Paljonko rahaa 120 km autokyydistä?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän. Ajaisiko kaveri tuon matkan muutenkin vai lähteekö se viemään sua ihan varta vasten?
Jos kyytikuvio on se että olette menossa esim. jollekin keikalle kimpassa sinne 120km päähän niin maksaisin puolet bensakuluista. Jos taas kaveri lähtee viemään sua noin pitkän matkan vaikka lentokentälle tai juna-asemalle ilman että hänellä on itsellään mitään tarkoitusta ajomatkalle niin sitten maksaisin bensat kokonaan ja vaivanpalkkaa vaikka 20-30€.Bensan hinta on pieni osa autoilun kustannuksista. Pummille kävely tekee hyvää.
Mitä muita kustannuksia autoilusta tulee bensan lisäksi? Katsastus ja joku vakuutus tietysti joo mutta mitä muuta? Kuljen itse julkisilla eikä mulla edes ole ajokorttia joten en oikeasti tiedä.
Varsinainen urpo. Autonhan saa ilmaiseksi, huoltokin on maksutonta, parkkeeraaminen ei maksa mitään. Lista on melko loputon.
Ota herne nenästä ja sano minulle, että se auto siinä reilussa sadassa kilometrissä kuluu ihan kauheasti. Turha riehua noin paljon auton muista kustannuksista, jos sitä autoa ei ole hankittu yksin tätä kyseistä matkaa varten.
Idiootti! Myös ne 120 km maksavat sen 50 snt/km.
Niin mutta kun se tuttu ajaa sen matkan joka tapauksessa! Ap tuskin painaa niin paljon, että auton kuluminen muuttuu siitä merkittävästi. HALLOO?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis lähellä asuva tuttava pyysi samaan kyytiin kun ollaan menossa samaan tilaisuuteen toiseen kaupunkiin. On mulla toki omakin auto että sillä toki selviän halvalla jos meinaatte että 100 e pitäisi maksaa :D mun auto kuluttaa niin vähän että ajattelin 15 e riittävän hyvin, siinä olisi "muutama kolikko vaivanpalkkaa" vaikka mitään ylimääräistä vaivaa tuttavalle ei tule kun itse pyysi kyytiin.
Ap
Jos joku itse pyytää kyytiin, se on ihan selvä homma, ettei rahasta tarvitse puhua.
Tässä tuli vastaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän. Ajaisiko kaveri tuon matkan muutenkin vai lähteekö se viemään sua ihan varta vasten?
Jos kyytikuvio on se että olette menossa esim. jollekin keikalle kimpassa sinne 120km päähän niin maksaisin puolet bensakuluista. Jos taas kaveri lähtee viemään sua noin pitkän matkan vaikka lentokentälle tai juna-asemalle ilman että hänellä on itsellään mitään tarkoitusta ajomatkalle niin sitten maksaisin bensat kokonaan ja vaivanpalkkaa vaikka 20-30€.Bensan hinta on pieni osa autoilun kustannuksista. Pummille kävely tekee hyvää.
Mitä muita kustannuksia autoilusta tulee bensan lisäksi? Katsastus ja joku vakuutus tietysti joo mutta mitä muuta? Kuljen itse julkisilla eikä mulla edes ole ajokorttia joten en oikeasti tiedä.
Varsinainen urpo. Autonhan saa ilmaiseksi, huoltokin on maksutonta, parkkeeraaminen ei maksa mitään. Lista on melko loputon.
Ota herne nenästä ja sano minulle, että se auto siinä reilussa sadassa kilometrissä kuluu ihan kauheasti. Turha riehua noin paljon auton muista kustannuksista, jos sitä autoa ei ole hankittu yksin tätä kyseistä matkaa varten.
Niin mutta kun se tuttu ajaa sen matkan joka tapauksessa! Ap tuskin painaa niin paljon, että auton kuluminen muuttuu siitä merkittävästi. HALLOO?
Auton kuluminen ei riipu matkustajan painosta.
Kuskin tarttee tuoda se auto takaisinkin. Eli ajettavaa kertyy 240 km. Voit laskea polttoainetta 10€/100km ja kertoa kahdella niin saat realistiset kulut. Sen voit sitten puolittaa nuppiluvun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton kuluminen ei riipu matkustajan painosta.
No aijaa?! Siksihän kommenttini kirjoitin.
Voi facepalm tätä vauvapalstaa taasen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoja saa antaa ja pummatakin voi. Asiallinen korvaus on 100 eur. Taksi maksaisi tuplasti.
Hahah! Tyhmä, joka maksaa.
Auton saa vuokrattua neljällä viidelläkympillä/vrk+bensat.
Ei tarvitse takseja.
Plus autokoulu ja ajokortti, halpaa on. Myös ajokuntoinen terveydeltään pitää olla. Ja henkilöllisyystodistus voimasssa sekä toimiva luottokortti.
On ne taksikuskitkin ahneita. Ottavat kyydistä 20 kertaa polttoaineen hinnan!