”Näin tulet toimeen tyhmän puolison kanssa” Mitä teidän puolisonne ovat väläytelleet?
Minua nauratti Ilta-Sanomien juttu neuvoista ”tyhmän” puolison kanssa selviämiseen. Onko teillä hauskoja esimerkkejä puolisoidenne heikoista ajatteluhetkistä?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Naisen määritelmä tyhmyydestä on erilainen verratessa miehen vastaavaan. Lisäksi siinä on jotain tosikkomaisen ilkeää, kuten esimerkeistä huomaa.
Usein kodin laitteiden käyttöönotto on naisille korkean kynnyksen takana, joten mies ne ensin opettelee ja opettaa sitten naiselle. Harvoin mies kuitenkaan laittaa naisen pieniä heikkouksia korvan taakse esimerkkeinä tyhmyydestä.
Naisilla on paljon ns. kirjaviisautta, mutta käytännön työt ovat koetinkivi. Puhutaankin ns. blondin kestävästä laitteesta.
Höpöhöpö. Nainen lukee aina käyttöohjeen, jonka jälkeen osaa käyttää laitetta kuin laitetta. Mies ei koskaan välitä ohjeista vaan luottaa yritys ja erehdys menetelmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen määritelmä tyhmyydestä on erilainen verratessa miehen vastaavaan. Lisäksi siinä on jotain tosikkomaisen ilkeää, kuten esimerkeistä huomaa.
Usein kodin laitteiden käyttöönotto on naisille korkean kynnyksen takana, joten mies ne ensin opettelee ja opettaa sitten naiselle. Harvoin mies kuitenkaan laittaa naisen pieniä heikkouksia korvan taakse esimerkkeinä tyhmyydestä.
Naisilla on paljon ns. kirjaviisautta, mutta käytännön työt ovat koetinkivi. Puhutaankin ns. blondin kestävästä laitteesta.
Höpöhöpö. Nainen lukee aina käyttöohjeen, jonka jälkeen osaa käyttää laitetta kuin laitetta. Mies ei koskaan välitä ohjeista vaan luottaa yritys ja erehdys menetelmään.
Jep, ja jos antaa miehelle huonekalun koottavaksi, mies heittää ensimmäiseksi ohjeen roskiin :D "Tämä on niin helppoa, ettei mitään ohjeita tarvita!" Sitten mies kokoaa huonekalun käden käänteessä. Ihan päin helvettiä tietysti, mutta hei, onhan se koossa!
Mun mies on tollojuntti, ja sen kanssa oleminen on ihan mahtavaa, kun voidaan nauraa minunkin pöljäilyilleni molemmat ihan huolella :D :D
Ex-äijä laittoi tavallisia alkaliparistoja latautumaan akkulaturiin. Ei uskonut, että englannin kielessä ei voi sanoa "where did he/she went?", vaan sen pitää olla "where did he/she go?". Tästä väännettiin kokonainen viikonloppu mökillä, kun ei ollut nettiä käytössä. Keitti kahvia (yritti keittää), mutta ei kaatanut vettä säiliöön, vaan jätti sen pannuun. Virkkoi sitten siinä, että pitää ostaa uusi kahvinkeitin, kun nykyinen ei ota pannusta vesiä. Halkaisi tuulilasin kaatamalla pakkasella vedenkeittimistä vettä jäiselle tuulilasille. (Osasi käyttää vedenkeitintä.)
Eipä Einsteinkaan ollu "einstein" 24/7. Ainakaan se, joka keksi jotain nerokasta. Hajamielisen professorin malli hän taisi olla. Miehen saavutuksia väheksymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja jos antaa miehelle huonekalun koottavaksi, mies heittää ensimmäiseksi ohjeen roskiin :D "Tämä on niin helppoa, ettei mitään ohjeita tarvita!" Sitten mies kokoaa huonekalun käden käänteessä. Ihan päin helvettiä tietysti, mutta hei, onhan se koossa!
En ole tuollaista naista nähnytkään. Mutta parempi ostaa valmiiksi kootut tavarat, mikäli talous sen sallii.
Itse ainakin olen joutunut kokoamaan kaikki mahdolliset + "saanut" olla ATK-tukihenkilönä. Ja sitä muutakin tukemista riittää, eikä auta moittia vaimoa tyhmäksi, tai naurahdella.
Eksä luuli että oli lihonut vuoden aikana 98 kiloa, kun vaaka näytti paunoja kilojen sijaan. Silti samat housut sopivat jalkaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuollaista naista nähnytkään. Mutta parempi ostaa valmiiksi kootut tavarat, mikäli talous sen sallii.
Itse ainakin olen joutunut kokoamaan kaikki mahdolliset + "saanut" olla ATK-tukihenkilönä. Ja sitä muutakin tukemista riittää, eikä auta moittia vaimoa tyhmäksi, tai naurahdella.
Meillä minä (nainen) kokoan kaikki huonekalut, ja toimin IT-tukihenkilönä 💁 että eipäs yleistetä, jos teillä sattuu nainen olemaan osaamaton näissä asioissa, niin ei se kaikissa parisuhteissa niin mene.
Se saa toiselle nauraa joka itselleenkin kykenee! Monesti vain nämä "eip' kannata vaimolle nauraa-miehet ovat niitä jotka eivät kestä sitä että heidän pöljyydelleen nauretaan :D (koska hehän eivät koskaan pöljäile, eiväthän? ;) )
Mies ei ymmärtänyt mun vitsiä että ” tää mehu on ravistettava omas kakas” , piti näyttää miehelle teksti purkin kyljessä: ”ravistettava - omskakas. No tajusitko nyt?”.
Vähän viiveellä tajus kyllö.
Ex muija ( lukion käynyt ) ihmetteli kun kuu on tällä kertaa lähempänä maata kuin pilvet.
Ei tajunnut että kirkkaana paistanut kuu näkyi selvästi pilvien läpi.
Vierailija kirjoitti:
No joopa joo. Minä luen tunnollisesti uuden laitteen käyttöohjeet, mies painelee summassa nappeja jos toimis. Opin ihan ilman miehen apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä (nainen) kokoan kaikki huonekalut, ja toimin IT-tukihenkilönä 💁 että eipäs yleistetä, jos teillä sattuu nainen olemaan osaamaton näissä asioissa, niin ei se kaikissa parisuhteissa niin mene.
Yleensä se menee niin.
Mieheni on ihan fiksu ja sivistynyt, mutta kyllä vähän hämmästyin, kun kuukausi sitten selvisi, ettei hän osaa käyttää googlen kuvahakua! Poikamme tykkää katsoa kuvia koneelta ja hän pyysi laittamaan samat mönkijän kuvat kuin eilenkin. Mies kirjoitti googleen mönkijä ja ruutuun tuli vain muutama kuva. Poika halusi koko sivun täyteen kuvia, eikä mies tiennyt mitä pitää tehdä! Vinkkasin vierestä, että laita kuvahaku ja vastaus oli, että mikä ihmeen kuvahaku... Yleensä mies neuvoo minua tietokoneen kanssa, joten tuo oli varsin hämmentävää.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ymmärtänyt mun vitsiä että ” tää mehu on ravistettava omas kakas” , piti näyttää miehelle teksti purkin kyljessä: ”ravistettava - omskakas. No tajusitko nyt?”.
Vähän viiveellä tajus kyllö.
Just joo. Vanha turkulaisvitsi.
Puolituttu:
- Kysyi ihan tosissaan, että miten kompassi toimii.
- Hän on käynyt autonasentajalinjan ammattikoulussa. Ei kuitenkaan osaa vaihtaa autoonsa öljyjä, vaan pyytää kaverin apuun.
Lapsuudenystäväni:
- Yläasteella kotitaloustunnilla opettaja kysyi, miten puolittaisimme raa'an kananmunan. Jos joku ei tiedä, niin muna sekoitetaan vaikkapa haarukalla rikki ja kaadetaan lasista toiseen. Kaveri oli leikkaamassa saksilla kananmunaa puoliksi, kuorineen kaikkineen :D
- Kaveri oli laittanut popcornpussin mikroon. Mikron piipattua oli aukaissut pussin ja huomannut suuren osan jyvistä olevan vielä poksahtamatta. Kaveri oli teipannut pussin kiinni ja laittanut takaisin mikroon. Pienen ajan päästä oli savuava pussi lentänyt kaaressa ikkunasta ulos lumihankeen...
- Ei uskonut millään, ettei Lyllikki ole naisen nimi. Joo, Kyllikki on, samoin Lyyli, mutta ei Lyllikki. Piti almanakasta näyttää ja siltikin oli vähän epäileväinen, "kyllä se minusta ihan oikea nimi on".
Teini-iän poikaystäväni:
- Ko. poikaystävä oli kova saunomaan, halusi minutkin aina mukaan. Kerran kuukautisten aikaan kieltäydyin, vetosin siihen että alushousut saunassa hiostavat + siteen liimapinta tuskin pysyy kiinni alkkareissa siinä kosteudessä. Tähän poju minulle totesi, että liimaa se side itseesi sitten. Suutahti vielä kun repesin nauramaan, että laitan siteen liimapinta pillukarvoja vasten heti, kun hän antaa minun liimata teippiä pallikarvoihinsa.
- Olimme yhdessä tekemässä ruokaa. Olin juuri pessyt salaatin, kurkun ym. ja jättänyt kuivumaan leikkuulaudalle. Ex oli käynyt hakemassa kasvimaalta retiisejä, ja iski ne multaisina siihen leikkuulaudan päälle! Ei tajunnut laittaa esim. tiskialtaaseen pesua varten.
Ystäväni:
- Onnettoman huono matematiikassa. Laskee sormin pieniä yhteenlaskuja. Olemme käyneet säännöllisesti yhdessä ostamassa S-ryhmän –60 % -alennustuotteita, ja lähes joka kertaa saa vääntää rautalangasta ja ratakiskosta, kuinka hinta oikein muodostuu ja miksi kuitti näyttää siltä miltä näyttää :D
Otetaan esimerkiksi tuote, joka maksaa normaalihinnalla 6 e. 60 prosentin alennuksella tuote maksaa 2,40 euroa, eli 6 x 0,4. Kaveri ostaa tuotteen ja katsoo kuitista, että tuotteen kohdalla lukee hinta 6 e ja alemmalla rivillä –3,6 e. Alkaa ruikuttaa minulle,että eihän se tuote mitään kahta euroa maksanut vaan lähes 4 euroa! Sitten kun alan selittämään, ettei kuitissa valitettavasti näy lopullista alehintaa, vain alkuperäinen hinta ja "alennuksen määrä" euroissa. Että niiden erotus on sitten se lopullinen hinta. Kaveri on pari sekuntia hiljaa, ja kysyy että mistä tuo 3,60 euroa sitten siihen kuittiin tulee :D
Vaimolle oli yllätys, että eläimilläkin (nisäkkäillä) on rinnat ja samanlaiset alapäät kuin ihmisillä.
Menin sanattomaksi.
En edes uskaltanut kysyä kuinka kuvitteli niiden lisääntyvän.
Miksi tyhmän puolison kanssa pitäisi tulla toimeen?