Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka matkustaa ulkomaille ainoastaan Streetviewiä selaamalla?

Edelläkävijä
02.10.2018 |

Täällä on yhdellä käsi pystyssä. Itse en ole koskaan käynyt ulkomailla muten kuin Googlemapsi katunäkymää selailemalla. Minusta matkustaminen on kivaa ja avartavaa, eikä tarvitse pelätä sitä että joku tuntematon yrittää tulla puhumaan sinulle tai tehdä tuttavuutta. Olen vieraillut tällätavoin myös monissa Suomen paikkakunnissa ja kaupungeissa poistumatta koskaan omasta kotikunnasta. Tämä on ekomatkailun tulevaisuutta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän streetview'ta matkojen suunnitteluun. Rakastan suunnitella reissuja, haen aina etukäteen tosi paljon tietoa ja teen omaan käyttöön monisivuisia "esitteitä" eli nappailen kuvia juuri tuolta streetview'sta esim. majapaikan ympäristöstä tai pikkukylistä, joihin voisi tutustua vuokra-autolla jne.

Vierailija
2/25 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kyllä katsomassa etukäteen esim. varaamani hotellin ympäristöä ja palaan joskus katsomaan tuttuja paikkoja nostalgiamielessä.

Kerran löysin myös hauskan streetviewiin perustuvan pelin, jossa sijainti saattoi olla mistä päin maailmaa tahansa ja piti arvata, missä ollaan. Ensin piti tietysti sieltä korvesta hakeutua ihmisten ilmoille, jotta ensimmäisestä tienviitasta / katukyltistä sai edes maan kielen selville ja sitten piti vain alkaa haarukoimaan eri vaihtoehtoja muuten näkemänsä perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän streetview'ta matkojen suunnitteluun. Rakastan suunnitella reissuja, haen aina etukäteen tosi paljon tietoa ja teen omaan käyttöön monisivuisia "esitteitä" eli nappailen kuvia juuri tuolta streetview'sta esim. majapaikan ympäristöstä tai pikkukylistä, joihin voisi tutustua vuokra-autolla jne.

Mieluummin se streetview kuin se että menee sinne itse paikalle. Ekologista ja ihmisystävällistä.

Ap

Vierailija
4/25 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin katselen usein mahdollisimman syrjäisiä kohteita, minne ei varmasti tulisi oikeasti mentyä. Onkohan sellaista ohjelmaa, millä streetview:n saisi liitettyä rattipolkimiin, niin voisi ajella melkein oikeasti joka paikkaan?

Vierailija
5/25 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin katselen usein mahdollisimman syrjäisiä kohteita, minne ei varmasti tulisi oikeasti mentyä. Onkohan sellaista ohjelmaa, millä streetview:n saisi liitettyä rattipolkimiin, niin voisi ajella melkein oikeasti joka paikkaan?

Minulle riittäisi sekin, että saisi sen menemään ikään kuin videona, ettei tarvitse itse rullailla koko ajan.

Vierailija
6/25 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle riittäisi sekin, että saisi sen menemään ikään kuin videona, ettei tarvitse itse rullailla koko ajan.

Eikös se joku mies polkenut koko Euroopan halki kuntopyörällä ja poistumatta kotoaan.

Vierailija
7/25 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin se streetview kuin se että menee sinne itse paikalle. Ekologista ja ihmisystävällistä.

Ap

Ekologista, kyllä, ja tunnen huonoa omaatuntoa matkustamisestani. Toisaalta se on minun intohimoni ja asia, josta olen lapsesta saakka haaveillut. Poden maailmantuskaa lentämisestäni, mutta omia ekotekojani ovat julkisten kulkuvälineiden käyttö, se etten ole halunnut kuin yhden lapsen ja että olen ollut yli 20 vuotta kasvissyöjä (ja käytän mahdollisimman paljon lähellä tuotettuja kausivihanneksia sen lisäksi, että kasvatan osan itse).

Vierailija
8/25 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ekologista, kyllä, ja tunnen huonoa omaatuntoa matkustamisestani. Toisaalta se on minun intohimoni ja asia, josta olen lapsesta saakka haaveillut. Poden maailmantuskaa lentämisestäni, mutta omia ekotekojani ovat julkisten kulkuvälineiden käyttö, se etten ole halunnut kuin yhden lapsen ja että olen ollut yli 20 vuotta kasvissyöjä (ja käytän mahdollisimman paljon lähellä tuotettuja kausivihanneksia sen lisäksi, että kasvatan osan itse).

Etkö voisi hillitä kokemaasi paloa virtuaali matkailulla? VR lasit vain päähän, streetweiv käyntiin ja olet oikealla reissulla

Vierailija
9/25 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan eri asia käydä paikan päällä. 

Vierailija
10/25 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Etkö voisi hillitä kokemaasi paloa virtuaali matkailulla? VR lasit vain päähän, streetweiv käyntiin ja olet oikealla reissulla

En voi. En voi virtuaalisesti haistaa ja maistaa enkä tavata ihmisiä.

Vierailija
11/25 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin matkustelen oikeasti, mutta sen puutteessa streetview tarjoaa kyllä viihdettä läppärin ääreen! Pariisissa olen ehkä eniten seikkaillut. Tänään voiskin lähteä vaikka Etelä-Amerikkaan, oiskohan Buenos Aires mitään...? 

Vierailija
12/25 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En voi. En voi virtuaalisesti haistaa ja maistaa enkä tavata ihmisiä.

Kotonakin voi haistella ja maistella vaikka vessan pöntöstä jos joku niin haluaa. Ja ihmisiä voi vaikka tavta Facebookissa jos on niin kova tarve.

Vierailija
13/25 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onse hiukan kivempaa käydä Malediiveillä ihn oikeesti.

Vierailija
14/25 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onse hiukan kivempaa käydä Malediiveillä ihn oikeesti.

Mutta streetweivillä selaamalla ei tarvitse syylistyä siihen että oman matkailun takia Malediivijä ei enää ole. Nyt ilmastonlämpenemisen vuoksi Malediivit uhkaavat hukkua nousevan veden alle.

15/25 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe sitä ihan matkustelemiseksi, mutta silloin tällöin seikkailen vierailla mailla Streetview'ssä. Tykkään myös käydä lapsuuden asuinseutuni paikoissa. Se harmittaa joskus, että metsäpoluille ei pääse. Joskus nimittäin Streetview'ssä näkyy tuttu metsäpolun alku. Olisi kiva käydä lapsuuteni metsiä tutkimassa. Ehkä se on tulevaisuudessa mahdollista?

Vierailija
16/25 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huoh...

Perjantaina lähtö reissuun ja hotellin lähiympäristö on tutkittu Streetwiewillä.

Vierailija
17/25 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on se ettei kotoaan tarvitse poistua ja säästää myös samalla rahaa.

Ap

Vierailija
18/25 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meidän perhe lähtee perjantaina oikein mielellään pois täältä lämpimään...

Vierailija
19/25 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ymmärrämme jo, että sinä tykkäät toimia noin. Minä haluan ihan oikeasti paikan päälle ja siksi käytän nettiä vain suunnitteluun.

Vierailija
20/25 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama asia se loppujenlopuksi on meneekö itse paikanpäälle vai katsooko katunäkymästä. Samat maisemat ne on vaikka ei vaivautuisikaan poistumaan kotoa.