kun tytöt leikkivät kiltisti paikallaan hiekkalaatikolla tai laskivat nätisti vuorotellen liukumäkeä. Oman poikani olivat koko ajan lähdössä karkuun, nujakoivat siitä kuka laskee ensin ja hajottivat kilpaa toistensa hiekkatekeleitä erilaisia hyvin luovia haukkumanimiä keksien. Ja ennen kuin joku alkaa vinkua siitä miten lapset vain kopioivat äitinsä käytöstä, niin kiistän kaiken!

Eli tuo tutkimustulos ei todellakaan tule yllätyksenä.

Vierailija
10/44 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien äideillä on stressihormonit korkeammalla, eikä se edes helpota lapsen kasvaessa, pahenee vain teini-iän myötä.

Vierailija
11/44 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho? Minulla on kaksi poikaa enkä koe, että he olisivat lyhentäneet elinaikaani. Lapset ovat kyllä aina olleet helppoja tapauksia, joten ehkä syy on siinä.

Vierailija
12/44 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho? Minulla on kaksi poikaa enkä koe, että he olisivat lyhentäneet elinaikaani. Lapset ovat kyllä aina olleet helppoja tapauksia, joten ehkä syy on siinä.

Toisaalta et ole vielä kuollut, joten ei voi tietää.

Vierailija
13/44 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- 34 - 34 + 23

45 vkoa vähennystä.

Samoin. Esikoinen ja kuopus poikia ja keskimmäinen tytär. Kyllä kuopus on kaikista hankalin ja hänestä olen eniten huolissani.

Vierailija
14/44 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tyttö, eli pidennystä 23vk.

Vierailija
15/44 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, ettei vanhassa artikkelissa ole linkkiä tutkimukseen, enkä ehdi/jaksa alkaa etsimään. Mietityttää moni asia tuossa. Jos tutkimuksessa on lähtökohtana olleet saamelaiset, niin en tiedä kuinka käypä se on verratessa tavalliseen kaupungissa elävään ihmiseen. Jos en olisi saanut lapsia niin olisin nyt työnarkomaani, ehkä saanut jo burnoutin ja juonut aivoni pellolle. Minun elämä ainakin näillä silmillä nähtynä todennäköisesti vain pitenee huolimatta kumpia ja miten monta lasta mulla on.

Vierailija
16/44 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertasin kerran leikkipaikalla omien poikieni ja naapurin tyttöjen valvonnan eroja. Naapurin tyttöjen äiti istui takapuolellaan koko ajan, kun tytöt leikkivät kiltisti paikallaan hiekkalaatikolla tai laskivat nätisti vuorotellen liukumäkeä. Oman poikani olivat koko ajan lähdössä karkuun, nujakoivat siitä kuka laskee ensin ja hajottivat kilpaa toistensa hiekkatekeleitä erilaisia hyvin luovia haukkumanimiä keksien. Ja ennen kuin joku alkaa vinkua siitä miten lapset vain kopioivat äitinsä käytöstä, niin kiistän kaiken!

Eli tuo tutkimustulos ei todellakaan tule yllätyksenä.

Mulla on yksi tuollainen levoton tyttö. Tosin se voipi ollakin kopio minusta... Haha.

Vierailija
17/44 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä tutkimus, itse veikkaan että mulla luvut sitäpaitsi just toisin päin jos jotain.

Vierailija
18/44 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taisteltuani uhmaikäisen poikani kanssa jälleen, en ole yhtään yllättynyt tuollaisesta välittämästä.

Tytön uhmaikä oli kliseisesti helpompi, ja itse olen vielä pyrkinyt olemaan todella tietoisesti kannustamaan tyttöä vauvasta asti villeimpiin leikkeihin, näyttämään vihansa ja kiukkunsa.

Jostain joskus luin, että pojilla on pahemmat uhmaiät keskimäärin, koska ymmärtävät tuolloin olevansa eriä sukupuolta kuin äiti, ja tämä on heille kriisin paikka.

Pojat myös kokevat tilastojen mukaan enemmän väkivaltaa vanhemmiltaan nimenomaan pikkulapsina. Varmaan siinäkin on taustalla joku alitajuntainen oletus, että poika "kestää" paremmin. Mutta en voi olla välillä miettimättä, että jospa pojat myös himpun verran enemmän pieninä koettelevat vanhempiensa hermoja. Siis tilastollisesti ajatellen, aina löytyy kilttejä poikia ja aggressiivisia tyttöjä tietysti.

Vierailija
19/44 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Science-aikakauslehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan vilkkaat poikalapset käyvät hermoille avuliaita tyttöjä enemmän

Yleistystä?

Vierailija
20/44 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

+23 vk