Naiseni ei osaa hoitaa kotia
En jaksa syödä aina samaa ruokaa. Kaipaan kunnon pihviä, paistia, lihaa! Vaatteeni eivät peseydy ajoissa! Aivastelen, koska naiseni ei ymmärrä, että joka viikko hänen on siivottava, jotta koti olisi asuttava. En ole vielä viitsinyt kutsua äitiäni apuun, koska olisi aika noloa naiselleni. Onko jotain vielä tehtävissä?
Naisellani oli sisustuskuume. Meni aika paljon rahaa. Nyt on vauvakuume. Hän on ehdottanut myös kissan tai koiran hankkimista. Epäilen, että tuleekohan tästä mitään? Minulle sopisi tulla isäksi, jos vaan nainen osaisi huolehtia kodista ja lapsesta!
Minulla on vaativa työ. Teen pitkää päivää. Tahdon uhraukselleni jotain vastinetta kotona.
Kommentit (61)
Onko nainen kotona vai käykö myöskin töissä yhtä paljon kuin sinä?
Hän on kotona. Hän kyllä opiskelee etänä. Olkaa mitä mieltä vain, mutta sovin jo kun muutettiin yhteen, että minä en sitten tee kotitöitä. Kotini on lepäämistä varten.
ap
Tässä naistoimitusjohtaja, mulla on pitkät päivät ja vaativa työ, varmasti vaativampi kuin sinulla ap. Ihanko olet niinkuin oikeasti sitä mieltä että minun, vastivaa kovapalkkaists työtä tekevän naisen, pitäisi naisena pyykätä, siivota ja kokata joka päivä miehelleni ihan vasn siksi kun olen nainen? Katsos kun tienaan tuplat mieheeni nähden, oliskos niin että MINULLA olisi oikeus odottaa vastinetta panokselleni?
Vierailija kirjoitti:
Hän on kotona. Hän kyllä opiskelee etänä. Olkaa mitä mieltä vain, mutta sovin jo kun muutettiin yhteen, että minä en sitten tee kotitöitä. Kotini on lepäämistä varten.
ap
Eli koti ei ole naisen lepäämistä varten?
Se on ihan sopimuskysymys 6. mitä voit odottaa. Eikö totta?
ap
Vierailija kirjoitti:
ap
Ihan olen (naisena) sitä mieltä, että reilu diili. Oma tilanne on että avomies on opiskelija ja minä teen pitkää päivää - meillä hän huolehtii ainakin 80-prosenttisesti kodista: tekee ruuat, siivoaa, käy kaupassa ym. Viikonloppuisin sitten toki tehdään yhdessä, mutta viikolla vetovastuu kodinhoidosta on sataprosenttisesti hänellä.
Hänkään ei muuten osannut tehdä ruokaa alussa, opeteltiin sitten yhdessä ja äitinsä auttoi myös. Nykyään on saanut jopa isänsä kiinnostumaan ruuanlaitosta, kokkailevat kaksin :)
Naiseni on köyhä tampio. Olen vuosikaudet tehnyt kaikki kotityöt ja maksanut kaikki laskut.
Vierailija kirjoitti:
ap
Sitten sinä varmaan tilaat maksetun siivoojan kotiisi, pesetät paitasi pesulassa, käyt ravintolassa syömässä pihvisi.
Ihan helppoa.
Kait edes tienaat riittävästi että sulla on varaa tuohon.
En kiellä lepäämästä. Hänellä on siihen aikaa enemmän kuin minulla. Ei luulis olevan raskasta pitää huolta kahden hengen taloudesta, kun resurssitkin on valmiina! En ole pihi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan sopimuskysymys 6. mitä voit odottaa. Eikö totta?
ap
Eikös silloin pitäisi olla sopimuskumppani? Sullahan ei sitä ole.
Hoh hoijaa! Mieluummin otan äitini kotiin siivoamaan, kuin jonkun ulkopuolisen. Koti on yksityistä aluetta. Kukin tietenkin tavallaan...
ap
Sä olet ap sika. Katsos kenenkään ei ole kotonaan pakko tehdä yhtään mitään. Se on koti, oma paikka. Jos tarvit palvelukeskusta ympärillesi, muuta sellaiseen tai tilaa siivooja/kodinhoitaja. Naisen ei ole pakko elää sinun elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Naiseni on köyhä tampio. Olen vuosikaudet tehnyt kaikki kotityöt ja maksanut kaikki laskut.
Ihme jos tollasella edes nainen on. Jos on, niin saisit olla kiitollinen. Mutta sitähän et taatusti ole. Et edes halua olla.
No kuule kun se ei ole naisen homma siivota ja kokata. Se on yhteinen homma ja saman verran sinun hommasi. Teeppä itse pihvisi ja imurointisi.