Joululahja työntekijöille
Etsitään ehdotuksia hyvästä joululahjasta työntekijöille!!! Millaisesta lahjasta olet itse pitänyt? Mikä on yllättänyt positiivisesti? Mikä on ollut täysin hyödytön? Onko jotain lentänyt suoraan roskiin tai saanut lähinnä suuttumaan?
Mitään monien satojen lahjaa ei ole (valitettavasti) mahdollista harkita... Lahjan pitäisi sopia sekä miehille, että naisille.
Kommentit (77)
Ilmainen kurssi: "Kuinka voin olla tehokkaampi ja parempi työntekijä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras oli kun eräs pomon perseennuolija ehdotti, että työntekijät ostavat pomolle lahjan. Miksi ihmeessä pitäisi, emme mekään koskaan saa firmalta mitään. Taisi ostaa sitten yksinään jotain, muut eivät osallistuneet.
MInä saan joka joulu työntekijöiltäni lahjan =) ihania ovat
Varmasti annat myös itse tai firman puolesta lahjat työntekijöille tai ainakin maksat palkat ajoissa ja oikein laskettuina.
No näin voisi päätellä. Yritän pitää porukastani hyvää huolta koska itse työ ei aina ole ruusuilla tanssimista.. On kyllä todella suloista kun karskit miehet kiikuttavat jouluna yhteisen lahjan itse lahjapakettiin mytisteltynä =D
Ihan hauska lahja oli kerran, kun saatiin joululahjaksi rantapyyhe ja aurinkorasvaa!
Minusta hyviä ideoita olivat taskulamppu ja etenkin tuo hyvä keittiöveitsi. Tekisi mieli hankkiutua omista veitsistä eroon jos saisi kunnollista tilalle.
Shampanjaa voi aina antaa. Menee kiertoon sitten, jos ei itselle maistu. Museokortti? Senkin voi pistää eteenpäin, jos ei itse museoissa käykkään.
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen kurssi: "Kuinka voin olla tehokkaampi ja parempi työntekijä".
Tai "Alaistaidot" -kurssi.
Kyllä paras muistamani lahja oli kaikille - siis kaikille - firman työntekijöille - yllättäen maksettu ylimääräinen 13. kuukauden palkka. Maksettiin vielä 15. joulukuuta.
Lahjakortti vertautuu rahaan ja on periaatteessa veronalaista tuloa.
Viinipullo on hyvä. Jos ei juo ite voi antaa lahjaksi jollekin ja jos on juoppo niin ei se mistään pomon lahjasta johdu se alkoholiongelma.
Miehen työnantaja antaa jouluna aina ison salkullisen juustoa ja viinipullon. Nam!
Lahjakortit kai ovat yleisesti tykättyjä, vaikka kyllähän siitäkin joku saa mielensä pahoitettua, kun Lidlin vannoutunut asiakas saa s-ryhmän lahjakortin. Palkalliset vapaapäivät ja raha varmasti kelpaavat kaikille!
Mimmoset on hyvät kokkiveitset? Osaako joku suositella tarkemmin...
Vierailija kirjoitti:
Mimmoset on hyvät kokkiveitset? Osaako joku suositella tarkemmin...
No ammatti-kokit on erikseen mutta tämmöiselle tavalliselle tallaajalle esim Victorinoxit on jo luksusta.
Mikään tavaralahja ei ikinä miellytä kaikkia.
Miehen työpaikalta tulee joka joulu näitä lahjapakkauksia. Yksikin vuosi kaksi satiinipussilakanasettiä. Ihan kiva, mutta kun meillä on tuplapeite. Toisena vuonna herkkukori, josta sitten jouduttiin puoliväkisin tyrkyttämään miehen sukulaisille yli puolet, koska muuten olisivat menneet vanhoiksi. Kylpysettejä tullut useampana vuonna - pyyhkeet ihan ok, mutta pesuaineet lojuvat vielä vuosien päästäkin käyttämättöminä jossain kaapin nurkassa. Viime vuonna tuli jotain ihme Suomi 100 -rihkamaa. Aalto-vaasin sai muilutettua kiertoon, mutta toi Suomen muotoinen vati on kyllä ongelma, en viitsisi roskiinkaan heittää, mutta kenelle sen kehtaisi lykätä?
Paras vaihtoehto: bonusraha tilille. Näin onneksi toimitaan omalla työpaikallani.
Paras joululahja oli lahjakortti tavarataloon. Toivoisin saavani museokortin, mutts esim. Leffaliput mitä olemme joskus saaneet, niin on myös kivoja.
Lahjat eivät ole ongelma. Meillä on paljon yhteistyökumppaneita, joten joskus lahjojakin tulee paljon. Osa tietysti tulee omaan käyttöön. Yhtenä vuonna huomasin, että yksi kaappi oli jo täynnä erilaisia juomia. Mutta niistä kun jakoi kaikille sukulaisille, niin vähiin menivät. Ja kaikkea krääsää saa annettua koulun myyjäisiin arpajaispalkinnoiksi. Ja keittiövälineet, lakanat, pyyhkeet ovat tarpeellisia suvun opiskelijoille.
Ei mitään tavaraa! Paras on joku elämys /palvelu, jonka lahjansaaja voi nauttia haluammassaan seurassa.
Ei tule mieleen kuin huonoja ja melko huonoja lahjoja. Pienen pieni käsipyyhe, heijastin firman logolla, meikkipussi, A6-kokoinen kopiokoneella monistettu ohut mustavalkoinen vihkonen joulurunoja. Viime vuonna ei mitään.
Mä saan joka vuosi kaksi palkallista vapaapäivää joulun yhteyteen. Ihan paras!
Pilli kirjoitti:
Paras joululahja oli lahjakortti tavarataloon. Toivoisin saavani museokortin, mutts esim. Leffaliput mitä olemme joskus saaneet, niin on myös kivoja.
Itse asiassa verottaja kieltää lahjakortit, ne katsotaan veronalaiseksi palkaksi. Älä kysy syytä, näin vain on. https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/ohje-hakusivu/48737/merkkipa…
Tuolta kohta palkaksi katsottava lahja. Eli jos työntekijä saa valita lahjan, se on verollista palkkaa, lahjakortit on verrattavissa siihen. Tämä ei ole mun mielipide siis, vaan ihan verottajan ohje.
Meillä on aikaisempina vuosina firma ostanut joululahjaksi työntekijöille joulukinkun/kalkkunan paikallisesta kauppahallista. Välillä on saanut "koodin", jolla voi valita lahjavalikoimasta mieluisen tai olla valitsematta.
Turhia ovat olleet firman mainostuotteet, kuten yhtenä vuonna saatiin reppu, jossa on jättimäinen firman logo ja reppu on pieni ja huono selkään.
Kaikkein paras lahja on raha, vaikka verottaja ottaakin siitä oman osuutensa. Palkallinen vapaapäivä on myös erittäin hyvä. Lahjakortti myös ok, ässän on siitä hyvä että se kelpaa ravintoloissakin. Edellisessä työpaikassa saatiin yleensä asiakkailta pomolle tulleet suklaarasiat.
Parhaat (ja ainoat) ovat olleet kassillinen herkkuja ja lahjakortti ruokakauppaan. Jos saisi jotain tavaralahjaa, olisi mahdoton ostaa jokaiselle sopivaa.