Käyn joka päivä työkkärin sivut läpi mutta ei vaan löydy mitään! Ne vähät jotka löytyy, niitä en ole saanut.
Tietysti edelleen haen kaikkiin joihin vaan voin päästä. En vaan vielä ole haastattelujen jälkeen saanut yhtäkään niistä paikoista. Nyt ei enää tunnu edes löytyvän mitään. Mitä tässä nyt voi tehdä? En haluaisi olla työtön.
Kommentit (6)
Entä jos toimisit kuten työnhakuvalmennuksessa on neuvottu eli etsisit töitä muualtakin kuin te-palvelut.fi sivuilta. LinkedIn, Monsteri, kaverit, sukulaiset, entiset työkaverit jne.
Tee avoimia hakemuksia firmoihin, joissa haluaisit työskennellä. Itse työllistyin niin.
Laitat kaikkiin mahdollisiin rekrytointipalveluihin (oikotie, monster, mercuri urval, mitä näitä nyt on) CV:si ja työpaikkavahdit päälle, samoin LinkedIniin aktivoit itsesi työtä aktiivisesti hakevaksi, lähettelet avoimia hakemuksia kiinnostaviin firmoihin, pyydät kavereita ja sukulaisia pitämään silmät ja korvat auki, otat yhteyttä rekryfirmoihin ja käyt siellä juttelemassa, jotta olet heillä muistissa, jos ja kun sopiva paikka aukeaa ja tietävät sinusta enemmän kuin vain täytetyn lomakkeen.
Joo ei läheskään kaikkia paikkoja löydy sieltä työkkärin sivuilta, kannattaa ehdottomasti etsiä muutkin työnhakusivustot läpi ja firmojen omillakin nettisivuilla saattaa olla erikseen rekry-osio, jota kautta voi laittaa vaikka avoimen hakemuksen, jos ei muuten sillä hetkellä ole paikkoja auki.
Riippuu täysin minkä alan töitä haet. Jos mun alan töitä edes on, niistä ilmoitetaan vain tietyillä s-postilistoilla, jonne täytyy itse löytää tiensä.
Jos on ollut jossain työpaikassa, kannattaisi pitää yhteyttä entisiin työkavereihin, heiltä usein kuulee jos jotain uusia projekteja sun alalla on tulossa.
Katso ensin monster ja oikotie, siellä ne duunit ovat.
Sen lisäksi lähetä tietosi kaikkiin vuokrafirmoihin.