Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko ketään, joka olisi käynyt solariumissa alaikäisenä?

Vierailija
01.10.2018 |

Tuli tuossa mieleen kun näin kaveriani pitkästä aikaa. On 28 ja näyttää ihan viisikymppiseltä, käynyt solariumissa 14-vuotiaasta asti ja käy siis edelleen viikoittain. Pyysi mua monesti kaveriksi sinne meidän paikkakunnan solariumstudioon, ja hänen äitinsä vei meidät aina ja kävi joskus itsekin samalla solariumissa viereisessä huoneessa. Se solariumin pitäjä tykkäsi että kaks nättiä alaikäistä pimua käy siellä viikoittain ja antoi kaverilleni alennusta, minkä takia tämä alkoi käydä siellä lähes päivittäin. Tarjos samaa mullekin, haukkui mua kalkkilaivan kapteeniksikin mutta en suostunut. Mä siis vaan istuin tuolilla siinä vieressä kun kaverini makasi siinä syöpäkapselissa. Kerran kokeilin että pidin sormenpäätä siinä laitteessa jonkun minuutin verran ja se oli sen jälkeen aivan ruskea!

Minkälainen äiti kehtaa antaa lapsensa altistua syövälle ja ennenaikaiselle vanhenemiselle? No tämän tarinan äiti on nykyään 50-v ja arvatenkin näyttää melkein siltä Tanning momilta...

Ja kuinka yleistä tämmöinen alaikäisten solariumissa käynti oli? Muistan kuinka meidän kylän vanhemmat olivat aivan järkyttyneitä tämän perheen toimista, mitään lasua ei voinut tehdä koska tuohon aikaan noissa ei ollut ikärajoja.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 80-luvun alussa, oli 10x sarjalippu. Ihottuma parani. Solarium oli suht uusi villitys. Jotkut jotka silloin innostui auringonotosta, on nyt tosi vanhan näköisiä.

2000-luvulla on jo tietoa ihosyövistä ja siitä miten liika aurinko vanhentaa, joten sääli kaveriasi.

Vierailija
2/6 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep mua oikeasti pelottaa kaverini tilanne, on kliseisesti sanonut että jos kuolee niin mitä sitte. Pääasia että on ruskea. Kritisoi myös kovasti sitä että solariumit on alaikäisiltä kielletty, mutta onneksi vieläkin voi ostaa laitteita kotiin, jos vaikka oma pieni poika haluaisi ruskettua. Ihan älytöntä. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin ja monet kaveritkin 80-luvun alkupuolella. 

En muista, että olisi edes ollut mitään ikärajoja? Ihan hyvännäköisiä 55-vuotiaita nyt ollaan :) Mutta ainahan kokonaisuudesta on kyse eli liikutiin paljon, syötiin terveellisesti ja solariumiakin käytettiin hillitysti. 

En tietenkään suosittele kenellekään, tyhjänpäiväinen ja epäterveellinen juttu. 

Vierailija
4/6 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ylipäätään ketään, joka olisi ikinä käynyt solariumissa, tai ei ole ainakaan koskaan tullut puheeksi.

Vierailija
5/6 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin joskus teininä 90-luvun alkupuolella ottamassa pohjia ennen ulkomaanmatkaa ettei siellä etelän auringossa palaisi niin helposti, kyllä se siihen auttoi. Muuten en oikein ole koskaan tuota rusketuksen tavoittelua ymmärtänyt.

Vierailija
6/6 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu kävi viikottain jostain 15- 16- vuotiaasta saakka. En tiedä käykö hän nyt kolmekymppisenä enää. Mutta tässä vuosien mittaan aina, kun häntä näki mihin aikaan vuodesta tahansa niin hän oli ruskea.  Kaipa siihen jäi koukkuun, kun tottui siihen miten muut kommentoivat, kuinka ruskea hän on. 

Itsekin rakastin nuorempana ruskettumista mutta olen niin kiitollinen etten ikinä sortunut solariumiin. Jo aurinko on meinaan tehnyt tuhoja. Nyt kolmekymppisenä en enää juurikaan edes tykkää ottaa aurinkoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan