Olen omasta tahdostani työtön tarjoilija kaupungissa, jossa kova pula tekijöistä. Kysyttävää?
Työpakotuksia tulee TE-toimistolta ja entiset työnantajat soittelevat ja kyselevät töihin. Aktiivimallia toteutan keikkatyöllä, jota teen tasan minimimäärän, jota on pakko tehdä ja joka menee ansiotulovähennykseen vaikuttamatta tukiin.
Kysyttävää?
Kommentit (10)
Jos järjestely toimii ja tuottaa onnellisuutta, ei paha ollenkaan. Palkkio/vaivasuhde saattaa myös olla kohdallaan. Olet hyvässä asemassa siinä mielessä että ex-työnantajatkin kaipaavat takaisin. Harmillista jos joutuu lähettelemään mukahakemuksia, vaikka elämäntilanne ei moista vaatisi.
Vierailija kirjoitti:
Harmillista jos joutuu lähettelemään mukahakemuksia, vaikka elämäntilanne ei moista vaatisi.
Aktiivimalli 2 ei ole vielä voimassa. Tällä hetkellä mikään pakko ei ole lähettää ensimmäistäkään hakemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmillista jos joutuu lähettelemään mukahakemuksia, vaikka elämäntilanne ei moista vaatisi.
Aktiivimalli 2 ei ole vielä voimassa. Tällä hetkellä mikään pakko ei ole lähettää ensimmäistäkään hakemusta.
On mun pitänyt hakea.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikset ota työtä? Palkan saa vedätettyä ylemmäs kun työvoimapula päällä.
En pidä ko. työstä. Turhauttavaa ja merkityksetöntä, huono hyötysuhde ja vie terveyden. Ei mitään älytöntä eroa siinä paljonko jää käteen nyt verrattuna siihen, jos työskentelisi kokopäiväisesti. Voin paremmin kun en työskentele.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtui Mary Celestellä?
Räjähdys.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtui Mary Celestellä?
Räjähdys.
Ap
Moitteettomassa kunnossa olleella aluksella räjahdys, hmm...
Ihan oikein. Monet saavat ilmaisen elämisen ja monet niin ison palkan, että muutamalla kuukausipalkalla erityisetuineen ohittaa suuren osan palkansaajien vuosituloista. Suomi ei arvosta työn tekoa. Älkäämme me suomalaisetkaan arvostako sitä. Ollaan vaan.
Mulla sama homma, paitsi että olen kokki ammatiltani. Mitta alkoi tulvia yli äyräiden kuukausi sitten, 10 työvuoden jälkeen, ja otin loparit. Onneksi oli määräaikainen joka loppui, ei tullut karenssia ja ansiosidonnainen rullaa. En siis suostunut kirjoittamaan vakinaista.
Kuukausi on mennyt lähinnä nukkuessa, urheillessa ja palautuessa. En usko että palaan vanhoihin hommiini enää ikinä. Jos nyt vuoden loppuun vain olisi ja tekisi kaikkea sitä normaalia, mistä olen jäänyt kusisen orjatyöni vuoksi paitsi vuosien ajan. Uutta ammattia miettiessä.
Mikset ota työtä? Palkan saa vedätettyä ylemmäs kun työvoimapula päällä.