Vasemmistoa äänestävä, miksi sinä et tahdo säästää vanhuuden tai pahan päivän varalle?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Lähimmäinen on ihan naapurikin ja kaikki muut ihmiset, joita näet.
ap
Ahaa, eli jos mulla tulisi tiukka paikka taloudellisesti elämässä ja tarvisin apua vaikka vuokran maksuun, niin voisin vaan marssia vaikka mun lähikaupan kassan luo ja sanoa, että lainaatko muutaman satasen kun pitäisi saada vuokra maksettua? :D Jos kerran kaikki, joita näen on lähinmäisiä.
Työmarkkinatuesta ei juurikaan niitä säästöjä voi kehitellä.
'Kalmasen Kake' se kumminkin koukkaa lopulta koko potin, ellei sitten sukulaiset pääse haaskalle...
Ei kun se tiukka paikka ei tule silloin kun jätät vuokran maksamatta vaan se tuli jo aikaisemmin. Ennakoi. Älä vuokraa liian kallista asuntoa ja maksa vuokra ennen muita kuluja. Vain jos sairastut, on tiukkaa, mutta sitä varten juuri tarvitset pahanpäivänvaraasi. Jos ei ole varaa asua isossa kaupungissa voi muuttaa muuttotappiokuntaan jo ennenkuin on liemessä.. Maalla voi kerätä vaikka käpyjä (mänty 1,2€/l) ja palalta kaupunkiin, kun on säästöjä, jos kaupunkiympäristö sattuu viehättämään enemmän.
ap
Tahtoisin säästää, mutta rahat menevät syömiseen, vaatimattomiin asumiskustannuksiin ja muihin pakollisiin kuluihin.
Olen vasemmistolainen ja hyväpalkkaisessa työssä. Säästän tulevaisuuden varalle kuten jokainen muukin tuntemani ihminen. Älä leimaa ihmisiä typeriksi vaikket itse olekaan poliittisesti samaa mieltä.
Pyrin säästämään sen mitä pystyn, mutta yhdistelmällä pienipalkkainen työ ja korkeat asumiskustannukset ei paljon säästöön jää. Joskus haluaa kuitenkin vähän kuluttaakin, esimerkiksi ostaa jonkun meikkituotteen tai käydä leffassa. Joka kuukausi ei tietenkään näihinkään ole varaa. Osakesäästäminen ei kiinnosta eikä se myöskään palvelisi tarpeitani.
Kuka nyt heti ensimmäisenä olisi rahaa antamassakaan, kun raha-asioista olisi opeteltava huolehtimaan itse? Minä ainakin tahdon kuulla miten menee ja miksi?
Yksilön mahdollisuudet vähenevät sitä mukaa, että kuinka monta kertaa hän käyttää väärin saamansa uuden mahdollisuuden. Voin lahjoittaa rahaa, jos katson, että syyt miksi henkilö tarvitsee rahaa ovat sellaisia, että hän ei voi itse niitä korjata ja jos voin varmistaa, että rahat menee siihen mihin kuuluukin.
ap