Miten Helsingissä voi olla niin paljon pysäköintipaikkoja?
Mä olin niin järkyttynyt kun Helsingissä oli niin paljon autoja parkissa. Kalleinkin pysäköinti mitä näin oli vain 4 euroo tunnissa. Mun mielestä autoilu pn niin väärin, että jos pitää ilmasto pilata niin sen saastepurkin pysäköinninkin pitäis olla ainakin 20 euroa tunnilta joka paikassa.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Julkinen liikenne on surkea.
Ei ole!! Autoilu on niin itsekästä, että sä lopetat sen, kohta pakolla!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ajelen viritetyllä avourheiluautolla (kakkosautona siis). Haluatko kysyä jotain?
13 litraa menee keskimäärin 98:a satasella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ajelen viritetyllä avourheiluautolla (kakkosautona siis). Haluatko kysyä jotain?
Äläpä huoli, nuo saastepurkit kielletään kohta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Missään ei ole Suomessa niin hyvää julkista liikennettä kuin Helsingissä. On ratikka, metro, bussi, juna ja vielä kaupunkipyörätkin taksista puhumattakaan.
Mä taisin nähdä sut kaupungilla, olit todella järkyttyneen näköinen ja olin vähän huolissani kun jatkoit matkaasi. Hyvä kuulla että selvisit päämäärääsi, ja jäkytyksesi syykään ei ollut läheisesi menetys tai onnettomuuteen joutuminen.
Olen ihan samaa mieltä. Liityntäliikenteeseen isommat parkkipaikat ja keskusta autottomaksi. Onneksi esim. kaupunkibulevardit tulevat rajoittamaan autoilua.
Rasistista vihapuhetta. Sä toki tiedät että suurimmat saastuttajat on köyhät kiinalaiset ja intialaiset. Miksi sä vihaat heitä noin paljon? Helppo se on syöttöporsaana täällä kanan koipireisi suupielessä köyhille ilkkua.
Tulen heti julkisilla Helsinkiin, jos keksin hyvän syyn ja VR:n lähijunien liikennöinti ei ole tasaisesti myöhässä. Ei tule tapahtumaan ihan heti. Rajoittakaa liikennettä vaan parhaanne mukaan siellä, kuoleehan ne keskustan kivijalkakaupat vähemmälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Äläpä huoli, nuo saastepurkit kielletään kohta.
Ap
Mielikuvitusmaailmassasi ehkä, mutta minä elän ihan oikeassa maailmassa jossa noin ei tapahdu.
Kerros nyt vielä, kumpi saastuttaa vähemmän: polttomoottoriauto vai sähköauto?
Kohta meillä on sähköautot eli polttoaine tulee piuhaa pitkin. Samalla katoavat kaikki saasteet, koska sähköhän on puhdasta ja halpaa.
Sittenkun päästään viron systeemiin ilmasesta julkisesta eiköhän se autoilu vähene. Mutta mistä verotulot kun bensaa ei mee ja bussit kulkee ilmaseks 🤔
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan samaa mieltä. Liityntäliikenteeseen isommat parkkipaikat ja keskusta autottomaksi. Onneksi esim. kaupunkibulevardit tulevat rajoittamaan autoilua.
Liityntäliikenteeseen? Tiesittekö, että keskustassa asuu ihmisiä. Ihmisiä, joilla voi olla asiaa rautakauppaan, mökille, töihin yms. autolla.
Jos keskusta suljetaan autoilta, miten liiketiloihin tuotaisiin tavaratoimitukset? Kuka sieltä lähiöistä asioikseen ajelisi bussilla kivijalkakauppoja pystyssä pitämään? Maksukykyiset, palvelutaloutta tukevat nettoveronmaksajat kun olisivat muuttaneet keskustasta pois...
Jos vihreät olisivat oikeasti kiinnostuneita helsinkiläisten hiukkasaltistuksesta, he voisivat panostaa sähköautoilun kannustamiseen, vrt. Oslo.
Vihreät tekevät Helsingistä kaupunkimuseon, missä on pyöräbaanaa, kävelykatuja, kaupunkibulevardeja ja muuta kivaa. Vain asukkaat puuttuvat. Kaikki lähtevät, kun pääkaupunki muutetaan keskelle Suomea Ouluun.