Mikä yhdistää parin, jos ei ole yhteisiä lapsia?
Tiedän, että on monen mielestä jopa typerä kysymys, mutta toivoisin vastauksia teiltä ketkä ovat ajatelleet samalla tavalla ja löytäneet hyvän parisuhteen.
Eli olen aina ajatellut, että ydinperhe on se mikä yhdistää parin. Minullakin se oli jo totta, mutta ero tuli kolme vuotta sitten.
Nyt minulla on uusi suhde, mutta ongelmia tuottaa mulle se, että mikä on se juttu, joka meidät yhdistää. Rupean kaipaamaan ihan hirveästi yhteistä lasta, mutta se ei ole mahdollista. Tiedän, että mun pitäis muuttaa ajattelutapaani, mutta miten sen pystyn tekemään? Ja mikä voisi olla se asia, joka yhdistää paria, jos ei ole yhteisiä lapsia?
Tiedän, että on paljon lapsettomia pareja ja he ovat varmasti monet onnellisia, mutta itse olen aina ollut hyvin perhekeskeinen ja siksi tää on mulle äärettömän vaikeaa...
Kommentit (31)
Samantasoinen ja osittain samanlainen koulutus, sama ikä, luonteet sopivat yhteen, läheisyyden tarve, tahto olla yhdessä ja jakaa elämä, yhteiset tavoitteet, yhteneväiset toiveet kodin suhteen, matkatoveruus, molemminpuolinen auttaminen kaikissa elämäntilanteissa, ulkoiluharrastus + osittain samat muut harrastukset, yhtenevät käsitykset kodinhoidosta ja sopu siinäkin, samanlaiset seksuaaliset mieltymykset, kotipaikka, kiintymys kummankin sukulaisiin, yhteiset hankkeet kaukana kotoa. - Onhan näitä. :)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvistä kommenteista
Meillä on suhteessa rakkautta, on yhteisiä harrastuksia, hyvää seksiä. Vuoden ajaksi nämä riitti mulle hyvin. Nyt on vaan hirveä tarve mennä eteenpäin, sitoutua enemmän ja en voi sille mitään, että on hirveä vauvakuume. Pitäisi vaan keksiä jotain tuon vauvakuumeen tilalle, jotain mikä saisi olon, että me ollaan me. Ap
Hanki ammatti. Jos sinulla jo on se, opiskele lisää.
Yhteiset avrot ja päämäärä. Ei siihen yhteisiä kersoja tarvita, päinvastoin lapset pilaavat kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvistä kommenteista
Meillä on suhteessa rakkautta, on yhteisiä harrastuksia, hyvää seksiä. Vuoden ajaksi nämä riitti mulle hyvin. Nyt on vaan hirveä tarve mennä eteenpäin, sitoutua enemmän ja en voi sille mitään, että on hirveä vauvakuume. Pitäisi vaan keksiä jotain tuon vauvakuumeen tilalle, jotain mikä saisi olon, että me ollaan me. Ap
Yhteinen lemmikki?
Voi lapsiparkaa, jonka ainoa tehtävä elämässään on hitsata vanhempansa paremmin yhteen. Taitaa olla jo lähtökohtaisesti parisuhteessa jotain vikaa jos sen ylläpitämiseen tarvitaan jotain erityistä liimaa.
Minusta tällainen suhde on paras, missä ei sido yhteiset asunnot tai lapset. On hyvä tietää, että olemme yhdessä omasta vapaasta tahdostamme.
Uusperheessa meillä kumpikaan ei halua yhteistä lasta, molemmilla on jo omat. En tajua, miksi ihmiset alkavat sabotoida hyvää suhdetta vauva- ja lapsiperhearjella. Meitä pitää yhdessä vahva kemia ja hyvä seksi. Se on kantanut yli vaileistakin uusperheongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tällainen suhde on paras, missä ei sido yhteiset asunnot tai lapset. On hyvä tietää, että olemme yhdessä omasta vapaasta tahdostamme.
Juuri näin! Kaikkein suurin osoitus sitoutuneisuudesta suhteeseen on loppujen lopuksi se, että joka aamu toinen voisi helposti ottaa ja lähteä, mutta ei sitä tee koska itse haluaa jäädä.
Me olemme toistemme parhaat kaverit ja kumppanit. Ollaan kasvettu yhdessä ja yhteen ja viihdytään kaksin. Ei tähän kaivata enempää porukkaa.
Minkälainen tilanne teillä on asunnon kanssa? Minulle tuli jo pelkästä otsikon lukemisesta ensimmäiseksi mieleen "asuntolaina". Onko teillä yhteinen, yhdessä hankittu ja yhdessä sisustettu koti? Onko yhteinen asuntolaina? Oletteko edes naimisissa?
Meillä on lapsi, joka asuu jo omillaan ja opettelemme elämään kahdestaan. Meidän elämä pyörii paljon kodin ympärillä ja nytkin ajatukset karkaavat jo kauas eläkepäiviin ja pohdintoihin siitä, miten haluamme asua sitten, kun ei tarvitse murehtia työmatkoista.