Työttömänä voi kehittää itseään monipuolisemmin kuin työelämässä ollessa.
On aikaa harjoitella kaikkea ja tulla kaikessa paremmaksi ja paremmaksi. Ei ole rajoitteita vaan voi harrastaa useita eri harrastuksia täysipainotteiseksi. Työelämässä ollessa oli hyvä jos ehti joka päivä edes jotain vähän harrastaa. Siinä ei kehittynyt murto-osaakaan verrattuna työttömänä oloon. Kaiken lisäksi ehtii myös lukemaan todella paljon. Aion jatkaa tätä the very best-elämäntapaa hautaan asti. Kehitystä haittaaville aikasyöpöille, kuten työelämälle sanon thyiii.
Kommentit (13)
Mun mielestä sun(kin) kehityksen avain olisi siinä, että päästäisit nyt vihdoin irti siitä jatkuvasta vertailusta työssäkäyviin (jokapäiväiset avaukset aiheesta). Elämä menee eteenpäin, kaikilla.
Mitäs sitten? kirjoitti:
Entäs kun määräävät sinut työkokeiluun karenssin uhalla?
Saikutan tietenkin. Noista velvoitteista selviää helposti, eikä saikuttamalla tule sanktioitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sun(kin) kehityksen avain olisi siinä, että päästäisit nyt vihdoin irti siitä jatkuvasta vertailusta työssäkäyviin (jokapäiväiset avaukset aiheesta). Elämä menee eteenpäin, kaikilla.
Jos aihe kiinnostaa minua, niin teen halutessani kyseisestä aiheesta niin monta avausta kuin haluan. Et sinä täällä määritä muiden puolesta sitä mistä he haluavat keskustella. Miksi edes pyrit rajoittamaan muita keskustelijoita? Oletko sinä mielestäsi parempi ihminen, jolla on muita paremmat puheenaiheet?
Mä taas koen, että kehityn tosi paljon töissä. Jos olisin työttömänä, niin minulla ei olisi samalla tavalla mahdollisuuksia kehittyä tällä saralla. Toki voisin tehdä/ harrastaa jotain muuta, mutta se olisi sitten erilaista. Minulla on kokemusta. Harrastin tosi paljon silloin, kuin olin lasten kanssa kotona niitten ollessa pieniä, mutta se oli erilaista kehitystä.
Kyllä parasta on löytää tasapaino kehittävän, palkitsevan työn ja vapaa-ajan välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aihe kiinnostaa minua, niin teen halutessani kyseisestä aiheesta niin monta avausta kuin haluan. Et sinä täällä määritä muiden puolesta sitä mistä he haluavat keskustella. Miksi edes pyrit rajoittamaan muita keskustelijoita? Oletko sinä mielestäsi parempi ihminen, jolla on muita paremmat puheenaiheet?
Ole hyvä, jos siltä tuntuu, tosin sanomasi on ristiriidassa toimintasi kanssa. Jos tavoitteenasi on itsesi kehittäminen kun aikaa on ja harrastuksiakin satoja, tuntuu jotenkin hassulta, että avauksesi eivät pääse asiassa eteenpäin vaan pyörivät edelleen saman teeman eli vertailun ympärillä. Olisi mielenkiintoista saada tarinalle jatkoa, sillä tilausta vapaaehtoisten työttömien tarinoille todella olisi. Etkö sittenkään ole ihan tyytyväinen valintoihisi, elätkö vielä kuherruskuukautta (uusi pyörästä loikkaaja), vai haetko vain provokaatiota, johon harvat enää tarttuvat aiheen ollessa jo läpikaluttu?
Työttömiä on syyllistetty mielin määrin, joten hyvä vaan, että kirjoitetaan enemmissä määrin myös työttömyyden hyvistä puolista. Saattaa vaikka joidenkin työttömien silmät aueta.
Nostan vain ärsyyttääkseni niitä, joita ärsyttää nautiskelevat työttömät. Hihihi.
T:Nautiskeleva työtön, elämäntapalomailija
Riippuu miltä kantilta katsoo. Urahaaveista voit tietysti luopua ja sen sijaan opiskella viittä eri kieltä millä et välttämättä tee yhtään mitään.
Ap, mitä harrastat ja missä asiassa/asioissa kehityt?
Tervettä toimintaa. Jos ei rahkeet riitä työelämään, kannattaa jo oman mielenterveyden takia etsiä muita pätemisen alueita.
Mikset kehitä itseäsi niin hyväksi jollakin alalla, että voisit hankkia elantosi sillä?
Entäs kun määräävät sinut työkokeiluun karenssin uhalla?