Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset! Mita mielestanne Jeesus tarkoitti sanoessaan, etta joka katsoo naista niin etta alkaa himoita tata, on jo tehnyt huorin hanen kanssaan?

Vierailija
05.05.2006 |

Mitä tämä merkitsee teille ihan käytännössä? Missä menee sen raja, katsooko/ajatteleeko naista (tai ehkä me naisina yleensä miestä) puhtaasti ihaillen vai " alkaako himoita" ?

Vai sallitteko ylipäätään itsellenne sitä, että katsoisitte miehiä iloksenne sillä silmällä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme koskaan voi vapautua synnistä, koska se on osa meitä ja meihin jo syntymässä istutettu, mutta usko Jeesukseen Kristukseen pelastaa . Jeesus on tie Jumalan, kaiken hyvän luojan luo. Jeesus on tie, totuus ja elämä.

Rakkaus ei ole musta, ei valkoinen, se on verenpunainen. Se kärsi ristinpuulla, näkee sydämen, rakkaus verenpunainen. (Mikko goes to heaven)

Suurin rakkaus maailmassa, joka kärsi ristinkuoleman ihmiskunnan puolesta. Jumala on valtava rakkaus, valo ja kirkkaus, Jumalan luona on kotimme, sillä Jumala on meidät luonut ja Jumalasta olemme lähtöisin. Synti erottaa meidät Jumalasta, mutta Jeesus Kristus on tie takaisin Jumalan yhteyteen.

Vierailija
2/12 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden ravintolaan ja tansseihin vain oman miehen kanssa ja silleen.

Että kun ei oo paljoo kiusauksia, on helpompi olla ihmisiksi.

Mutta kyllähän ne joskus halut ja himot saa vallan ja tulee ajateltua vaikka mitä ja puhuttuakin liian tuttavallisesti. Eli että tottahan se Jeesus puhui tässä ja kaikkialla muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen tuon tarkoittavan sitä, että huorin tekeminen yleensä alkaa himoiten katsomisesta. Eikä kirjaimellisesti katsomisesta vaan siitä, että sisimmässään antaa itselleen luvan vähitellen lipsua ajatukseen pettämisestä. En usko mihinkään " tilaisuus tekee pettäjän" -löpinöihin, vaan kun ihminen pettää, hän on tavallaan valinnut tehdä niin sydämessään jo aikaisemmin. Ei valinta välttämättä ole tietoinen, vaan juuri tuota asteittaista lipsumista sen mahdollisuuden suuntaan, että eihän sitä koskaan tiedä jos sopiva tilaisuus osuu kohdalle...

Uskon Jeesuksen tarkoittaneen, että on hyvä katsoa itseään rehellisesti silmiin JO siinä vaiheessa, kun vieras mies/nainen alkaa himottaa. Silloin perääntyminen on helpompaa kuin myöhemmin, jos himoa alkaa ruokkia. Siis huorin tekeminen alkaa jo sydämen tasolla, ellei kiusaukselle sano ei.

Vierailija
4/12 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi Jumalan armo ja anteeksianto onkin niin tärkeää.

Minä kyllä ihailen hyvän näköisiä miehiä vaikka uskossa olenkin. En kyllä ole heistä kiinnostunut seksuaalisesti, koska siihen tarvitaan minun kohdallani myös rakkautta.

Vierailija
5/12 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä kyllä ihailen hyvän näköisiä miehiä vaikka uskossa olenkin. En kyllä ole heistä kiinnostunut seksuaalisesti, koska siihen tarvitaan minun kohdallani myös rakkautta.

En ole ikinä tosissani harkinnut tekeväni mitään enempää, en siis kiinnostu oikeasti. Mutta kyllä minä myönnän, että joskus joku mies aiheuttaa hirveän panetuksen, vaikka kaikki tunteiksi ja ajatuksiksi jääkin.

t. uskis

Vierailija
6/12 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus tarkoituksella kärjisti asian. 10 käskyssä sanotaan älä tee huorin. Joku voi ajatella: " Voi kun olen hyvä ihminen. En ole koskaan pettänyt aviopuolisoani. Minä varmasti kelpaan Jumalalle omine hyvine tekoineni."

Jeesus halusi sanoa, että yksikään ihminen ei voi kelvata Jumalalle omien tekojensa ansiosta. Ei ole maailmassa yhtään ihmistä, joka ei olisi joskus katsonut jotakin himoiten. Olemme siis kaikki langenneita. Kukaan meistä ei voi pelastua vedoten omaan virheettömyyteemme.

Vain usko Jeesukseen pelastaa.

Olen naimisissa enkä todellakaan katso muita miehiä sillä silmällä. En edes leikillä.

Vierailija
7/12 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen naimisissa enkä todellakaan katso muita miehiä sillä silmällä. En edes leikillä.

Vierailija
8/12 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että on mahdollista kanavoida kaikki halu vain yhteen ihmiseen. Tietoisesti asiaan voi vaikuttaa jossain määrin, mutta eivät tunteet kysy aina lupaa tulla. Eri asia sitten onkin kuolettaa itsestään kaikki vietit, jolloin kukaan ei koskaan himota, ei puoliso eivätkä muut.

Vierailija
9/12 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis langennut, mutta en elä " synnissä" ts. katsele jatkuvasti ympärilleni sillä silmällä. En elä jonkun vietin varassa.

Voi olla vaikea ei-uskovaisille tajuta, että oikeasti voi olla mahdollista tuntea inhoa kaikkea syntiä ja vääryyttä kohtaan. Seksi on hyvä ja kaunis asia, mutta mitä synti ja himo saavatkaan aikaan. Pettämistä, abortteja, särkyneitä sydämiä ja mitä vielä.

t:4

Vierailija
10/12 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voi olla vaikea ei-uskovaisille tajuta, että oikeasti voi olla mahdollista tuntea inhoa kaikkea syntiä ja vääryyttä kohtaan. Seksi on hyvä ja kaunis asia, mutta mitä synti ja himo saavatkaan aikaan. Pettämistä, abortteja, särkyneitä sydämiä ja mitä vielä.

t:4

Eikä ap sitä paitsi puhunut synnit konkreettisista seurauksista vaan ajatuksen tasolla tapahtuvista jutuista. Kyllähän kaikki tajuavat että yksi askel voi johtaa toiseen jne, mutta minuakin kiinnostaa, missä se raja menee? Mikä on oikeaa katsomista ja mikä väärää?

7

Vierailija
11/12 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jo sana himo yksinään on aika voimakas. Miehiä voi katsella, arvioida, mutta himoitseminen tarkoittaa mielestäni sitä, että haluaa tässä ja nyt sänkyyn. Viis seurauksista ja minkälainen mies muuten on. Pääasia seksi.

4

Vierailija
12/12 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minusta jo sana himo yksinään on aika voimakas. Miehiä voi katsella, arvioida, mutta himoitseminen tarkoittaa mielestäni sitä, että haluaa tässä ja nyt sänkyyn. Viis seurauksista ja minkälainen mies muuten on. Pääasia seksi.

4

Himoitseminen ei siis minulle tarkoita sitä, että haluaa tässä ja nyt sänkyyn vaan sitä, että on seksuaalista halua jotakuta kohtaan. Eikä se tarkoita vielä lähellekään sänkyyn hyppäämistä. Himoa voi olla ilman rakkautta, ja se voi tulla jostain mielen tavoittamattomista sopukoista - aina ei tajua, miksi himoitsee tiettyä ihmistä. Koska himoa voi olla ilman rakkautta, sitä on todellakin mahdollista tuntea ihan ketä vain kohtaan ilman sen vakavampia suunnitelmia ajatusten muuttamisesta teoiksi.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi