Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan synnyttäneen naisen rinnoista tulee maitoa?

03.10.2018 |

Jotku imettää vaan muutaman kuukauden, jotku jopa muutaman vuoden, ja osa ei ollenkaan. Mutta kuinka kauan sitä maitoa niistä rinnoista tulee? Loppuuko maidon tuleminen siinä vaiheessa kun nainen lopettaa imettämisen ja mistä elimistö tunnistaa sen? Siis voisiko nainen imettää lastaan vaikka teini-ikäiseksi asti jos haluaa? Tiedän että tyhmä kysymys, mutta olen oikeasti kiinnostunut saamaan vastauksen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidontuotanto pysyy stimuloituna vaikka vuosia käynnissä. Myös imettämisen lopettaneelta voi vielä vuoden päästä tulla vähän maitoa. On aika yksilöllistä.

Vierailija
2/11 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta minuakin kiinnostaa tämä. Stimulointi tarkoittaa siis imemistä? Tarkoittaako tämä sitä, että imetyksen lopettamisen jälkeen mieskään ei voi imeä nännejä, tai maidontulo ei lopu? Mistä tietää miten pitkä tauko pitää olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyyhän näitäkin, jotka imettää miehiä. KvG.

Adult breastfeeding

Vierailija
4/11 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista imetin 10kk. Siitä vielä vuoden päästä sain tiristettyä pari tippaa. Toisen jälkeen ei enää toiminut vaan loppui melkeen heti kun imetyskin.

Vierailija
5/11 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli maitoa vielä yli vuoden kuluttua siitä, kun olin lopettanut imettämisen. Herui jos lapsi itki tai rintoja/nännejä kosketteli. Imetin esikoista 2v ja kuopusta 1v3kk. Molempien jälkeen sama homma. Menkat puolestaan alkoi 3kk synnytyksestä tiheästä täysimetykestä huolimatta. Kummia hormonit.

Vierailija
6/11 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maitoa ei imetä rinnoista, maidon tuotanto hiipuu ja loppuu. Riippuu ihan henkilöstä tuo maidon loppuminen. Joillakin kestää vähemmän aikaa ja joillakin kauemmin se maidon tuotannon loppuminen. Itellä kesti joitakin viikkoja.

Vierailija
7/11 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli 6v, seuraavaan raskauteen.

Vierailija
8/11 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella jossain vaiheessa unohtuu imuote tai kiinnostus. Keskimäärin 3-7-vuotiaana on luonnollinen vieroittautumisikä, jos siis pelkkää lasta kuunneltaisiin.

Vierailija
9/11 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin imetyksen vuosi sitten(imetin 3kk) ja edelleen saattaa yhtäkkiä herua maitoa muutoma tippa.

Vierailija
10/11 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin yli neljä vuotta eikä maito osoittanut mitään loppumisen merkkejä. Viime ajat imetin kuitenkin enää vain pari kertaa päivässä, joten mihinkään lypsämiseen tarvinnut lopuksi turvautua vaan maidontuotanto hiipui vähitellen. Tästä on viitisentoista vuotta aikaa ja edelleen, jos ryhdyn puristelemaan, saan pisaran maitoa tulemaan.

Olen lukenut, että kerran imettäneen hedelmällisessä iässä olevan naisen maidontuotanto voidaan saada uudelleen käyntiin rintoja stimuloimalla.

Vierailija
11/11 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta minuakin kiinnostaa tämä. Stimulointi tarkoittaa siis imemistä? Tarkoittaako tämä sitä, että imetyksen lopettamisen jälkeen mieskään ei voi imeä nännejä, tai maidontulo ei lopu? Mistä tietää miten pitkä tauko pitää olla?

Maidontuotantoa stimuloi vauvan läheisyys, kosketus ja tietenkin imeminen. Vauva imee maitoa niin että nänni on kitalaessa kiinni. En usko että esim mies saisi stimuloitua samalla tavalla maidontuotantoa kuin vauva.