Miksi suppilovahverot, mustikat, vadelmat jne. maksavat niin paljon?
Ihan käsittämättömiä kiskurihintoja tuotteista, joita voi kerätä Suomen luonnosta ilmaiseksi.
Kommentit (12)
Jep, ilmaiseksi saa niin miksi haluat ostaa?
Mene, hyvä ihminen, itse keräämään sienet!
Joku on tehnyt töitä niiden eteen. Millä hinnalla itse olisit valmis poimimaan marjoja ja sieniä metsästä?
Sopii todellakin painua metsään etsimään ja keräämään marjoja ja sieniä, sittenpä tiedät miksi.
Oletko kuullut sellaista, että työstä on tapana maksaa.
Itse en pysty selkävaivaisena näitä keräämään. Onnekseni joku muu kerää ja on valmis luopumaan niistä kohtuullista korvausta vastaan.
Toisaalta aika tavalla siellä metsässä saisi huhkia, että pääsisi tuntipalkoille.
Joku hinta sillä vapaa-ajallakin on.
Menkääpä kermaperseet metsään hytttysten, paarmojen ja hirvikärpästen syötäviksi ja kerätkää vaikka aluksi ämpärillinen mustikoita ja sitten vadelmia ja syksymmällä suppilovahveroita.
Ilmoittakaa sen jälkeen, millä hinnalla möisitte sen saaliin????
Työn hinta on korkea. Menee aikaa kun etsii sieniä metsästä ja tuo ne myyntiin. Samoin marjojen kerääminen on kallista ja marjatilankin pitäminen maksaa. Halvin ruoka tehdää jätteistä, kuten lihapullat ja kalapuikot. Siis jauhetusta massasta, joka menisi muuten rehuksi tai roskiin.
Hauska aloittaja, paljollako itse myisit työsi hedelmiä?
Jotka tosiaan saa ilmaiseksi itse käydä poimimassa pienellä vaivalla, se on sen vaivan hinta joka siinä maksaa. Pieni vaikutus on tietenkin kysynnän suhteella tarjontaankin.
Itse kerään omiksi tarpeiksi ja muutamalle läheiselle annan ihan ilman koska voin, joidenkin ystävien kanssa viedään toisillemme mitä milloin onkaan kerätty. Ikinä en myy, juuri näiden hinnan päivittelijöiden vuoksi.
Itse ostin eilen kuusi pussillista suomalaista mustikkaa Lidlin pakastealtaasta. Todennäköisesti riittää koko talveksi yhdelle ihmiselle, käytän vain kaurapuuron päälle aamuisin. Yhden hengen talous. Jos ei riitä niin ostan lisää.
Kukaan ei estä keräämästä, eikä toisaalta pakota ostamaan.