syksy ja pyöräily
Käytättekö pyöräilessä näin syksyllä kypärä ja heijastinta?
Kommentit (11)
Pyörässä on heijastimet ja kypärä on päässä aina pyöräillessä sekä pyörässä vielä valo pimeällä.
Kyllä, pyörässä on pakkokin olla heijastimet ja etuvalo, sitten mulla on punainen takavalo ja käytän yleensä kypärää. Ei se aina ole, mutta siihen on tottunut niin että tuntuu oudolta ajaa ilman. Hankin seuraavaksi valopantakypärän. Kunhan tulee pakkasia, niin nastoja alle. Joka käsilaukussa ja takissa on heijastin. Pyöräilen läpi talven.
Käytän ja olen lisännyt kypärään heijastinteippiä ja otsalampun. Pyörässä myös valo ja heijastimet.
Heijastimia ja lamppua käytän mutta pottaa en päähän laita. laitan toivon mustaan jäähän, jospa se joku aamu yllättäisi. Käsi tai jalka kipsissä vapauttaisi työkkärin orjuudesta. Huonosti menee kuten haaveesta näkee.
Kyllä käytän. Asun pienessä kunnassa ja pyörälenkille tulee väkisin mukaan ajoa tien laidassa koska kaikkialla ei ole pyöräteitä. Näiden osuuksien takia käytän myös heijastinliiviä, koska olen auton ratissa aina niin kovin kiitollinen heijastinliivien käyttäjille: liivi on välittömästi tunnistettava ja tarpeeksi iso kohde siinä missä yksittäinen, silloin tällöin vilkkuva heijastin vaatii aivoilta enemmän tulkintaa.
Valot ovat onneksi kehittyneet viime aikoina huimasti. Jos pyörässä ei ole napadynamoa ja siinä lamppua, voi 60 eurolla ostaa ladattavan lampun jonka valossa myös oikeasti näkee itse asvaltin railot, kuopat, kaljapullot yms. kohteet.
Päässä pipo ja pyöräilykypärä löysästi takaraivolla. Valot ja heijastimet...Siinä suomalainen perus pyöräilijä
Heijastinta en kyllä erikseen käytä, kun pyörässä on kuitenkin kissansilmät ja heijastilet edessä ja takana, sekä tietysti valo.
Vierailija kirjoitti:
Heijastinta en kyllä erikseen käytä, kun pyörässä on kuitenkin kissansilmät ja heijastilet edessä ja takana, sekä tietysti valo.
Entä kypärä?
Valo on ja pyörässä heijastimet. Takavalo en käytä vaikka sellainen on. Kyrpärä on myös päässä aina joskus
Kyllä. Tuohon vielä lisäksi valot.