Antibioottiallergia, koska oireet loppuu
Söin siis amoksisilliinia 3 tabun verran kun alkoi oireet. Punaset posket ja kutina. Tästä on nyt tasan 6 päivää. Sen jälkeen on tullut punoitusta myös rintakehän ja vatsan alueelle. Välillä myös kutittaa ja kihelmöi joka paikasta ja kurkkua polttaa vähäsen vähän väliä.
Oon vetänyt Kestine antihistamiinia mutten tiedä auttaako se. Pitääkö tästä nyt marssia lääkäriin vai ootella vaan että tuo lähtee pois?
Kommentit (6)
Penisilliiniallergia voi olla hengenvaarallinen. Histecciä kitaan ja kortisonivoidetta. Kyllä se kestää pari vk ainakin. Itse sain samasta lääkkeestä pian kuurin loputtua.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko vedät? Lääkäri määräsi voimakkaammat antihistamiinit ja kortisonivoidetta. Voit ainakin voidella ihosi hydrokortisonilla? Antibioottiallergiassa voi tulla krooninen ihottuma. Se voi kestää vaikka vuoden! Hyvä kun huomasit oireet näin pian.
Ehdin syödä kuurin loppuun, ja sitten vasta ymmärsin katsoa itseäni peilistä! Olin silti onnekas, kun ihottuma kesti vain neljä viikkoa. Antihistamiini väsytti paljon, kun sitä joutui syömään niin suuria annoksia ja vielä ihottuman helpotettua taisi olla että kaksi viikkoa pienentyvillä annoksilla täytyi ottaa, joten kysy lääkäriltä sellaista antihistamiinia, joka väsyttäisi vähemmän.
Kestine 10mg 2 kertaa päivässä. Ja olen voidellut hydrokortisonivoiteella, tosin kyseinen voide on pari kuukautta vanha.
Heti kun huomasin oireet (voimakas ihottuma ja kutina), menin uudelleen lääkäriin. Lääkäri käski lopettaa välittömästi antibioottikuurin siihen paikkaan ja määräsi allergialääkettä (Xyzal), kortisonitabletteja ja kortisonivoidetta. Noin viikko meni, että oireet poistui kokonaan. Valitettavasti sen aineen poistuminen elimistöstä kestää ja ilmeisesti sen takia oireilu ei lopu ihan päivässä parissa lääkityksestä huolimatta, mutta toki ne lievittää oireita ja estää niiden pahenemista.
En enää muista, että paljonko tarkalleen otin, mutta se oli monin kertaisesti sen mitä normaalisti otan. Minulla on muitakin allergioita kuin penisilliini. Sinun kannattaa varmasti soittaa sairaanhoitajalle ja kysyä sopivaa määrää. Parasta hoitaa riittävän tehokkaasti, jotta ei muuttuisi krooniseksi.
1.
Paljonko vedät? Lääkäri määräsi voimakkaammat antihistamiinit ja kortisonivoidetta. Voit ainakin voidella ihosi hydrokortisonilla? Antibioottiallergiassa voi tulla krooninen ihottuma. Se voi kestää vaikka vuoden! Hyvä kun huomasit oireet näin pian.
Ehdin syödä kuurin loppuun, ja sitten vasta ymmärsin katsoa itseäni peilistä! Olin silti onnekas, kun ihottuma kesti vain neljä viikkoa. Antihistamiini väsytti paljon, kun sitä joutui syömään niin suuria annoksia ja vielä ihottuman helpotettua taisi olla että kaksi viikkoa pienentyvillä annoksilla täytyi ottaa, joten kysy lääkäriltä sellaista antihistamiinia, joka väsyttäisi vähemmän.