Yrittäjäjohtaja ihmettelee yritysten Yle-veroa: "En ole nähnyt vielä yhtään osakeyhtiötä, joka katsoo televisiota"
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/artikkeli-1.309815
Oon nähnyt aika monta yritysjohtajaa, jonka systeemiajattelu ihan hyvää. Sellaisia, jotka tajuaa että esim. työntekijä joka on kattonut lapsena ylen dokkareita on voinut kiinnostua tekniikasta tai luonnosta, saanut tietoa politiikasta jne.
Ja olenpa joskus yleltä nähnyt uutisissa kuinka osakeyhtiö, ihan peräti pörssiyhtiökin, on esimerkiksi tuhonnut vesiä ilman mitään seuraamuksia. Ihmetteleeköhäm johtaja koskaan sellaisia kummallisuuksia?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä osakeyhtiössä, jossa on paljon televisioita eri puolella. Toki useimmin ne toimii screeneinä, mutta kyllä niistä katsotaan isoja urheilukilpailuja tai yllättäviä uutistapahtumia.
Niin, entä sitten? Ei se osakeyhtiö siellä niitä televisioita, vaan ihmiset. Ihmiset jotka ovat jo maksaneet yleveronsa joten heillä on oikeus katsella telkkaria vaikka 24/7, töissäkin jos työnantaja sallii.
t. eri
Mutta useimmilla työpaikoilla soi kyllä radio. Ei välttämättä Ylen kanavat, mutta kuitenkin.
So? Kaikki maksaa veroja sellaisesta mitä eivät itse käytä.
Ahvenanmaalla ei tätäkään tarvitse maksaa. Siellä on oma tv-maksu sikäläisen tv-yhtiön rahoittamiseksi, mutta se menee vain, jos omistaa telkkarin.
Olen töissä osakeyhtiössä, jossa on paljon televisioita eri puolella. Toki useimmin ne toimii screeneinä, mutta kyllä niistä katsotaan isoja urheilukilpailuja tai yllättäviä uutistapahtumia.
Yle veroa joutuu maksamaan myös ne ulkomailla asuvat, jotka saavat eläkkeensä Suomesta. Tuttavamme asui Suomessa liki 40 vuotta, kävi töissä, ja muutti sitten eläkkeellä kotimaahansa. Maksaa Yle veroa, vaikkei käytä suomalaista mediaa, sekä kotimaansa tv- lupamaksuja. Ei se hänen talouttaan kaada, mutta tuntuu tosi oudolta.