Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun mummo takertuu lapsiin ja kilpailee heistä

Vierailija
03.10.2018 |

Raskasta. Hän ei tajua lainkaan lasteni kasvua ja takertuu heihin aina voi akkaasti kun tulee itsenäistymisvaihe. Päivähoito, koulu jne j nyt lukio voimakkaita kriisin paikkoja.

Olen ihan kypsä. Tähän vielä yhdistetään se että kun minulla on teinin kanssa hankalaa, mummo tunkee siihen väliin kilpailemaan teinin kiintymyksestä ja esittää sitä ihanaa aikuista, kun äiti on ilkeä ja esim pitää päivärytmiä ja järjestystä.

Kohtalotovereita?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ajatella, ettei tilannetta kestä enää kauaa lapset on kohta aikuisia niin mummoaika kyllä jää vähemmälle.

Sitten sinunkaan ei tarvitse olla missään tekemisissä mummon kanssa enää.

Rajat olisi pitänyt vetää jo aiemmin, kun teinejä ei oikeen voi enää kieltää puhumasta mummolle. Mutta kestät varmasti vielä viimeiset hetket mummoa kun tähänkin asti olet kestänyt.

Tremppiä.

Vierailija
2/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tarkemmin, miten takertuu?

Minusta tuntuu, että takertuu minuun ja lapsiini.

Hän jotenkin ei hanki omia kavereita ja kivoja tekemisiä, vaan meidän seuraamisen me on elämänsisältö. Sen tuottaminen. Jotenkin ahdistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä ajatella, ettei tilannetta kestä enää kauaa lapset on kohta aikuisia niin mummoaika kyllä jää vähemmälle.

Rajat olisi pitänyt vetää jo aiemmin, kun teinejä ei oikeen voi enää kieltää puhumasta mummolle. Mutta kestät varmasti vielä viimeiset hetket mummoa kun tähänkin asti olet kestänyt.

Tremppiä.

Ei kai nyt kukaan sentään hylkää täysin mummoa, vaikka harmittaa takertuminen.

Vierailija
4/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tremppiä.

Rajat on saatu aiemmin. Nyt tuntuu että tää on nyt hoksannut wttä lapsethan on jo isoja.

Kaiken muun typerän vielä sietäisin, mutta tuo minun ja teinin väliin työntyminen on halpahintaista. Teini suuttui hänelle siitä täysin.

Vierailija
5/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro esimerkkejä. Toki voi olla, että kärjistetyt ja yksipuoliset esimerkkisi saavat anoppisi näyttämään hirviöltä, mutta oikeasti se oletkin sinä, joka tässä kipuilee oman kasvunsa ja vanhemmuudensa kanssa. Lukioikäinen nuori on myös ihan tarpeeksi vanha päättämään itse mihin menee mukaan ja mitä tekee, joten äiti on kasvatuksensa jo tehnyt aika pitkälle.

Minulla on kaksi lukioikäistä tytärtä ja he ovat hyvin fiksuja ja ajattelevia ihmisiä. Heille ei ole yhtään ongelma sanoa omaa mielipidettään kohteliaasti ja varmasti niin minulle kuin isovanhemmillekaan.

Vierailija
6/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro esimerkkejä. Toki voi olla, että kärjistetyt ja yksipuoliset esimerkkisi saavat anoppisi näyttämään hirviöltä, mutta oikeasti se oletkin sinä, joka tässä kipuilee oman kasvunsa ja vanhemmuudensa kanssa. Lukioikäinen nuori on myös ihan tarpeeksi vanha päättämään itse mihin menee mukaan ja mitä tekee, joten äiti on kasvatuksensa jo tehnyt aika pitkälle.

Minulla on kaksi lukioikäistä tytärtä ja he ovat hyvin fiksuja ja ajattelevia ihmisiä. Heille ei ole yhtään ongelma sanoa omaa mielipidettään kohteliaasti ja varmasti niin minulle kuin isovanhemmillekaan.

Loistavaa kyökkipsykolointia ventovieraalle. Syyllistämisestä täydet pisteet.

Minulla ei ole ongelmia. Teineillä ei ole ongelmia. Mummolla on pahoja ongelmia.

Ap

Vierailija
7/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tremppiä.

Lapset kun lähtee opiskelemaan, alkaa seurustella, menee töihin, muuttaa omilleen niin ei sitä mummoa ehdi nähdä välttämättä kun jouluna ja joskus.

Ja jos mummo pn ollut kiinnostunut vain lapsenlapsista eikä niiden vanhemmista niin tuskin sekään mihinkään muuttuu.

Vierailija
8/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tremppiä.

Rajat on saatu aiemmin. Nyt tuntuu että tää on nyt hoksannut wttä lapsethan on jo isoja.

Kaiken muun typerän vielä sietäisin, mutta tuo minun ja teinin väliin työntyminen on halpahintaista. Teini suuttui hänelle siitä täysin.

No jos teini suuttui niin tilannehan on hyvä, lukiolainen laittaa itse mummon ruotuun eikä anna mummon häiritä.

Vierailija
9/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tremppiä.

Lapset kun lähtee opiskelemaan, alkaa seurustella, menee töihin, muuttaa omilleen niin ei sitä mummoa ehdi nähdä välttämättä kun jouluna ja joskus.

Ja jos mummo pn ollut kiinnostunut vain lapsenlapsista eikä niiden vanhemmista niin tuskin sekään mihinkään muuttuu.

Joo, mummot on ihan turhia sitten kun ei irtoa enää hyötyä, kannattaa panostaa vähemmän niihin lapsenlapsiin ja säästää rahansa palvelutaloon

Vierailija
10/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tremppiä.

Joo, mummot on ihan turhia sitten kun ei irtoa enää hyötyä, kannattaa panostaa vähemmän niihin lapsenlapsiin ja säästää rahansa palvelutaloon

Omituista ajatella, että ihmisistä pitäisi hyötyä jotenkin. En minä ainakaan hyötynyt mummostani eikä mummo minusta. Eikä lapseni mitenkään erityisesti hyödy isovanhemmistaan tai isovanhemmat lapsistani, ihan pyyteettömästi ihmiset yleensäkkin on ihmisten kanssa eikä mikään hyöty mielessä. Jos yhdessäolo on mukavaa niin sitten on kiva olla yhdessä, jos ei niin ei ole pakko olla yhdessä.

Ei ne lapset aikuistuttuaan ehdi enää joka paikkaan, niille kehittyy ihan oma elämä jota ne elää. Se on se vanhuuden kehitystehtävä, oppia päästämään irti ja samalla ne aikuistuvat lapset kehittyy itsenäisiksi joka taas on niiden kehitystehtävä.

Vierailija
11/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole millään tavoin "hyötynyt" mummosta. Pikemminkin on ollut yksi rasittava hilattava perheenjäsen raskainakin aikoina.  Ihan itse ollaan saatu aivan kaikki hoitaa. Hän on saanut paljon iloa ja sisältöä omaan elämäänsä meiltä.

ap

Vierailija
12/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulla se ongelma on. Olet liian hallitseva ja omistava.

Vierailija
13/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sulla se ongelma on. Olet liian hallitseva ja omistava.

EI OLE.

Ei ole kohtuullista, että tekstareita ja kortteja sataa ja lapsia jopa ostetaan sinne kylään. Teinille selitetään syyllistäen koko ajan, miten tämä kohta mummon hylkää, eikä mummo enää koskaan näe teiniä.

Minua haukutaan siitä, että rohkaisen lapsia itsenäistymään ja pienenkin kinan tullen käsirysymäisestä työnnytään siihen lapseni ja minun väliin esittämään "ihanaa aikuista, joka kyllä ymmärtää vaikka äiti on ihan paska". Teineille jankutetaan koko ajan mihin kaikkeen heistä ei ole ja ei kannata edes yrittää ja voivoi kun on raskasta, älä sinä sinne opiskelemaan lähde, pysy täällä vaan.

Meille tullessa aikuisille ei edes puhuta, ovelta tuupataan syrjään, jotta päästään nopeammin lasten luo. Koko ajan slelainen ihmeellinen passiivisaggressiivinen asenne minua kohtaan.

Nyt viimeksi muutettiin meiltä viiden minuutin päähän. Kun aiemmin matkaa oli sentään bussilla puoli tuntia. Nyt piti muuttaa lähemmäs, kun "lapset kävi niin harvoin".

ap

Vierailija
14/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, ettet vaan olis ollut nuorena se äiti, joka kiukuttelee, kun mummo ei ehdi just sillä kellon lyömällä hoitamaan, kun haluaisit...

Vierailija
15/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, ettet vaan olis ollut nuorena se äiti, joka kiukuttelee, kun mummo ei ehdi just sillä kellon lyömällä hoitamaan, kun haluaisit...

En ole. Itse olemme tukiverkotta hoitaneet. Mummo ollut töissä. Me kestinneet häntä sitten mökillämme loma-ajat.

Ja jos joku lupaa olla jossain johonkin aikaan, tietenkin pitää mtös mennä silloin. Ihme kitinää.