Miten välttää saunominen sen suurempaa kohtausta naisten saunaillassa?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Opettele ensin muodostamaan lauseita omalla äidinkielelläsi.
Voi pyhä jysäys, kun tuli erehdyttyä. p.s. suomen kieli ei ole äidinkieleni..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tunget sinne SAUNAILTAAN mukaan sitten? Jos tarkoitus ja illan pääteema on nimenomaan SAUNOMINEN?
Tajuaisin, jos saunominen tulisi jossain yhteydessä vaikka vähän sivujuonteena extempore, silloinhan on syitä vaikka mitä, kuten että juuri laittanut hiukset ja meikin, menossa seuraavaksi sinnejasinne jne. Mutta että SAUNAILTAAN kieltäytymään saunomisesta?
Saunailta järjestetään minulle ja on samalla koko työpaikan naisten virkistäytymisilta, joten en voi jäädä uutena työntekijänä pois. Poisjääminen vasta herättäisi epäilyksiä.
Onko sen järjestäminen siis tapahtunut ilman sinun suostumustasi, tyyliin "Hei arvaa mitä! Me järjestetään sulle yhteinen saunailta meidän kanssa lokakuun 15. päivä, jippii!"? Jos on, niin voit ehdottomasti kieltäytyä, sillä se ei ole ollut sinun ideasi alunperinkään. Kannattaa myös sanoa työporukalle asiasta tarpeeksi ajoissa, etteivät ehdi valmistelemaan iltaa sen enempää.
En ymmärrä, mikä on aikuisen ihmisen vaikea sanoa, että ei kiitos, tulen mukaan, mutten sauno.
Ja toisinpäin: en ymmärrä, miksi jonkun olisi vaikea ymmärtää, jos joku ei tee jotain; sauno, ryyppää, tanssi tms. Mitä se kellekkään kuuluu. En minä ainakaan jää jankkaamaan, jos joku sanoo ei johonkin. Kaikilla on oikeus kieltäytyä ilman sen kummempia selittelemisiä.
Mulla tulee saunassa huono olo. Tai oikeastaan saunan jälkeen. Kun tulen viileämpään ilmaan en voi seistä koska pyörryn, silmissä mustenee ja maailma pyörii. Tämä ei siis ole mikään tekosyy mutta en vaan pysty.
Tosi ajattelematonta työporukalta, että yks tullut just uutena ja muutenkin kaikki uutta ja sit haluais heti saunomaan vakiintuneen muun porukan kanssa! Oon ollut vuoden uudessa paikassa enkä haluaisi saunomaan tällä porukalla vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, mikä on aikuisen ihmisen vaikea sanoa, että ei kiitos, tulen mukaan, mutten sauno.
Ja toisinpäin: en ymmärrä, miksi jonkun olisi vaikea ymmärtää, jos joku ei tee jotain; sauno, ryyppää, tanssi tms. Mitä se kellekkään kuuluu. En minä ainakaan jää jankkaamaan, jos joku sanoo ei johonkin. Kaikilla on oikeus kieltäytyä ilman sen kummempia selittelemisiä.
Kyllä tästä toiset aikuiset tekevät vain kovin vaikeaa! Olen kieltäytynyt erinäisistä vietoista ja voi että sitä taivastelua ja syiden urkkimista. Välillä olen todennut vain en ollut paikalla enkä enempää selitellyt ja välillä keksinyt hätävalheen jos toinen ei ole lopettanut jankkausta
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina sanonut vain että tulen kyllä saunailtaan, mutta en sauno. Ei sen kummempaa.
Hiustenlaitto, meikkaus yms on sellaisia juttuja, jotka haluan hoitaa kotona rauhassa. Mutta tosiaan ei syy kenellekään kuulu.
Mulle myös saunominen ja peseytyminen on sellaisia juttuja, jotka haluan hoitaa kotona rauhassa.
Pidän tosi paljon suomalaisista asioista, perinteistä yms. mutta en voi käsittää tätä kollektiivista saunomisvouhkaamista. Minusta sauna on parasta iltatoimena kotona, kun sen jälkeen voi rentoutua ja mennä rauhallisiin iltahommiinsa ilman kälätystä, palaveeraamista, ryyppäämistä ja mahd. vielä meikkaamista ja laittautumista baariin! Saunailloille vahva EI KIITOS.
Näin on. Mä en ymmärtänyt kysymystä!