Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

syksy ja pyöräily

Vierailija
02.10.2018 |

Käytättekö pyöräilessä näin syksyllä kypärä ja heijastinta?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tuohon vielä lisäksi valot.

Vierailija
2/11 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörässä on heijastimet ja kypärä on päässä aina pyöräillessä sekä pyörässä vielä valo pimeällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pyörässä on pakkokin olla heijastimet ja etuvalo, sitten mulla on punainen takavalo ja käytän yleensä kypärää. Ei se aina ole, mutta siihen on tottunut niin että tuntuu oudolta ajaa ilman. Hankin seuraavaksi valopantakypärän. Kunhan tulee pakkasia, niin nastoja alle. Joka käsilaukussa ja takissa on heijastin. Pyöräilen läpi talven.

Vierailija
4/11 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ja olen lisännyt kypärään heijastinteippiä ja otsalampun. Pyörässä myös valo ja heijastimet.

Vierailija
5/11 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastimia ja lamppua käytän mutta pottaa en päähän laita. laitan toivon mustaan jäähän, jospa se joku aamu yllättäisi. Käsi tai jalka kipsissä vapauttaisi työkkärin orjuudesta. Huonosti menee kuten haaveesta näkee.

Vierailija
6/11 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käytän. Asun pienessä kunnassa ja pyörälenkille tulee väkisin mukaan ajoa tien laidassa koska kaikkialla ei ole pyöräteitä. Näiden osuuksien takia käytän myös heijastinliiviä, koska olen auton ratissa aina niin kovin kiitollinen heijastinliivien käyttäjille: liivi on välittömästi tunnistettava ja tarpeeksi iso kohde siinä missä yksittäinen, silloin tällöin vilkkuva heijastin vaatii aivoilta enemmän tulkintaa.

Valot ovat onneksi kehittyneet viime aikoina huimasti. Jos pyörässä ei ole napadynamoa ja siinä lamppua, voi 60 eurolla ostaa ladattavan lampun jonka valossa myös oikeasti näkee itse asvaltin railot, kuopat, kaljapullot yms. kohteet.

Vierailija
7/11 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässä pipo ja pyöräilykypärä löysästi takaraivolla. Valot ja heijastimet...Siinä suomalainen perus pyöräilijä

Vierailija
8/11 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastinta en kyllä erikseen käytä, kun pyörässä on kuitenkin kissansilmät ja heijastilet edessä ja takana, sekä tietysti valo.

Vierailija
9/11 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heijastinta en kyllä erikseen käytä, kun pyörässä on kuitenkin kissansilmät ja heijastilet edessä ja takana, sekä tietysti valo.

Entä kypärä?

Vierailija
10/11 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käytän.

Vierailija
11/11 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valo on ja pyörässä heijastimet. Takavalo en käytä vaikka sellainen on. Kyrpärä on myös päässä aina joskus